snah
door snah Sep 16, 2016 om 21:06
Huishouden & energie

Scheerapparaat

Hallo ,
Simpele vraag , welk elektrisch scheerapparaat scheert nu echt glad ?
Mvg

19262 29 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 16, 2016 om 21:12
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, dat is persoonlijk. "De mijne" zweert nog steeds ouderwets bij Gilette scheermesjes, zeep en kwast. En die mesjes zijn verrekte duur ook nog. Drie scheerapparaten liggen voor Jan met de korte achternaam "te liggen".

wa
door waldfeucht Sep 19, 2016 om 15:56
Antwoorden / Vragen

Ga in godsnaam naar rossman
Goedkoper kan niet en ze doen het prima.

tenormin
door tenormin Sep 19, 2016 om 16:09
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Wie is Rossman? En "de mijne" woont in de USA. Ook Rossman?

marita5
door marita5 - Sep 16, 2016 om 21:16
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Snah ,

Simpel antwoord . klik op de rode regel .

http://qooqle.nl/?q=welk+elektrisch+scheerapparaat+scheert+nu+echt+glad

lottesanne
door lottesanne Sep 19, 2016 om 13:08
438 Antwoorden / 47 Vragen

Dit slaat natuurlijk nergens op. Je link leidt naar een zoekscherm met vooral reclame.  TS wil de gebruikservaringen van anderen weten.

marita5
door marita5 Sep 19, 2016 om 13:14
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@lottesanne , dan kunt u niet goed lezen ik zie niet alleen reclame , ervaringen van andere wil nog niet zeggen dat dit goed is voor Ts is voor iedereen verschillend .
Lees deze link http://www.scheerzone.nl/hoe-scheren-met-een-scheerapparaat-voor-een-glad-resultaat/

bo
door boris47 Sep 19, 2016 om 13:16
27 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een waardeloos antwoord, is dit een gratis reclame site?

tenormin
door tenormin Sep 19, 2016 om 13:18
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@lottesanne en @boris, u moet toch ook weten dat, als men iets opzoekt via Google eerst de "reclame" komt. Dan leest men gewoon verder op het aanbod en kan men ook zonder reclame adviezen lezen.

marita5
door marita5 Sep 19, 2016 om 13:18
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Boris47 , als u mijn antwoord waardeloos vind , geef dan een beter antwoord .

tenormin
door tenormin Sep 19, 2016 om 13:20
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, niets mis met je antwoord hoor.

marita5
door marita5 Sep 19, 2016 om 13:21
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin , dat is juist maar waarschijnlijk begrijpt @lottesanne en @boris47 dit niet hebben nog nooit iets opgezocht op google , de andere link die ik gegeven heb werkt niet , word door de site weer veranderd naar https .Trouwens was de eerste die je tegen komt ( tip) als je mijn link opent .

me
door mein33 - Sep 16, 2016 om 22:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Gebruik al jaren een Braun scheerapparaat, nu uit de series 3.
Ben (zeer) tevreden, maar in tegenstelling tot het advies van Braun ( 1 x p.jr.) vernieuw ik twee maal per jaar het scheerblad.
Gebruik daarnaast bij elke scheerbeurt de Pre Shave lotion van Fresh Up.
Maar een tevreden resultaat bij de één geeft nog geen garantie dat de ander dezelfde ervaring deelt.
De baardgroei en haardikte en het zeer regelmatig reinigen van de scheerkop speelt ook een belangrijke rol.

Ma
door Mat Matheij Sep 17, 2016 om 16:32
986 Antwoorden / 3 Vragen

Toe maar. Had ooit een (simpele) Braun van mijn inmiddels al lang geleden overleden vader. Vervolgens een op Schiphol gekochte tweede Braun en die draaide letterlijk door. Geschikt voor internationaal gebruik. Niet dus. Bleek bij onze spanning (230Volt) veel teveel toeren te draaien. Ging nog geeneens een jaar mee. Wanneer u tweemaal per jaar het scheerblad vernieuwd kunt u net zo goed een nieuwe kopen. Series3 nu ca. 50 Euro. Geen bedrijf of reseller genoemd.

tenormin
door tenormin Sep 17, 2016 om 19:31
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Wat heeft een verkeerde spanning nu te maken met de vraag wat een goed scheerapparaat zou zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 17, 2016 om 00:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Sinds een paar maanden, na het overlijden van mijn oude Philips (gevallen) heb ik een Philishave uit de 9000 serie en die scheert veel beter als het voorgaande apparaat. Stil en snel en enorme accuduur.
Maar Braun staat ook goed aangeschreven maar mijn huid vond het geen succes. Dus voor mij Philips.
Ze hebben beiden soms een actie dat je ze een dag of 30 mag proberen, houdt de sites in de gaten hiervoor.
Diewilik

costnix
door costnix - Sep 17, 2016 om 02:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De enige scheerapparaat, die bij mij heel gladscherende was de Philps, die tijdens het scheren een verzorgende crème van een bekend merk aanbracht, maar die zijn niet meer te verkrijgen. Tegenwoordig gebruik ik het Geen scheerapparaat.

