sa
door sandramuys Dec 27, 2006 om 22:57
Huishouden & energie

Post naar het buitenland in 2007

Ik heb een vraag over de posttarieven van 2007. Volgens de website van TNTPost is de tarief van 0-20gram naar het buitenland (buiten Europa) 89 cent.
Op de website van TNTPost vind ik geen postzegels van 89 cent. Ik kan wel een postzegel van 44 cent vinden; maar ook geen postzegel van 1 cent. Een 2 x 44 cent is niet 89 cent, maar 88 cent... niet voldoende.....

Mijn vraag is, hoe verstuur ik een kaart naar buiten Europa vanaf 1 januari 2007, zonder naar het postkantoor te moeten gaan?

440 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 27, 2006 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

De nieuwe tarieven (voor zowel 2006 als
2007), zijn hier
te vinden. Handig voor toekomstige lezers.

Het oude tarief (voor 0-20g buiten
Europa) was € 0,85 en het nieuwe tarief dat volgens TNT post per 1
januari 2007 in gaat zal € 0,89 zijn. De oude zegels zijn te
bestellen
maar als ik zoek op priority zegels voor 2007 geeft de website aan
dat er geen resultaten zijn gevonden... Waar ik ook kijk/zoek nergens
zijn ze te vinden, en dat terwijl het nieuw tarief echt bijna in
gaat...

Vreemde zaak, misschien even vragen aan
TNT
zelf
?

Ben benieuwd naar het antwoord!

ve
door verwijderd - Dec 27, 2006 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op het postkantoor zijn de nieuwe 'priorityzegels à € 0,89 per 5 stuks' nu te koop.

Ik zelf gebruik Easystamp, dus de zegel wordt electronisch aangemaakt.

ve
door verwijderd - Dec 27, 2006 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag sandra,

als ik hier kijk:

http://onlinewinkel.tntpost.nl/onlinewinkel/product_list.asp?catalog%5Fname=Main&category%5Fname=9%5FNieuwe+Uitgiften&p1=Postzegels+verzamelen&Referrer=WEB

en je kijkt dan bij: Postzegelmapje 347: Priority Europa/Wereld

(is de op één na laatste van de bladzijde) dan zie ik voor 3,72 een mapje met daarin de 0.72 en de 0.89 ct zegels. Dus ehhhhh, die zegels van 0.89 ct zijn er écht wel.

Linda

ve
door verwijderd - Dec 27, 2006 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

hai nowhere,

ik heb ook gekeken op de site van tnt en ik heb ook gezocht op priority 2007 en ik heb ze wel gevonden. Misschien toch niet goed gezocht?

Linda

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Knap dat je dat gevonden hebt! Maar toch blijft het raar, als iets daar boven zoekt op priority en dan 2007 komt er niks (bij mij in ieder geval..). De buitenland zegels voor 2006 waren per 5 verkrijgbaar (5 x € 0,85, setje voor € 4.25).

De zegels die jij hebt gevonden zijn te bestellen voor € 3,72... Nou ben ik geen rekenwonder maar zelf met een combinatie kom ik nooit uit op € 3,72 ??

Bijvoorbeeld: 2 x € 0,72 = € 1,44 + 2 x € 0,89 = € 1,78 Totaal: € 3,22
Of: 3 x € 0,72 = € 2,16 + 3 x € 0,89 = € 2,67 Totaal: € 4,83
Of: 4 x € 0,89 = € 3,56
Of: 5 x € 3,60 = € 3,60

Ben ik nou zo dom of spookt het op de TNT Post website??

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 07:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het antwoord is dus    5x72 voor Europa of 5x89 voor rest..
en dat is dus €3,60 of €4,45 en de genoemde, als ze een aantal Europa en Rest wereld in een mapje doen, ik heb alleen voor Europa nodig, en mijn broer voor de rest, dus 2+3 zegels mag niet!
Vermoedelijk een snel en slordig gemaakte site, de postkantoren verkopen de zegels nu al en met juiste bedragen...

Omdat ik veel E mail zoek ik een losse verkoop adres, niet iedereen stuurde regelmatig naar buitenland, en die 10x5 cent zegels mogen er ook op, altijd bijna juiste tarief, en een cent extra maakt mij dan niets uit....

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 07:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Een email naar TNT post levert geen antwoord op.... ze reageren niet (wel een automatisch email met "we streven ernaar deze binnen 4 werkdagen te beantwoorden")....  en dat na 2 weken.

Een postzegelmapje (antwoord van Solar) is wat mij betreft voor verzamelaars. Ik heb ook niets aan de andere postzegels die er in zitten.

Ik koop liever mijn postzegels online, en gebruik ook liever echte postzegels (ik heb veel kennissen die postzegel verzamelaars zijn....), dus wil ik gewoon postzegels ipv de software.

Het is toch hartstikke gek dat om een postkaartje naar buiten Europa te versturen je helemaal naar het postkantoor moet gaan??!

Groet,

Sandra

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallosandramuys, ik kan uw vraag niet volgen vwb het naar het postkantoor moeten gaan. Postzegels zijn toch uitsluitend te koop bij een postkantoor of TNT filiaal (en volgens kennelijk nieuwe regels bij tenminste de grote postkantoren niet meer los maar tenminste in 10 voud.?? Om brieven te verzenden, of dat nu in het binnenland is of in het buitenland, zult toch echt af en toe naar een postkantoor "moeten".

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, ik koop mijn postzegels liever online; en ze worden naar huisverstuurd ook!

Sandra

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

okay sandra, ik wist niet dat dat kon, hier loop ik dus achter.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2006 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een antwoord van TNT post heb ik vandaag ontvangen. Helaas heeft de medewerker van TNTpost mijn vraag niet goed gelezen, omdat zij mij geinformeerd heeft over de tarieven voor "binnen europa" in 2006 en niet "buiten europa" in 2007.
Vanavond nog een poging gedaan via de TNT post website (kan niet reageren op een antwoord van TNT post; moet via de website emailen).

Dus, even afwachten voor een juiste reactie van TNTpost......

Groetjes,

Sandra