An
door Anke Wijdeven Mar 22, 2024 om 17:03
Huishouden & energie

Mijn opzegvergoeding is zo hoog

In 2022 zakelijk contract getekend als kleinverbruiker bij Gulf Gas and Power .
Sinds 1 maart 2024 overgestapt naar een ander.
Op de eind nota  van Gulf Gas and Power staat dat ik € 38.000,00 opzegvergoeding moet betalen, omdat ik nog een looptijd had van 2 jaar ...

1173 5 Rapporteer
wi
door wilhelmina59 - Mar 22, 2024 om 17:15
516 Antwoorden / 0 Vragen
1

U benadert  nu een consumentenforum, graag contact opnemen met higherlevel.nl




Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 22, 2024 om 17:38
2071 Antwoorden / Vragen
0

Er zijn best een aantal gronden om dit aan te vechten maar gezien het bedrag neem ik aan dat u sowieso juridische bijstand in zal schakelen en dan kunt u dat beter daarmee bespreken.

Iv
door Ivo W - Mar 22, 2024 om 18:05
729 Antwoorden / Vragen
2

En u dacht als ondernemer dat het niet handig was om vóór u het contract vroegtijdig verbrak om even te kijken en na te gaan hoe en tegen welke kosten dat kon?

Het verschil tussen de huidige energieprijs en de prijs die in uw contract stond, vermenigvuldigd met uw standaard jaarverbruik mag in rekening worden gebracht. 
Dit mag vervolgens nog vermeerderd worden met de vaste kostencomponenten uit het contract, voor de volledige looptijd. 

Als uw zakelijke verbruik fors is, dan kan de opzegvergoeding dus ook heel fors oplopen. Want in 2022 lag de energieprijs veel hoger dan nu.

1paul
door 1paul - Mar 23, 2024 om 07:39
3161 Antwoorden / 0 Vragen
1

kijk uw kontrakt maar eens na en bezie wat daarin staat, wat bent u samen overeengekomen, beter voor u is het een jurist te raadplegen!!

Ozymandias
door Ozymandias - Mar 23, 2024 om 09:53
169 Antwoorden / Vragen
0

Zakelijke overeenkomsten kennen hele andere plichten en rechten dan een consumenten overeenkomst. Als de voorwaarden allemaal correct zijn vrees ik dat je niet onder deze kosten uit gaat komen. Misschien had je dit beter van te voren kunnen checken.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer

Ke
Kees Velker - May 3, 2024 om 17:47
Auto & vervoer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer