Peterck
door Peterck Feb 6, 2023 om 21:02
Huishouden & energie

Ombouwen tesla thuisbaterij van eneco

Ik ben in het bezit van een tesla thuisbaterij, geleverd door Eneco met daaraan aantrekkelijk voorwaarden verbonden..
Sinds begin vorig jaar zijn deze voorwaarden afgekocht en zou eneco de batterij zo laten omvormen dat deze voor thuisgebruik te gebruiken zou zijn.
Ik heb al meer dan 10 keer gebeld en net zo veel mails verzonden maar ze reageren niet.
Zijn er mensen met de zelfde ervaring?

1575 6 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 6, 2023 om 21:50
2084 Antwoorden / Vragen

Dus Eneco heeft een batterij geleverd (en geïnstalleerd?) Dan is er iets afgekocht en iemand reageert niet als je ze belt. Het is best onduidelijk wat nu de situatie is en wat het probleem.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 6, 2023 om 21:59
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Ik sluit niet helemaal uit dart een van ons, vrijwilligers die op deze site consumenten vragen proberen te beantwoorden hier ervarin mee hebben resp. een Tesla batterij beschikken zoals u bedoelt..

Indien u bewijs heeft dat Eneco de batterij zou kunnen omvormen voor thuisgebruik (als ik uw vraag meen goed te lezen is het toch een thuisbatterij?/) is het toch aan Eneco om u hierop te antwoorden en indien dat axchterwege blijf is er mm.i. toch nog een andere weg en dat is per aangetekend te verzenden schrijven om antwoord vragen (antwoord vorderen). Het adres, zie: Adresgegevens:

Eneco Hoofdkantoor
Marten Meesweg 5
3068 AV Rotterdam

justmeagain
door justmeagain - Feb 6, 2023 om 23:43
623 Antwoorden / 8 Vragen

Wat ik niet begrijp is dat de batterij geschikt moet worden gemaakt voor thuisgebruik. Standaard zijn deze accu's gemaakt om thuis energie in op te slaan. Ook kon ik bij Eneco niet zo snel iets vinden waaruit speciaal aantrekkelijke voorwaarden gelden.
Heeft u de accu eerst zakelijk gebruikt en moet deze nu naar een consumenten-accu worden omgebouwd?

Peterck
door Peterck - Jan 29, 2024 om 11:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels ( 4 mei 2022) is mijn thuisbatterij omgebouwd voor thuisgebruik.
Volgens de monteur dient er alleen nog maar een "boost" te worden gegeven om op te starten. ( deze "boost" is mij door zijn leidingevende telefonisch toegezegd)
Na meerdere malen en bellen ( ik denk meer dan 20 keer) nog steeds geen aktie door ENECO ondernomen om de thuisbatterij zo te maken dat deze werkt.
Inmiddels een aangetekende brief, wat mij ook weer 9,50 euro koste naar het hoofdkantoor gestuurd.
Geen reactie...

Ik ben ten einde raad, zijn er mensen die deze ervaring ook met ENECO hebben????
En wat zou ik nog kunnen proberen om ENECO zo ver te krijgen dat wat ze beloofd hebben uitvoeren.

sw
door swat1500 Jan 29, 2024 om 12:06
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 29, 2024 om 13:09
2084 Antwoorden / Vragen

Als een leverancier u iets levert dat niet werkt is de geeinde weg dat u ze in gebreke stelt, ik ga er vanuit dat u dat in uw aangetekende brief hebt gedaan en dan een procedure begint, of bij de kantonrechter of bij de geschillencommissie. Het kan gezien de prijs van zo'n ding lonen een advocaat in te schakelen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 29, 2024 om 22:29
2084 Antwoorden / Vragen

Nou lees ik dit verhaal nog een keer maar eigenlijk snap ik steeds minder van. Wat heeft Eneco dan eigenlijk afgekocht, was dat een decharge van alle verplichtingen en doen ze daarom niets meer?