mi
door middelbeer Dec 28, 2012 om 13:52
Huishouden & energie

Repareren schuur

Is het mogelijk om de onderste planken van een stapelbouw schuur te vervangen zonder dat je de schuur moet afbreken.
In 1 hoek is de schuur een beetje aan het verzakken

5448 4 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Dec 29, 2012 om 11:27
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Daar zou ik iemand bij halen die bouwkundig op de hoogte is, daar dat zo op afstand niet mogelijk is daar iets zinnigs over te adviseren.

Succes er mee.

mtuinsma
door mtuinsma - Dec 31, 2012 om 01:23
38 Antwoorden / 0 Vragen

u bedoelt met stapelbouw "veer en groef" neem ik aan, of bedoelt u dat de planken dwars op elkaar en in elkaar over lopen, waarbij het hout verder door loopt dan dat de schuur breed en lang is?

mi
door middelbeer - Dec 31, 2012 om 08:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja inderdaad de planken lopen door.Deze schuurtjes zijn ook te koop bouwmarkten
In 1 hoek zijn de onderste planken verrot de rest is nog in zeer goede staat.
Nu zei iemand dat je de schuur dan kan opkrikken en zo de planken kan vervangen.
Heeft iemand daar ervaring mee

jo
door jorisw - Dec 31, 2012 om 11:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het is me even niet duidelijk waarom je een plank wilt vervangen omdat de schuur verzakt. Is de plank verrot en is de schuur daardoor gaan verzakken?

Als de schuur niet al te groot is kan je die toch met een aantal personen wel opkrikken? Balken eronder, onderste planken vervangen en weer voorzichtig terugzetten.