ba
door baqui Mar 21, 2012 om 16:43
Huishouden & energie

Pvc slecht gelegd

Even in het kort: Mijn eerste vinylvloer kreeg binnen 3 maanden gele vlekken (Verkeerde ingrediënten volgens de leverancier), de tweede vinylvloer was egaal geel, dus niet gelegd. Om problemen te voorkomen heb ik een duurdere pvcvloer gekocht(€ 500 duurder maar na lang praten voor € 200 bijbetaling gekregen.
De vloerenlegger bleek geen diploma te hebben en ik heb allemaal kieren en los liggende stukken. Na mijn klacht moest de vloerenlegger het oplossen en zijn alle randen bijgesneden en afgekit (de losse stukken zitten nu half vast en half los. Het is allemaal erg lelijk gedaan en ben absoluut niet tevreden. Op deze manier had ik hem ook wel zelf kunnen leggen.....Geld voor weer een nieuwe vloer heb ik niet anders was hij er ondanks de hoge prijs al lang weer uitgehaald. Ik zit nu al bijna 2 jaar met dit probleem en er lijkt geen einde aan te komen.Wie kan mij helpen om mijn probleem op te lossen, ik weet niet waar ik aan kan kloppen voor mijn recht op kwaliteit van leggen.

Alvast bedankt, Baqui

5367 2 Rapporteer

er
door ericw - Mar 22, 2012 om 21:48
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Een niet gediplomeerde vloerenlegger hoeft niet slecht te zijn maar dit even terzijde. Het is natuurlijk moeilijk te beoordelen maar zijn de "losse" aangezet om het vinyl niet breder was?

Vinylvloeren moet in princiepe vrij gelegd worden van de plint en bij een lichte kleur en lichte kleur plinten lijkt dit een kier maar is niet te voorkomen en inderdaad goed op te lossen om de vloer rondom af te kitten.

Mvg, Eric

ba
door baqui - Mar 23, 2012 om 06:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Eric,

Een niet gediplomeerde vloerenlegger hoeft inderdaad niet slecht te zijn. Als een klant met 2 vloeren al problemen heeft gehad (buiten mijn schuld) zou ik persoonlijk geen risico willen lopen bij het leggen van de derde vloer.
Het gaat nu niet om een vinylvloer maar om een veel duurdere pvcvloer die praktisch naadloos gelegd zou worden. Dat zijn vloerdelen van 30 bij 60 die geplakt worden op de vloer.
Ik heb veel naden waar ik mijn nagel tussen kan doen en waar de troep ook tussen kan vallen. De stoffeerder heeft de loszittende delen niet geplakt maar er zo de kitspuit overheen getrokken zonder netjes af te werken.Overal zitten dikke klodders kit, volgens mij doet een kind van 10 het netter.

Groetjes Baqui