mr
door mrxcuci Jul 15, 2009 om 14:47
Huishouden & energie

Overstap Eneco naar andere leverancier niet vlekkeloos

Sinds 2008 ben ik voor gas aangesloten bij Eneco en voor stroom bij Main Energie. Vanaf 1 juli 2009 ben ik echter overgestapt naar Energie Direct. Alles is inmiddels over en volgens energie direct krijg ik per 1 juli 2009 dan ook gas en stroom via hun geleverd.

Inmiddels heb ik de eindnota van Main Energie en mijn netbeheerder binnen. Prima! Echter van Eneco nog niet. Goed, kan wat langer....geen probleem. Echter komt Eneco nu met het verhaal dat ik de termijnbedragen gewoon moet voldoen tot de eindnota. (dubbele lasten dus) Ik ben het hier echter niet mee eens en heb dat ook al kenbaar gemaakt. Ik ga niet betalen voor iets waar ik geen gebruik meer van maak. De rente van die bedragen trek ik graag zelf. Eneco beweert dat het een standaardprocedure is die alle energie mij. hanteren. (no way Eneco!) Als ik het niet betaal, dan zou mijn eindnota weleens hoog kunnen uitvallen.

Ik vroeg me af hier meer mensen last van hebben gehad. Ik vind het maar een vreemd verhaal.... Ik ben al vaker overgestapt, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.


445 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2009 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo


Dit is een normale gang van zaken, dat je nog termijnen betaald tot de eindafrekening komt, en krijg je dat dan, mits je niet nog meer verbruikt hebt als je betaald hebt, het teveel betaalde weer terug.


Dit gaat zo ook bij internet of telefoon aanbieders zo.


Om geen verdere problemen te krijgen, zou ik maar gewoon betalen tot de afrekening komt, dit is de only way.


Succes er mee.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2009 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag mrx...,


In principe moet je wettelijk gezien de eindafrekening van Eneco binnen 2 kalendermaanden ontvangen. De schade is dan nog te overzien. Persoonlijk echter zou ik zelf nooit accoord gaan met het betalen voor een produkt dat niet wordt geleverd, maar dat is mijn keuze.


Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2009 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@wolfenjong Nog nooit meegemaakt dat ik 2 maanden internet of telefoon moest doorbetalen na een opzegging. Ook voor energie levering nog nooit voorgekomen. Ik ben klant bij Nuon en Essent geweest.

Misschien ter verduidelijking. In Mei of Juni heb ik een eindafrekening ontvangen die iedereen jaarlijks krijgt. Het termijnbedrag is daaraan aangepast.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2009 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo 


Als je dat niet doet, loop je het risico dat de netbeheerder je niet overzet naar je nieuwe leverancier, om dat je nog betalingsachterstanden hebt, bij Eneco, met alle gevolgen van dien.


Mijn zwager weet daar nu ook alles van, na zijn overstap, is ook zo van ik ga niet dubbel betalen, heeft hij geweten.


Nogmaals succes.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2009 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo


IK zelf ook, toen ik met mijn internet en telefoon overstapte, heb ik aan KPN waar je al 2 maanden vooruit betaald alsnog weer een termijn moeten betalen om dat ik mijn telefoonnummer mee wou nemen naar mijn nieuwe provider.


Was niet anders volgens KPN, naar ik kreeg het 10 weken later weer allemaal terug gestort, zonder rente, dat wel natuurlijk.


Ik word hier ook niet blij van, maar het is niet anders, of je staat hier binnenkort weer met een vraag, daar ben ik zeker van, hoe los ik dit weer op.


Only way.


 

ve
door verwijderd - Jul 16, 2009 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@wolfenjong
Dat is een totaal ander verhaal. Als je goed had gelezen, dan had je kunnen lezen dat ik reeds over ben gezet door de netbeheerder. Je verhaal van KPN is logisch, daar je het telefoonnummer behoud. Ik maak echter geen gebruik meer van de diensten van Eneco. Ik ben al volledig over.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer