marann
door marann Aug 15, 2006 om 12:36
Huishouden & energie

Oversekste Reu

Geachte dierenliefhebbers, Een kennis van ons zit met een probleem! Deze mensen hebben een klein hondje een reu, die zich zelf op een kussen bevredigt. En nu is de vraag moet je deze hond laten castreren of weet iemand van u allen wat hier aan te doen is. Verbieden helpt niet! Groeten Marann

8857 11 Rapporteer

pedissekali
door pedissekali - Aug 17, 2006 om 00:06
66 Antwoorden / 14 Vragen

Net als mensen hebben ook dieren hun behoeftes.
ik stel voor dat dit kussen op een rustig plekje wordt neergelegd, zodat de hond de roep van moeder natuur kan volgen zonder anderen te storen.
Hoe zou u het vinden om gecastreerd te worden om uw sexuele behoeftes?

polletje
door polletje - Aug 17, 2006 om 01:10
14 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marann,

Vertel je kennis maar dat dit niet iets is om zich ongerust over te maken, een jong, (sterk), reutje moet nu eenmaal oefenen...!!

Een pup castreren...??? Doe me eeen lol.!! "Tegen de benen" moet niet geacepteerd worden  maar laat hem maar oefenen op zijn kussen...!

Als jouw kennissen geen nageslacht willen hebben van hun pub, kunnen zij als hij volwassen is en zijn "hitsigheid" blijft, nog altijd castratie overwegen....!

Momenteel kunnen zij hem wel zoveel mogelijk corrigeren...!!

Laten jouw kennissen zich voor advies maar in verbinding stellen met de rasvereniging van het hondje!

Maar voorlopig...een "puppy-cursus"???

yo
door yourstruly - Aug 18, 2006 om 16:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Marann, het probleem is mij bekend. Zelf ondervonden, ook met een "klein" hondje. Dat ging na een jaar of drie vanzelf over. Dus een oplossing kan en wil ik ook niet geven. Maar ik wil het wel even        hebben over de kwaliteit van de antwoorden die gegeven worden.  Het valt mij steeds weer op hoe slecht er kennelijk in dit forum gelezen wordt ! Het "kleine" hondje wordt plotseling een "puppy".

Dat hondje van mij was op zijn zestiende verjaardag ook nog steeds  erg "klein" maar toch echt wel "bejaard" en dus beslist geen "puppy"!

Surf Internet eens af, er zijn ongetwijfeld echt deskundige antwoorden te vinden op je vraag. Laat dit forum daarom maar links liggen. Ik ga hier nu toevallig op deze (jouw) vraagstelling in. Maar uit het verleden is mij gebleken dat de gebrekkigheid in de antwoorden op alle fronten terug te vinden is. Ik begin me dan ook steeds meer af te vragen wat dit Kassa-forum nu eigenlijk voor zin heeft. Misschien wel iets voor de VARA om hier eens over na te denken.

Nogmaals, volgens mij kun je beter op zoek gaan naar echte expertise, al of niet via Internet.

jantje
door jantje - Aug 18, 2006 om 17:00
123 Antwoorden / 12 Vragen

Dag Marann,
Dat U hondje tegen de kussen staat te rijen,ik zou zeggen, laat hem zijn gang maar gaan. Zolang hij geen schade aanricht. Onze hondje, een boerenfox doet hetzelfde. Maar alleen als er loopse teefjes in de buurt zijn. De geuren prikkelen zijn zinnen. Tijdens het uitlaten in zo'n periode merk ik dat meteen aan hem, blijft hij langer dat normaal op bepaalde plekken staan snuffelen en likken in het gras. Dan weten wij wel hoe laat het is. Onze hondje begon dan eerst zijn eigen dekentje onder zich te froemelen om er dan te proberen het te dekken. Later beet hij er allemaal gaten in tot het eruit zag als een vod.  Ik hoefde het dier echt niet de goede dekens of lakens zijn mandje te leggen. Hopenlijk is het een troost, het zijn maar periode's.
Met vriendelijke groet, Moin.

go
door gonnievdijk - Aug 18, 2006 om 23:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

u zou eerst eens (voordat u over castratie na gaat denken) chemische castratie kunnen proberen als dat namelijk niet helpt dan heeft castratie geen zin.

nu ben ik helemaal niet voor castratie van honden of het nu een teef of reu is. op een kussen of i.d. rijden zit tussen zijn oren. Weet ook dat er heel wat nadelen vast zitten aan castratie. Ik heb zelf vier honden en die worden nog gewoon loops, als ik geen pups wil van mijn teefjes dan moet ik gewoon heel goed opletten, ik wil zelf ook geen kinderen meer maar daarom laat ik de binnenboel niet weghalen. Daarbij word u reutje (als u hem laat castreren) constant door andere reuen bereden.

dus bezint voordat u begint.

bi
door bitch - Aug 19, 2006 om 00:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marann,

Als het de kennissen van u niets uitmaakt dat de hond het op het kussen doet dan is het lijkt mij geen probleem. Ook een hond heeft zijn behoeftes en valt er niemand lastig mee, als uw kennissen het niet willen zien dan kijken ze toch gewoon niet naar hun hondje. Verbieden helpt ook niet en zelf vind ik om het diertje dan te laten castreren onnodig want het is niet gevaarlijk en hij is ook niet ziek. Groetjes

polletje
door polletje - Aug 19, 2006 om 00:09
14 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi yourstruly,

Als we het over een "klein kind" hebben denken we natuurlijk gelijk aan een "klein mens", nou noem eens wat, iemand die ondanks dat hij/zij al bejaard is, altijd al klein was en dit zijn hele leven is gebleven....!!! Wie haalt het in zijn hoofd anders te denken...!!??

Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om bij "een klein kind" te denken aan een bijv. een "kleuter"...

Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om bij een "kleine hond" te denken aan een "pup"..!!!

Groetjes polletje.

ge
door gerland - Aug 19, 2006 om 14:23
127 Antwoorden / 0 Vragen

@polletje

Het staat u vanzelfsprekend volkomen vrij om bij "kleine hond" te denken aan een "pup". U gaat daarbij dan wel voorbij dat het ook een oudere hond kan betreffen van een klein ras of gewoon klein van stuk.

Uw interpretatie van het begrip "kleine hond" is geheel voor uw rekening. Enige terughoudendheid in uw reactie lijkt me wel gepast als uw verontwaardiging ("Een pup castreren...??? Doe me eeen lol.!! ") vooral gebaseerd is op een eenzijdige, en in dit geval onjuiste uitleg van het begrip "kleine hond".

De vergelijking met de uitdrukking "klein kind" gaat overigens volkomen mank, aangezien "kind" in dit verband per definitie al verwijst naar een jong, onvolwassen persoon. Bij "hond" ligt dat anders.

Ik kan mij dan ook vinden in de kritische kanttekeningen die 'yourstruly' plaats bij de (achteruitlopende) kwaliteit van deze vraag en antwoord rubriek. Er wordt vaak slecht gelezen, waardoor niet gestelde vragen beantwoord worden en vragenstellers worden vaak op het verkeerde been gezet door pseudo-experts, die door gebruik van het nodige vakjargon doen voorkomen alsof ze écht thuis zijn in de materie.

Helaas valt daarbij op dat het hebben van "sterren" of het veelvuldig beantwoorden van vragen geen garantie is voor een beter resultaat. Vaak is het tegendeel het geval.

En dat is jammer.

dotje
door dotje - Aug 19, 2006 om 15:51
28 Antwoorden / 5 Vragen

Oversext is al een menselijk begrip. Drie á vier korte zinnen zijn niet voldoende om zelfs voor iemand die iets van honden weet een goede diagnose te stellen. Een gedragspecialist voor honden zou er enkele uren observatie, tests en vragen voor nodig hebben om een gerichte advies te kunnen geven.

Hondengedrag is erg complex. Indien deze mensen erg last van het gedrag van hun hond hebben laat zij maar met een gedragsdeskundige voor honden gaan praten. Rijden(op voorwerpen) is meestal rangordebepaalend gedrag dat alleen en uitsuitend voor de leider van het (hond&mensen)roedel weggelgd is.

Meestal wordt zo een probleem pas opgelost wanneer de hond ( kan ook al een pup zijn) zijn ( lage) plaats in het roedel kennt, wat hem doormiddel van duidelijke regels die konsekwent doorgevooerd worden aan het verstand gebracht wordt.

Of zijn gedrag (deels) door hormonen gestuurd is kan men testen doormiddel van chemische castratie, die binnen een week tot 10 dagen resutaten laat zien. Verandert chemische castratie niets aan het gedrag, is het duidelijk dat hier sprake is van een zuiver opvoedings en leiderschapsprobleem.

Indien toch een hormon bepaald probleem geconstateerd wordt, is het raadzaam om de hond operatief te laten castreren, omdat de herhaaldelijke ( 3 maandelijkse) chemiestoot op den duur zeker niet bevorderlijk is voor de gezondheid van de betreffende hond.

succes

dotje

brynnar
door brynnar - Aug 19, 2006 om 22:39
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Marann,

Heeft u al bij de dierenarts geinformeerd? Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om een reu chemisch te castreren (injectie), waarbij de edele delen dus intact blijven. Dit verstoort enkel de hormoonhuishouding van het dier. Dit is echter wel iets dat met enige regelmaat herhaald moet worden, maar het werkt wel om hitsige reuen te bedaren. Dit werkt overigens ook goed voor honden die erg dominant zijn t.o.v. andere honden in het gezin.

Mvgr - B

marann
door marann - Aug 19, 2006 om 22:41
38 Antwoorden / 15 Vragen

Beste mensen allemaal, Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal ze doorgeven. En voor de goede orde ik zelf zou mijn hond nooit laten castreren. Mijn eigen hond is 3 weken geleden overleden hij was 14 jaar, 5 maanden en 5 dagen en was NIET GECASTREERD!

Wat andere mensen doen moeten ze zelf weten, maar ik heb altijd een VOLLEDIGE HOND willen hebben.

Groeten Marann