Pi
door Pieter Glaubitz May 3, 2019 om 15:33
Huishouden & energie

NUON opgeven meterstanden bij verhuizing/slimme meter

Tijdens overdracht van de woning op 1 mei jl heb ik samen met de nieuwe bewoners de meterstanden opgenomen. Op 2 mei heb ik contact gezocht met de NUON voor het beindigen van mijn contact. NUON geeft aan de meterstanden pas 3 mei uit te lezen en weigert (2 x gesproken met de klantenservice) te werken met de door ons zelf opgenomen en ondertekende meterstanden. Kortom ik 'betaal' nog 2 dagen voor de nieuwe bewoners en moet dit zelf onderling het gaan verekenen. Mag dat zomaar? Ik heb al een klacht in gedient en NUON zegt dat t nu eenmaal zo werkt als je een slimme meter hebt. Als ik een conventionele meter had gehad waren ze wel uitgegaan van de zelf opgenomen standen.

6694 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

r.kemperman
door r.kemperman - May 3, 2019 om 15:37
423 Antwoorden / 4 Vragen
10

Pet wanneer is uw contract beeindigd??

Pi
door Pieter Glaubitz May 3, 2019 om 15:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Telefonisch op 2 mei. Overdracht woning was 1 mei, het was een 1 jarig contract welke 'stilzwijgend' is verlengd.

ma
door malty - May 3, 2019 om 15:47
1112 Antwoorden / 1 Vragen
0

Gaat het energiecontract van de nieuwe bewoner soms op 3 mei in?

Pi
door Pieter Glaubitz May 3, 2019 om 15:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Geen idee, ik heb het idee dat de energie levernacier van de nieuwe bewoners zal uit gaan van de opgenomen meterstand van 1 mei. Er is dus iemand (de NUON?) die 2x geld vangt??

tijger1
door tijger1 - May 3, 2019 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Huurt u of is het eigendom?

Wat een dwaas antwoord van Nuon. Ik neem aan dat de nieuwe bewoner per 1 mei zelf ergens een contract aangegaan zijn.

Pi
door Pieter Glaubitz May 3, 2019 om 15:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Koop woning

tijger1
door tijger1 May 3, 2019 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat contract moet gewoon stop per 1 mei. Dien een klacht in als ze het anders doen. Heeft niets met de meter van doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 3, 2019 om 16:01
16991 Antwoorden / 202 Vragen
0
sjjoppy
door sjjoppy - May 3, 2019 om 16:12
7394 Antwoorden / 3 Vragen
0

Het uitlezen zou op elk moment moeten kunnen lijkt mij.
https://www.nuon.nl/service/meterstanden/

U kunt ook nog eens op deze wijze contact met hen opnemen.
https://www.nuon.nl/service/contact/

simon55
door simon55 - May 3, 2019 om 16:17
1556 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik vindt dat van de zijde van Nuon niet kloppen. Chat eens met ze

marita5
door marita5 - May 3, 2019 om 16:27
11669 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Pieter Glaubitz , 

Lees eens in deze link , onder Slim Verhuizen , klik op de rode regel 

Zo verhuizen we uw slimme-meterstanden


https://www.nuon.nl/service/meterstanden/slimme-meter/ 

tijger1
door tijger1 - May 3, 2019 om 17:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Hebt u eigenlijk op uw nieuwe adres ook Nuon?

ro
door ron503 - May 3, 2019 om 18:03
1229 Antwoorden / 0 Vragen
0

Maar toch, u wist al een tijd van te voren dat de overdracht van de woning op 1 mei zou plaatsvinden en daarbij heeft u een maandelijks opzegbaar contract dus was het slimmer geweest om Nuon voor de overdracht in kennis te stellen. Sec gezien heeft u Nuon voor het blok gezet want Nuon wist niet eens dat u het contract ging beéindigen. Nu wordt de meterstand van 3 mei als eindstand gehanteerd en dat is netjes te noemen want u had eigenlijk een maand opzegtermijn in acht dienen te nemen.

ne
door neodutchio - May 3, 2019 om 18:12
5265 Antwoorden / 12 Vragen
0

Als u per 2 mei opgezegd hebt zal de stand op 3 mei 0:00u gehanteerd worden. Dat u de overdracht op 1 mei hebt gedaan heeft niets te maken met de opzegging. Het gaat op einde contractdatum.

panter22
door panter22 - May 4, 2019 om 14:09
6599 Antwoorden / Vragen
0

Die 2 dagen energie, dat loopt toch niet in de honderden euro´s? 
Je hebt het huis verkocht, gun die bewoners een paar dagen energie.

koekeloer
door koekeloer - May 6, 2019 om 11:31
563 Antwoorden / 19 Vragen
0

Waarom hebt u pas op 2 mei met Nuon contact opgenomen en niet voor de verhuizing ?

mo
door mof - May 6, 2019 om 12:08
3622 Antwoorden / 3 Vragen
0

U had uw contract per 1 mei moeten beeindigen en darbij de opzegtermijn , meestal 1 maand, moeten respecteren. Dat betekent dat u ws al voor 1 april had moeten opzeggen per 1 mei. Nu zegt u op 2 mei uw contract op, nuon kan dat niet instantaan, dus gaat de opzegging per 3 mei in. Blijkbaar is de opzegtermijn dan niet zo n groot punt bij nuon. 
Nuon heeft er uiteindelijk niets mee te maken dat nieuwe bewoners in het pand komen. Nuon heeft slechts met u te maken en de overeenkomst tussen u en nuon.

ld
door lds2012 - May 6, 2019 om 17:21
11 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vreemd verhaal van Nuon. Op de 1e van de maand lezen ze de meters uit om zo het maandverbruik je te kunnen laten zien. Ik ben ook klant bij Nuon en kan alles bijhouden op Mijn Nuon. Iedere maand worden netjes de meterstanden uitgelezen, dus raar verhaal van ze.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ee
EefjeEerlijk - Oct 31, 2024 om 23:43
Geldzaken & recht

Retourtermijn bij C&A webshop minder dan 28 dagen

C&A adverteert op haar website met een retourtermijn van 28 dagen. Op zich prima, vergelijkbaar met het europese herroepingsrecht - je moet bij een online bestelling binnen 14 dagen na ontvangst schriftelijk melden dat je iets retourneert en hebt dan nog 14 dagen het product te retourneren. Bij elkaar 28 dagen.

C&A hanteert niet 14 dagen voor de herroeping + 14 dagen voor verze ... Lees meer

Jo
Joriend - Oct 31, 2024 om 20:26
Garantie & verzekeringen

Houtworm in TV meubel

Begin dit jaar via een officiële mango houten winkel een tv meubel gekocht van mango hout. Echter merkte ik op dat er elke keer "zaagsel" lag in de binnenkant van het meubel. Eerst niets achter gezocht maar nu ik ook gaatjes opmerkte ben ik er achter gekomen dat er houtworm in het meubel zit. Ik heb met het betreffende bedrijf contact gezocht hierover en zij kwamen met de volgende oplossing  - ... Lees meer

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer