an
door anjaniels Oct 30, 2005 om 21:45
Huishouden & energie

Roerend of onroerend goed

Wie kan mij vertellen of een keuken die nog geleverd moet worden roerend of onroerend goed is.

Volgens mij roerend maar er zijn er die daar anders over denken.

Alvast bedankt voor de reactie!

4976 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 30, 2005 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat u niks wijsmaken: de keuken is onroerend, zelfs wanneer hij geleverd is. Een keuken kan hoogstens onderdeel van een onroerende zaak zijn en wel wanneer hij is geplaatst (het aard- en nagelvast verhaal). Groet, M@rtin

ve
door verwijderd - Oct 30, 2005 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Val in mijn eigen zwaard: de keuken is onroerend!

ve
door verwijderd - Oct 30, 2005 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier rust geen zegen op.  De keuken zelf is een roerend goed. Roerend dus en niet onroerend.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2005 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het roerend met je eens....

ve
door verwijderd - Oct 30, 2005 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu ben er roerend mee eens!

ve
door verwijderd - Oct 30, 2005 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

user123 was me net te snel af!

ve
door verwijderd - Oct 31, 2005 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

een ontroerende discussie

ve
door verwijderd - Oct 31, 2005 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag anjaniels,Vergeet niet als de keuken geplaatst is een stukje extra verzekering voor opstalAls woningbezitter heeft u ook een verzekering voor het onroerend goed â??de opstalâ?? nodig. Vroeger had men een aparte glasverzekering voor eventuele ruitschade. Tegenwoordig is het mogelijk de dekking voor het glas mee te verzekeren op de woonhuisverzekering. Het verzekerd bedrag voor de woonhuisverzekering is gebaseerd op de herbouwwaarde van de woning. Dit zijn de kosten die gemaakt moeten worden om de woning te herbouwen. Alle onderdelen die aard en nagelvast aan de woning zijn geklonken dienen hierbij opgeteld te worden. Denk hierbij aan de inbouwkeuken, het sanitair, het tegelwerk, erker.Fred

ve
door verwijderd - Oct 31, 2005 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naar mijn bescheiden mening is een keuken pas onroerend goed zodra deze geplaatst is. Als de keuken in een schuurtje opgeslagen staat kun je er mee weg lopen. dus roerend goed. Maar dat gebeurt veelal niet. Want de bedoeling is toch dat je plaatst. Daarom mag je een keuken opgeven als woning verbetering en er belastingvoordeel mee halen.