Johannes Verhulst
door Johannes Verhulst Feb 12, 2017 om 14:38
Huishouden & energie
Nieuwe keuken kopen maar niet bij Mandemakers

We gaan binnenkort verhuizen en ben opzoek naar een goede en betaalbare keuken.
Veel aanbieders op de markt blijken allemaal onder de Mandemakers groep te vallen, die onlangs zo slecht in het nieuws zijn gekomen.
Waar kan ik het beste een keuken aanschaffen voor een goede prijs kwaliteit verhouding?

21280 17 Rapporteer

fa
door familyman - Feb 12, 2017 om 14:45
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ga eens bij een paar keukenverkopers op bezoek, koop niets, google recencies enz. Vindt je veel klachten? Daar dan niet kopen. Anders gezien: er is geen koe zo bont of er is wel een plekje op .........

getty
door getty - Feb 12, 2017 om 14:58
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Gewoon de lokale keukenboer?

Apetjoek
door Apetjoek Feb 12, 2017 om 16:16
234 Antwoorden / 16 Vragen

en als je lokaal dan GEEN keukenboer hebt , we wonen niet allemaal in Amsterdam.

getty
door getty Feb 12, 2017 om 17:49
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Kowalki ik woon in het oosten van het land in een dorp en heb binnen een straal van 30 km een aantal opties. Hoe komt u bij Amsterdam?

ph
door philip36 - Feb 12, 2017 om 15:03
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Waar gaat u wonen, krijgt u bij de reacties misschien ook advies over de wat kleinere keukenboeren?

tenormin
door tenormin - Feb 12, 2017 om 15:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien kunt u hier eens voor gaan zitten, als de link tenminste werkt, nee, hij werkt helaas niet, maar misschien kan een medeforumlid hem wel aan de praat krijgen voor me?
http://www.izaa.nl/top-10-keuken-kopen.html

gerbera
door gerbera - Feb 12, 2017 om 15:29
7364 Antwoorden / 14 Vragen

de link van @ tenormin;  http://www.izaa.nl/index.html

tenormin
door tenormin Feb 12, 2017 om 15:48
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, dank je wel, is wel de pagina, alleen: ik kreeg top 10 keuken kopen op Google. Nou ja, het staat er.

gerbera
door gerbera Feb 12, 2017 om 16:06
7364 Antwoorden / 14 Vragen

ging iets fout

gerbera
door gerbera Feb 12, 2017 om 16:09
7364 Antwoorden / 14 Vragen

edit

aurora1
door aurora1 - Feb 12, 2017 om 15:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien ook kijken of ze bij een branchevereniging zijn aangesloten en daar eens informeren: https://www.consuwijzer.nl/over-ons/samenwerking/centrale-branchevereniging-wonen-cbw

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2017 om 15:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat Mandemakers zo slecht in het nieuws geweest zijn, ligt ook voor een groot deel aan de keukenkopers zelf.

Men zet een handtekening onder een contract en gaat thuis pas nadenken. Dus wees zuinig op uw handtekening en geloof het verhaal van "alleen vandaag en speciaal voor u" 50% of weet ik veel korting niet.

Afgezien daarvan hoor ik altijd lovende verhalen over de keukens van Ikea. Geen gezeur over "korting", vaste prijzen.

hansje klein
door hansje klein - Feb 12, 2017 om 15:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Gaan we (even) een hollandse, duitse of italiaanse keuken kopen ..... ?

mijn tips:

a. struin onbevangen door een vijftal keukenwinkels en neem prospecten mee, maak foto's van alles wat bevalt
b. werk thuis uit wat uw stijl is, favoriete kleurstellingen en apparatenvoorstellingen, bezoek veel internetsites
c. maak een duidelijke plattegrond en een extra A3-'tje met keukendetails die absoluut mòeten (uitknippen)
d. stel een lijst samen met keukenwinkels die u goed bevallen, vanuit het eerste bezoek of van horen zeggen
e. met deze samengestelde bagage spreekt u nu ook verkopers aan en laat ze een ongeveer prijs schatten(!)
f . zéér opdringerige verkopers kunt u onverbintelijk een 3-D tekening laten maken (scheelt tekenwerk!)
g. u bent inmiddels geïnformeerd en kunt een aanvraag thuis voorbereiden incl. uw financiële voorstellingen
h. nu is het de tijd voor een verbintelijke offerte en opgave van levertijd in twee winkels van uw eigen keus
i.  teken nooit een offerte, ook niet wanneer hierdoor een extra korting verloren zou gaan, want dat is pure bluf!
j.  keukenboeren geven onder druk tot 50% korting op keukenapparaten, calculeer dat onder punt g. meteen in

Is u dit alles echter te veel werk? Dàn kunt u net zo goed bij iedere keukenboer (behalve Mandemakers?) binnenstappen en zich een keuken met de voorstellingen van de verkoper laten aandraaien ..... maar pas op: soms werken keukenverkopers op provisiebasis! Onafhankelijke adviseurs werken met een uurtarrief en kunnen het project ook begeleiden.

