je
door jeroendh Apr 4, 2012 om 19:18
Huishouden & energie

Onbekende hoge energiekosten Essent/Enexis

Sinds een jaar wonen wij in ons huidige huis. Na een paar maanden de verbruiksmanager van essent eens geraadpleegd. Bleek dat we bij de jaar afrekening dik zouden moeten bij betalen met ons huidige maandbedrag wat al op 250,- zat. Een aantal keren gebeld met essent om te vragen waar de hoge kosten vandaan kwamen. We moesten ons niet te veel van de verbruiksmanager aantrekken werd er gezegt zou wel meevallen met de afrekening. Nou mooi niet dus. Moesten bijna 1500,- euro bij betalen. Op de eindafrekening stond een erg hoog bedrag bij de netwerkkosten. Nu blijkt dat we een aansluiting hebben van 3x 35 amp ipv de gewone 3x 25 amp. Dit scheelt 600,- euro op jaarbasis. Als iemand ons dit nu vorig jaar al had gemeld hadden we toen al actie kunnen ondernemen. Maar nergens blijkt uit dat we zo'n zware aansluiting hebben zelfs niet op het contract. We voelen ons belaserd. Wij vinden dat essent/enexis dit aan ons hadden moeten melden toen we een gewone woonhuisaansluiting bij hun hebben aangevraagd.

Reactie Essent moet bij Enexis zijn en die leggen de verantwoording weer bij ons neer. Schiet dus niet op. Laat de geschillencommissie en advocaat dan maar een beslissing nemen.

1744 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 4, 2012 om 20:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Er is al een belofte gemaakt om de mensen die hierdoor veel geld moeten betalen te helpen door gratis andere zekering te plaatsen. En ookbij onwetendheid dit dus met terug werkende kracht terug te brengen naar de prijs van 3 x 25 Amp.
Volgens mij is dat in een consumentenprogramma kassa of radr beloofd.

en
door enexiswebcare - Apr 5, 2012 om 11:33
17 Antwoorden / 0 Vragen
0

Geachte jeroendh,

In uw bericht geeft u aan dat op uw jaarafrekening een bedrag in rekening is gebracht voor een meter van 3x35 Amp. Hiervan bent u niet op de hoogte gesteld. Ik kijk graag voor u na wat ik hierin kan betekenen.

Hiervoor heb ik wel persoonlijke gegevens van u nodig. Ik vraag u daarom een e-mail te sturen naar webcare@enexis.nl, met daar in uw telefoonnummer en adresgegevens. Ik of mijn collega zal dan op korte termijn contact met u opnemen.

Ik zie u gegevens graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,

Sarena
Enexis Webcare

br
door bruinsma - Apr 9, 2012 om 19:52
10 Antwoorden / 16 Vragen
0

Kunt u mij aangeven hoe je de ampere kunt vinden, waar staat dit op de meter?
Maureen

je
door jeroendh - Apr 10, 2012 om 16:34
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

dit kan je zelf niet in de meter zien zit achter het klepje met verzegelring

je
door jeroendh - Apr 10, 2012 om 16:35
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

maar ze geven mij nu zelf de schuld had ik blijkbaar moeten weten zou niet weten hoe klote bedrijf

sa
door sandra2204 - Oct 26, 2015 om 13:28
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste jeroendh,

zou je mij kunnen laten weten hoe dit verhaal nog afgelopen is?
Ik zit op dit moment namelijk met precies hetzelfde probleem.

Bvd.

Gr's

en
door enexiswebcare - Oct 28, 2015 om 08:29
17 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=sandra2204 schreef op maandag 26 okt 2015, 13:28]Beste jeroendh,

zou je mij kunnen laten weten hoe dit verhaal nog afgelopen is?
Ik zit op dit moment namelijk met precies hetzelfde probleem.

Bvd.

Gr's


Geachte Sandra2204

U geeft aan dat u last hebt van een soort gelijk probleem. Ik kijk graag uw situatie na.

Hiervoor heb ik wel uw gegevens nodig. Daarom verzoek ik u om een omschrijving van uw klacht, uw adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres aan mij door te geven. Bij voorkeur ontvang ik uw reactie per e-mail op het e-mailadres webcare@enexis.nl. Zodra ik uw gegevens heb ontvangen neem ik contact met u op.

Stephanie
Enexis Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer