na
door nancy24640 Aug 21, 2013 om 18:47
Huishouden & energie

Oxxio verkoper heeft ons misleid

De verkoper van oxxio heeft er voor gezorgd dat ik een verkeerde contract heb gekregen. Terwijl hij zelf en nog iemand er getuigen van was dat ik voor het contract met de i-pad ging en niet voor een budget contract. Nu 2 maanden later komt de fout naar boven en de verkoper doet nogal uit de hoogte door te melden dat ik dan maar over een jaar moet gaan over stappen en dan als nog voor de i-pad kan gaan. Hij heeft eerst zijn fout toe gegeven en daarna is het jammer voor mij en moet ik het hier maar mee doen. Na telefonische contact gehad te hebben met een andere medewerkster die mij kon vertellen dat deze vaak héél vaak voor komt en dat ze er op dit moment niets meer aan kunnen veranderen. Dus zit ik vast voor een jaar aan een contract die ik niet wou en de beloofde i-pad ja die koop ik maar in de winkel. Overstappen is dus niet altijd voordeliger!

1019 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2013 om 18:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wees blij dat u het budget abonnement hebt. Daarvan zijn de elektra en gasprijzen voordeliger. Voor die I-pad aanbieding zit u er ook jaren aan vast.

En hoe hebt u dat contract afgesloten? Telefonisch? En hebt u het contract dan niet toegestuurd gekregen?

dearagain
door dearagain - Aug 21, 2013 om 19:38
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*advies: zet deze klacht ook op klachtenkompas.nl, de Consumentenbond leest dan mee

oxxioservice
door oxxioservice - Aug 23, 2013 om 15:32
62 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte nancy24640,

Wij begrijpen dat het vervelend voor u is, dat u in de veronderstelling was dat u een iPad-overeenkomst was aangegaan, maar dat dit niet zo blijkt te zijn.

Wij wijzen u er echter op, dat u bij het aangaan van uw overeenkomst met Oxxio een welkomstpakket van ons heeft ontvangen, waarin stond aangegeven welke overeenkomst u met ons was aangegaan. Bovendien stond hierin vermeld, dat u binnen acht dagen uw overeenkomst met ons kon annuleren. U heeft geen gebruik gemaakt van deze mogelijkheid.

Het voordeel van uw Budgetovereenkomst, is natuurlijk wel, dat u de komende tijd bent verzekerd van de laagste tarieven voor stroom en gas.

Met vriendelijke groet,

Dicky
Oxxio Nederland bv

dearagain
door dearagain - Aug 23, 2013 om 17:44
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=oxxioservice schreef op vrijdag 23 aug 2013, 15:32]Geachte nancy24640,

Wij begrijpen dat het vervelend voor u is, dat u in de veronderstelling was dat u een iPad-overeenkomst was aangegaan, maar dat dit niet zo blijkt te zijn.

Wij wijzen u er echter op, dat u bij het aangaan van uw overeenkomst met Oxxio een welkomstpakket van ons heeft ontvangen, waarin stond aangegeven welke overeenkomst u met ons was aangegaan. Bovendien stond hierin vermeld, dat u binnen acht dagen uw overeenkomst met ons kon annuleren. U heeft geen gebruik gemaakt van deze mogelijkheid.

Het voordeel van uw Budgetovereenkomst, is natuurlijk wel, dat u de komende tijd bent verzekerd van de laagste tarieven voor stroom en gas.

Met vriendelijke groet,

Dicky
Oxxio Nederland bv

*de verkoper heeft in eerste instantie de klant bedrogen

*en wordt in 2de instantie nog eens door OXXIO (in de persoon van Dicky) dunnetjes afgedroogd

*schande!

jw
door jwester - Jun 13, 2015 om 13:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een leverancier en Oxxio treft me als interessant. Ik ben dus nu aan het kijken of er veel meldingen zijn van boze klanten e.d.

Nou moet ik heel eerlijk zijn: als ik het bovenstaande lees dan krijg ik niet de indruk dat Oxxio de kwaaie piet is:

- Als ze u een abonnement hadden willen "aansmeren" dan had u waarschijnlijk tegen uw wil met een iPad gezeten in plaats van andersom. Het is niet erg logisch om een goedkoper abbonnement te willen verkopen

- De dame die hier namens Oxxio het woord doet, doet dat volgens mij om Oxxio te verdedigen, niet om nog eens "na te trappen" ofzo.

Ik zie namelijk helemaal niet in wat Oxx dan fo t heeft gedaan. En ook net waarom 8 dagen na het verschiijnen van een verkeede bestelliing Nancy nog niet aan de bel had getrokken.

Kan je wel boos gaan schelden op een website,. maar ik denk dat je toch echt even bij jezelf te rade moet gaan. Enfin succes verder.

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2015 om 13:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jwester

Datum van het topic gezien? Al twee jaar oud.

Veel succes met het zoeken naar een energieboxen.

ho
door hopetobehelping - Jun 13, 2015 om 17:04
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jwester,

succes met uw keuze voor een nieuwe energie leverancier.
Ik adviseer u om bij uw keuze ook te letten op het vast recht per produkt, klik hier.
Het vastrecht is bij Oxxio vele malen meer dan bij menig andere energieleverancier. De 'gratis' ipad, tablet of wat dan ook betaalt u (zonder dat u het weet) zelf door de veel hogere vastrecht kosten.