zi
door zijderveld Nov 3, 2015 om 21:40
Huishouden & energie

Muizen afschrikken met sonic-sonische geluiden

Weet iemand of de apparaatjes die verkocht worden met sonisch-sonic geluid echt tegen muizen helpt?

4941 15 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 3, 2015 om 22:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, werkt niet, o.a. ook omdat het geluid niet doordringt tot waar ze zich ophouden. Gewoon de ouderwetse muizenvallen en muizenkorrels e.d. werken het best.
Of een muizenval met een plastic fles maken, dan kunnen ze buiten losgelaten worden. Filmpjes erover zijn op internet te vinden.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 3, 2015 om 23:50
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee alleen een jagende kat kan uitkomst brengen, of muizen korrels die ze uitdrogen .

costnix
door costnix - Nov 4, 2015 om 01:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@valerius2
Mijn kat heeft ze allemaal het huis uitgejaagd, dan wel smakelijk opgepeuzeld.

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2015 om 09:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onze kat bracht ze vroeger mee en legen ze voor onze voeten neer. :-)

takla
door takla - Nov 4, 2015 om 12:16
25 Antwoorden / 6 Vragen

Zoals boven al gemeld, U kunt uw geld wel anders gebruiken.
Muizenklemmen of korrels dat is het enige dat helpt.

zoekster
door zoekster - Nov 4, 2015 om 13:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bij mij lieten de muis de korrels links liggen. Ik heb verschillende (kleuren) geprobeerd, hij taalde er niet naar. Wel aan mijn basilicumplant knabbelen en aan een rieten matje. Vreemder dan vreemd.

Uiteindelijk een muisvriendelijke val gekocht, maar toen was de muis ineens foetsie. Misschien hadden de buren wat smakelijkers voor de kieskeurige knabbelaar. Geen idee.

Overigens lijkt de tip van die emmer me wel een goed idee.
klik HIER

pi
door piet44m - Nov 4, 2015 om 13:16
27 Antwoorden / 0 Vragen

vergif ,katten vallen of een luchtbuks is het enige dat werkt

ha
door harryromijn - Nov 4, 2015 om 13:40
272 Antwoorden / 0 Vragen

Die ultra-soon dingen zijn enkel goed voor de omzet van de verkoper.
Het enige, wat echt werkt, zijn die "hoofdpijn" vallen. Zelfs een muis gevangen ca 10 cm onder zo'n ultra-soon ding van Aldi.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 4, 2015 om 14:22
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tip van Wimmi:
iedereen denkt dat kaas in een muizenval het ultieme lokmiddel is om de muis te verleiden.
Is niet zo.
Pindakaas werkt veel beter.
En wat die luchtbuks tip betreft : die tip was mij al bekend, ik heb met dat ding al veel schade veroorzaakt in huis, maar de muis niet geraakt.
Een luchtbuks is toch een hagelgeweer ?
Tenminste zo heb ik het begrepen.
Ben overgestapt op pindakaas.

pa
door pampie - Nov 4, 2015 om 14:25
23 Antwoorden / 2 Vragen

Het schijnt dat muizen niet van Laurier houden. De gedroogde blaadjes op plekken leggen waar de muizen huizen.
Als het niet werkt, lieg ik in commissie. Sterkte ermee!

wimmi20
door wimmi20 - Nov 4, 2015 om 14:34
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Pampie,
ik heb even gekoekeld : muizen en laurier.
En wat u schrijft klopt.
Maar ik las ook iets raars : als u laurierblaadjes strooit kiezen muizen het hazenpad.
Lekker is dat, zijn de muizen pleite dan heb je last van hazen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++==============

=pampie schreef op woensdag 4 nov 2015, 14:25: Het schijnt dat muizen niet van Laurier houden. De gedroogde blaadjes op plekken leggen waar de muizen huizen.
Als het niet werkt, lieg ik in commissie. Sterkte ermee!

ab
door abvan - Nov 4, 2015 om 15:48
38 Antwoorden / 11 Vragen

Pindakaas werkte bij mij niet. Had een keer een dakschot op zolder even open laten staan. Ontdekte enkele dagen op die zolder een zak chips met een gat erin geknaagd. Muienvallen geplaatst met pindakaas: geen resultaat. De pindakaas vervangen door een chipje en in no time 5 muizen gevangen. Mijn dochter had enige tijd geleden ook een muis in haar woning gesignaleerd. Muizenval met een chipje leverde binnen 1 dag een (dode) muis op.

le
door lentje - Nov 4, 2015 om 18:41
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ruim een jaar dit apparaat (van de Aldi) op zolder staan en geen last meer van muizen, voorheen was het dagelijks feest, leek wel of ze klompen aan hadden.
Ik heb alle muizenpoep opgezogen en sindsdien niets meer gevonden.
Om het apparaat te testen hebben we het in de buurt van de kat gezet en deze vluchtte het huis uit.

ar
door aram - Nov 4, 2015 om 18:46
136 Antwoorden / 1 Vragen

Jonge katten leren van hun ouders hoe ze moeten jagen .
In het wild en half wild is ook de kater in de buurt .
Bij huiskatten kom je het bijna niet tegen .
De kittens worden vaak te vroeg naar de nieuwe eigenaar verkast . Hierdoor leren ze veel niet . De doodsbeet leren ze vaak van de moederpoes en soms van de kater . Niet geleerd zal je met levende muizen in huis blijven zitten .
Katten willen ook ratten vangen en doden , maar ze moeten het wel geleerd hebben hoe dat moet . Een rat kan voor de kat een geduchte tegenstander zijn .
Als ze het niet geleerd hebben zullen ze wel een muisje pakken maar een rat laten ze lopen . Mensen zijn Oostindisch blind over het algemeen . Roei de natuurlijke vijand uit dan krijg je een teveel aan knaagdieren . En dan maar klagen . Vaak ben je dan zelf de schuldige .
Roofvogels hebben ook een nestplaats nodig en als die er niet is gaan ze weg .
Ook heb je van die lui die ze zomaar voor de gein afschieten .

zi
door zijderveld - Nov 4, 2015 om 18:47
50 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 4 nov 2015, 14:34]Pampie,
ik heb even gekoekeld : muizen en laurier.
En wat u schrijft klopt.
Maar ik las ook iets raars : als u laurierblaadjes strooit kiezen muizen het hazenpad.
Lekker is dat, zijn de muizen pleite dan heb je last van hazen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++==============

[quote=pampie schreef op woensdag 4 nov 2015, 14:25]Het schijnt dat muizen niet van Laurier houden. De gedroogde blaadjes op plekken leggen waar de muizen huizen.
Als het niet werkt, lieg ik in commissie. Sterkte ermee!

Ga dit gewoon proberen, allemaal heel erg bedankt.