ja
door jason02 Nov 3, 2005 om 12:05
Huishouden & energie

Nuon

Zouden jullie mij kunnen vertellen of ik nu een contract moet afsluiten voor 1,2 ,of 3 jaar bij de nuon, of moet ik gewoon de huidige prijs blijven betalen, en afwachten of eventueel de prijzen gaan stijgen. ik weet het soms ook niet meer met de nuon.

643 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 3, 2005 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag jason.Natuurlijk gaan de energieprijzen stijgen maar om je vast te leggen op termijn ? ik zou zeggen niet doen .Deze voorstellen zijn meer bedoelt als klantenbinding.Mochten de energie bedrijven in de concurentieslag gaan ,en dat is toch de bedoeling van de minister kan je altijd nog overstappen zonder de binding van een aantal jaren Fred

ve
door verwijderd - Nov 3, 2005 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niemand weet het, niet over Nuon,Essent,Eneco of welke andere dan ook. Ik hou mijn jaarcontract gewoon aan omdat ik denk en lezend op veel sites wat betreft de ontwikkeling van de economie, denk ik wat dit betreft ook aan de koolzaadproductie. Het staat in de beginfase maar het gaat heel hard. De productie in ons land en in Belgie is dit jaar vertienvoudigd. Alle olie die hier uit geproduceerd wordt gaat hoofdzakelijk in de tank van een auto. De vraag naar aardolie zal daarom in de komend jaren gaan afnemen. Persoonlijk denk ik dat de prijzen van de energieproducten zoals wij die nu afnemen zullen gaan zakken. Het enige punt is, dat we van dat soort verlagingen waarschijnlijk weinig zullen merken, ligt aan het feit dat veel van de grote bedrijven, Nuon etc. ook een bedrijf in eigendom hebben dat het transport verzorgt. Deze prijzen zullen dan wel verhoogd worden als de energieprijzen zullen dalen.

ve
door verwijderd - Nov 3, 2005 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal met Tohunga eens.

Beetje assertieve en zakelijke houding:

Waarom zou een supercommercieel bedrijf mij plotseling een zogenaamd voordeel bieden?

Wat weten zij momenteel meer over de toekomstige ontwikkelingen dan ik?

Wat lever ik in (vrijheid) en wat krijg ik er momenteel precies voor terug?

Speelt het bedrijf wel graag Sinterklaas?

En heb ik -hoe gek het ook klinkt- kortgeleden niet iets horen mompelen over verlaging van de prijzen?

ve
door verwijderd - Dec 23, 2005 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

vaste prijs stroom en vaste prijs gas zijn producten waarbij u zich voor langere tijd aan nuon verbind.
dit is voor zowel nuon als uzelf voordelig.

natuurlijk zit hier vanuit nuon een commerciele gedachte achter.
1) door klanten vast te leggen heeft nuon een stuk zekerheid.
2) het hebben van een zeker klantenbestand geeft voordelen bij de inkoop van stroom.

vandaar dat er voor u ook voordelen zijn.
de energie prijs word voor een aantal jaren vast gezet (1,2 of 3 jaar) terwijl de steiging van de enegrie prijzen een bijna zekerheid is.
dit betekend een behoorlijke korting!

natuurlijk is het niet een totale zekerheid.
Het kan zijn dat de prijzen gaan dalen als de olie prijzen flink gaan dalen of als de regering de koppeling loslaat tussen de olie en de electra/gas prijzen

kortom, ik kan u alleen informeren, de keuze maakt u tenslotte zelf
Succes

ve
door verwijderd - Dec 23, 2005 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vast leggen van de energieprijs wordt afgeraden omdat er geen zekerheid is. Er zijn door tv gelderland onderzoeken gedaan dat het niet rendabel is voor de meeste huishoudens. dus doe er je voordeel mee. Mijn idee wachten en volgend jaar opnieuw bekijken.

Gas en olie waaraan onze prijzen zijn gekoppelt gaan op en neer afwachten dus, de verhoging voorspelt en doorgevoert zijn om en nabij 20 euro maar kan ook weer dalen dus eenmaal vastgelegd zult u er niet van profiteren.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2005 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

mooi om te zeggen maar wat dacht je van de belasting als er maar iets goedkoper wordt dan grijpt de staat wel in. en dat staat nog buiten het energie contract die je afsluit. daar kan de nuon of welk ander ook niets aan veranderen maar ze draaien er wel voor op ze zijn ook belasting ontvanger geworden.