Uiteindelijk is het een leuk project en geeft het voldoening (bijna) niets over het hoofd te hebben gezien. Ikzelf heb me, als voorbeeld, een functioneel exclusief duits greepsysteem gewenst, nul bovenkastjes en lades i.p.v. onderkasten. Ik ben uiteindelijk bij een plaatselijke keukenbouwer in de derde generatie terrecht gekomen. Breekwerk, aansluitingen en montage inclusieve. (Nalever-)garantie. Kleur: geen modetrend. Apparaten: verschillende merken. Verlichting: zelf aangelegd.

Waar u úw keuken uiteindelijk het beste kunt kopen? Nu, dáár waar úw wensen het beste vervuld kunnen worden. En wanneer u uw project goed regiseerd, dat dat zèlfs ook een Mandemakers-gerelateerde winkel worden, want die kan men niet allemaal over één kam scheren.

Suc6 ermee (en wat de keukenkwaliteit betreft, daar krijgt u vrij snel een oog voor en tenslotte kunt u nog googelen op "keukenmerk-ervaringen" en/of "apparatenmerk-ervaringen".

Apetjoek
door Apetjoek Feb 12, 2017 om 16:21
234 Antwoorden / 16 Vragen

ergens wel een beetje kleinerend en ouderwets dat woord 'keukenboerverkopers' is een aphoteker bij u in de stad (dorp) soms ook nog een pillendraaier (eigenlijk is dat meer een grootgraaier)

hansje klein
door hansje klein Feb 12, 2017 om 16:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Kowalski. Ik wilde tot uitdrukking brengen, dat er 1 - zelfstandige keukenadviseurs zijn, die het project uitwerken en (tegen betaling) de plaatsing begeleiden. Daarnaast zijn er 2 - vakkundige keukenadviseurs die als vaste medewerkers de keukenwinkel met meerdere merken vertegenwoordigen en de klant optimaal adviseren en tenslotte bestaan er 3 - vrije provisie-verkopers, bij de aanbieders van massaproductie, vaak zonder individuele details, die dus bij keukenboeren (als goedkoop-classificatie) werken.

marita5
door marita5 - Feb 12, 2017 om 16:13
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johannes Verhulst ,

Lees deze informatie eens door , het kopen van een keuken , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/keuken-kopen

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 12, 2017 om 16:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als aanvulling op de diverse tips:
- Check hoelang het bedrijf al bestaat, soms zijn er familiebedrijfjes die al 50 jaar in de keukens zitten, dat is meestal niet voor niets.
- Een goede keukenboer mag u betalen na oplevering van uw keuken, als u van te voren moet (aan)betalen denk dan even goed na.
- Op internet zijn lijstjes te vinden welke labels allemaal onder de Mandemakersgroep vallen, die kunt u uitsluiten.

Veel succes

tenormin
door tenormin Feb 12, 2017 om 16:38
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@diewilik, toch bestaat Mandemaker ook al 35 jaar, ook niet echt kort te noemen, toch?

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 12, 2017 om 16:41
7190 Antwoorden / 3 Vragen
jo
door jorisw - Feb 12, 2017 om 16:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Beste prijs/kwaliteitverhouding krijg je bij IKEA. Ze hebben weliswaar minder keuze dan anderen, maar als daar iets naar jouw smaak tussenzit heb je een prima keuken voor een goede prijs. Een geen gedoe met rare verkoperstactieken met nepkortingen. Je kunt thuis precies uitrekenen wat het gaat kosten.

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2017 om 16:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Veel keukenzaken van Mandemakers zijn franchisers. Dus u kunt ze echt niet over één kam scheren.

Familie heeft heel goede ervaringen met Grando in Hoogvliet, en andere familie met Keukenconcurrent in Rotterdam zuid.Snel, keurig en netjes en volgens afspraak.

hansje klein
door hansje klein - Feb 12, 2017 om 16:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Nog even alle Mandemakerbedrijven (DMG) samen, waar nog altijd de normen en waarden van de oprichter Ben Mandemakers de uitgesproken prestatiegerichte toon uitmaken: DMG

ha
door halex - Feb 12, 2017 om 19:03
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Naar Duitsland gaan: http://www.npo.nl/de-rekenkamer/06-11-2014/KN_1663948. Ontknoping na ongeveer 23 minuten.

Johannes Verhulst
door Johannes Verhulst Feb 20, 2017 om 17:13
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ongelovelijk, bedankt voor de tip!

ha
door halex Feb 20, 2017 om 19:22
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Graag gedaan!

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 13, 2017 om 14:28
16850 Antwoorden / 202 Vragen

U zou, als u niet al te ver van de Duitse grens kijkt ook uw licht kunnen opsteken bij leveranciers net over de grens.

Johannes Verhulst
door Johannes Verhulst - Feb 16, 2017 om 16:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle goede tips. Ik ga er mee aan de slag.
Denk dat bezoekje naar Duitsland met mijn vrouw een goed begin is