be
door begeko Aug 31, 2013 om 10:59
Huishouden & energie

Pvc clickvloer

Ik heb in maart 2011 een pvc clickvloer gekocht en zelf gelegd. in mijn kamer en keuken samen 45 vierkante meter.
Op aanraden van de verkoper moest ik daar een 3mm blauwe schuimrubber ondervloer onderleggen. Na 4 a 5 maanden beginnen de pvc delen overal op de kopnaden uit elkaar te gaan. in mijn keuken waar ik onder het aanrecht nog bij kon heb ik ze een paar keer opnieuw gemonteerd.
Terug gegaan naar mijn leverancier,klacht uit gelegdt ,en gevraagd of hij wilde komen kijken. De vloer ligt dan inmiddels een jaar. De leverancier weet niet hoe het komt en legt de klacht neer bij fabriekkant. Ook die komt kijken en vraagt aan mij wat voor ondervloer er onderlegd. Heb ik dus de verkeerde ondervloer leggen!.Hij had 1mm dik moeten zijn in plaats van 3mm. Als je er op loopt zie je het bewegen.
Nieuwe ondervloer gekregen. Alle pvc delen opvolgorde eruit gehaald.nieuwe onder vloer gelegd. En mijn pvc vloer weer terug gelegd. Na ongeveer een maand of 6 begint mijn vloer weer (vooral waar het meest gelopen wordt) uit elkaar te gaan. Ook de kopnaden gaan nu iets omhoog staan Weer terug gegaan naar mijn leverancier. Die Komt weer kijken. Die weer kontakt gezocht met de fabriek.Ook die komt weer kijken. Maakt een schade rapport op. En nu blijkt dat ik mijn
vloer te strak zou hebben gelegd. Klacht ongegrond verklaard. Dat is absoluut niet waar. Na vraag bij andere leveranciers gedaan en die zeggen dat ik nooit mijn vloer weer had mogen terug leggen. Die is na de eerste ondervloer dermate beschadigd dat de click verbindingen stuk zijn gegaan. Ik weer naar mijn leverancier gegaan met mijn nieuwe informatie.En die zegt nu om het op te lossen, moet er nieuwe vloer in. Hij biedt mij nu een nieuwe vloer aan die ik voor 25 euro per meter zelf moet betalen. Ik vind dat hij mij een nieuwe vloer moet geven. Wat vinden jullie ervan??

24067 6 Rapporteer

van leyden
door van leyden - Aug 31, 2013 om 12:27
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Drie of 1 mm ondervloer (van schuim of wat dan ook) maakt niks uit.
Integendeel, 3mm is zelfs te prefereren boven 1 mm.
Leg zelf ook (laminaat)vloeren, weet er alles van.
Waar het om gaat is de ondervloer zelf>> die moet redelijk vlak zijn, want met een niet vlakke vloer, kan je de oneffenheidjes van de vloer NIET meer opvangen (compenseren) met schuim of een ander egaliserend ondertapijt.

Dat er "vering" zit in de vloer komt dus doordat de vloer zelf niet vlak is, heeft dus niks te maken met die drie mm ondervloer. De vering komt dan doordat de vloer niet overal voldoende ondersteund wordt.
Wel is het zo dat de ondervloer niet te dik mag zijn, anders kan je inderdaad vering op de hele vloer hebben.

Behalve als je de vloer zou willen vlakken met houten (spaan)platen, maar die zijn dan ook zelf niet verend.
Vermoed dus dat je vloer zelf niet vlak genoeg is, 1 van de oplossingen zou dus kunnen zijn de vloer eerst egaliseren met harde spaanplaat.
Wat ook mogelijk is, is om de hele vloer te egaliseren met een dunne cementen laag, wat zich laat verwerken als bijna water, na droging is de vloer vlak en waterpas.

Eigenlijk heb je dus twee keer een verkeerd advies gekregen.

be
door begeko - Aug 31, 2013 om 13:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo van Leyden.
Bedankt voor je reactie. Een ding moet ik nog even kwijt.
De pvc vloer ligt op een gladde cementdek vloer met vloer verwarming

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2013 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de delen uit elkaar gasn, hoe kan het dan "te strak" gelegd zijn?

van leyden
door van leyden - Aug 31, 2013 om 15:46
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=begeko schreef op zaterdag 31 aug 2013, 13:56]Hallo van Leyden.
Bedankt voor je reactie. Een ding moet ik nog even kwijt.
De pvc vloer ligt op een gladde cementdek vloer met vloer verwarming

Glad en vlak is niet hetzelfde.
Dat de kopkantjes open komen te staan, moet haast wel omdat de vloer niet vlak (genoeg) is.
Begrijp wel dat mijn advies ongezien is, misschien is dat klick laminaat wel niet goed. Te strak leggen met klick laminaat is ook onzin, je kan het maar op 1 manier aan elkaar bevestigen

Maar sta achter elke letter die ik typ, kan denkelijk wel wat meer erover zeggen, maar dan moet ik de situatie eerst zelf zien.
1 ding is zeker>> die 1 of 3 mm ondervloer heeft er niks mee te maken, dat is het probleem niet.

van leyden
door van leyden - Aug 31, 2013 om 15:50
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Note.
Klicklaminaat moet zijn klickvinyl.
Maakt in principe niet uit, behalve dat je met laminaat altijd een centimeter van de muur af moet blijven voor eventuele uitzetting van het laminaat.

dearagain
door dearagain - Aug 31, 2013 om 17:39
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*
begeko

*waarom vind jij dat de leverancier je gratis een nieuwe vloer moet verstrekken?