at
door athene_1 Jul 11, 2009 om 13:57
Huishouden & energie

Muren badkamer

Goededag,

Wie kan mij raad geven omtrent het volgende:

4 jaar geleden ging ik een huurcontract aan mbt mijn huidige woning. Op de valreep constateerde ik dat de tegels van de badkamermuren bol stonden en er [flinke] scheuren in een andere muur te zien waren die ook nog niet was gerepareerd. Hierop werden de muren van de badkamer door de wbv opnieuw betegeld en de scheur in de andere muur ook gerepareerd. Nu, 4 jaar verder staan de tegels van de badkamermuren weer dusdanig bol dat er zelfs flinke scheuren in te zien zijn en in de muren van andere kamers zijn ook 2 nieuwe scheuren gekomen. Allicht zal de wbv het weer komen maken maar dat is ook mijn punt niet. Waar het mij omgaat is de tijd die het mij zal gaan kosten, de overlast die het zal geven en de rommel die het gaat opleveren en de eventuele schade aan mijn spullen/ vloerbedekking. Ik ben gewoon heel erg boos, dat ik zo snel al weer met dezelfde problemen  geconfronteerd wordt. Mijn vraag is: kan ik de woningbouwvereniging aansprakelijk stellen voor de overlast en eventuele schade en hoe doe ik dat het beste? Dit is een huurflat van begin jaren 60.

Bedankt voor reaktie,

groet,

 Athene

519 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 11, 2009 om 14:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

--kan ik de woningbouwvereniging aansprakelijk stellen voor de overlast en eventuele schade --

Nee, dit zijn herstelwerkzaamheden zullen toch gewoon af en toe uitgevoerd moeten worden en je moet ze daar de gelegenheid toe geven en de boel beetje onruimen zodat ze erbij kunnen.

Vergoedingen zijn alleen van toepassing bij grote renovaties en dan ook nog enkel als er voldaan wordt aan een aantal voorwaarden, het betreft dan meestal een verhuis-en herinrichtingsvergoeding als je tijdelijk je huis uit zou Moeten.

-- schade aan mijn spullen/ vloerbedekking--

Wat voor schade verwacht je eigenlijk in een badkamertje wat  getegeld moet worden ?

Succes,

edwardus
door edwardus - Jul 11, 2009 om 14:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als er tijdens/door de werkzaamheden schade is ontstaan aan jouw eigendommen, dan kun je de verhuurder daarvoor aansprakelijk stellen. Verder is het gewoon een kwestie van blij zijn dat de boel gerepareerd wordt. Niet iedere verhuurder neemt zonder gemor zijn verantwoordelijkheid.

mariegh
door mariegh - Jul 11, 2009 om 17:26
263 Antwoorden / 13 Vragen

Het lijkt mij eigenlijk dat als het euvel na 4 jaar weer even erg is, de oorzaak niet is aangepakt, maar alleen de verschijnselen verholpen. Vraag de wbv om nu het euvel goed aan te pakken zodat het niet weer binnen een paar jaar voorkomt. Dat zal wellicht wat meer rommel enz. geven, maar dan ben jij er voorlopig van af. Mocht je schade aan je boedel krijgen, dan kun je die via je eigen verzekering natuurlijk bij de wbv laten claimen. De overlast kun je niet claimen, je moet ze als huurder in gelegenheid stellen de reparatie uit te voeren. Dat kan nu eenmaal gebeuren in een oudere woning.

poltol
door poltol - Jul 11, 2009 om 18:16
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Tijd om te verhuizen? Scheuren duiden op werking van het gebouw. De betonconstruktie beweegt altijd iets, maar nieuwe scheuren betekenen meestal dat er iets aan de construktie veranderd. Dicht smeren en "gewoon" verder gaan is geen oplossing.

Succes, poltol

stacey
door stacey - Jul 11, 2009 om 20:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Tijd om te verhuizen? --

Dan kan half nederland wel uit z`n (sociale )huurwoning verhuizen, onderhoud is over het algemeen belabberd ;-) ze wachten tot het een keer bijna instort dan kunnen ze afbreken en weer lekker duurdere nieuwe woningen bouwen.......  ;-(

poltol
door poltol - Jul 11, 2009 om 21:31
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@stacey,

Snap ik ook wel. Niet opwinden, dat helpt je meestal niet verder. WBV zijn van nature voor herstellen. Lekker lang huur vangen en maar oplappen. De huurders zitten met de troep en overlast.

Fijn weekend, poltol