Ma
door Mat Matheij Sep 17, 2016 om 16:22
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik wil u niet beledigen echter het is natuurlijk het scheerapparaat en daarnaast heeft u mogelijk de bijna perfecte combinatie geprobeerd zoals de blauwe Philips met de dure maar efficiente Nivea gel. Onder de douche. Ik heb eendere ervaringen en begrijp niet geheel waarom Philips deze samenwerking liet vervalllen. Het toestel was niet echt waterproof en een scheerkop kost zomaar 35 Euro. Merk gel genoemd. Er zijn meerdere goed werkende Combo's. VGL. Philips Senseo- Douwe Egberts. Maar het geen scheerapparaat is dat dan 'terug naar de mesjes of zo'. Bedankt voor uw altijd gewaardeerde bijdrage.

costnix
door costnix Sep 17, 2016 om 18:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al jaren een volle baard, waar Ik hoogstens de tondeuse in zet.

Ma
door Mat Matheij - Sep 17, 2016 om 12:24
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat hangt af van uw baardtype en gevoeligheid van de huid. Bij zware baardgroei zou ik kiezen voor het fabrikaat Philips, bij lichte voor het fabrikaat Braun. De laatste eveneens wanneer u een gevoelige huid heeft. Voorts hangt het een en ander ook af van het type scheerschuim annex de vaak werkzamere gel.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 17, 2016 om 13:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Scheerschuim en gel bij een scheerapparaat? Wel bij een mesje!
Diewilik

me
door mein33 Sep 17, 2016 om 13:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@diewilik,

Kijkt u maar eens bij bijv. de Philips 9000 series waarvan sommige modellen zowel droog als met gel te gebruiken zijn.

Ma
door Mat Matheij Sep 17, 2016 om 16:07
986 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk voor de eenmalige keer eens naar Costnix. Hij had het toenmalige product van Philips welke je daadwerkelijk onder de douche kon gebruiken met een best wel dure Nivea gel. Was een topuitvinding duur maar effectief. Uiteindelijk was het Philips product niet geheel roestvast maar het idee zeer goed. Meerdere producten werken het effectiefst in samenwerking. Vgl. Senseo DE.
Inmiddels is dat concept vrijgegeven eender als Nespresso.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 17, 2016 om 17:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Mein33 @ MatMatheij
Grappig ik heb droogscheren nooit met gel of schuim geassocieerd, zie inderdaad op de doos van mijn 9000 serie staan dat het kan. Nooit op gelet.
Wist wel dat Philips jaren geleden apparaten verkocht met losse zakjes schuim/gel erin, maar dacht dat die serie een stille dood was gestorven.
Misschien moet ik het ook eens proberen.
Groet Diewilik

tijger1
door tijger1 Sep 17, 2016 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar neem daarvoor niet de Senseo.:-))

Ma
door Mat Matheij Sep 17, 2016 om 17:33
986 Antwoorden / 3 Vragen

Jawel hoor scheert gezien enig vacuumpompje zeer behoorlijk.

Ma
door Mat Matheij Sep 17, 2016 om 17:38
986 Antwoorden / 3 Vragen

@diewilik Leuk maar eigenlijk niet perse door mij maar er bestond ooit een Philips serie die werkte met een soort cassette van Nivea die onder de douche gebruikt kon worden. Jouw 9000 series zouden dus met gel ook onder de douche kunnen werken. Weer eens wat anders dan al die techniek.

hansje klein
door hansje klein - Sep 17, 2016 om 13:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

1 - Philips is Philips niet meer, dus wie heeft dat apparaat nu gemaakt en hoe is de kwaliteit van het materiaal?

2 - Vol verwachting heb ik een Braun Serie 7 met zo'n bak voor de automatische reiniging gekocht en schrok me wezenloos toen ik het ding voor het eerst aanzette, het lijkt wel een tractorgeluid en is een plaag. Ook de batterij moet vaak opgeladen worden. Schoonmaken doe ik overigens weer onder de warme kraan.

De tip om, wanneer u nog tijd heeft, te wachten tot er weer een scheerapparaat wordt aangeboden met 30 dagen testen is optimaal. Iedere baardgroei is weer anders, waardoor er, algemeen gesproken, geen goede of slechte apparaten zullen zijn. Er zijn overigens nog meer merken. De toegankelijke tests helpen om aangegeven redenen ook niet werkelijk....

Ik meen dat de scheerapparatenactietijd met de Kerst begint.

Suc6.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 17, 2016 om 17:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Philips shavers worden in Drachten gemaakt, en dat is best indukwekkend om eens te zien. Op de 9000 serie na gaat alles met robots.
Philips heeft in Nederland 85% marktaandeel, dan heb je inderdaad nog Braun, Remington en Panasonic. Maar 85% zegt wel iets over de klantentrouw.

Diewilik

hansje klein
door hansje klein Sep 17, 2016 om 17:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt. De Philips-shavers kwamen ooit uit China.....
Overigens ook interessant te weten, dat Braun en Gillette van hetzelfde concern zijn....... Procter & Gamble.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 18, 2016 om 01:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het enige product wat Philips dus nog in de ons land maakt zijn de shavers.
Misschien dat, en het daarom zo goed doen in de markt
Diewilik

gerbera
door gerbera - Sep 17, 2016 om 15:55
7367 Antwoorden / 14 Vragen

welk elektrisch scheerapparaat scheert nu echt glad ?
Die van mij, een ph.........PT860, al een oudje maar doet het nog prima. Zal inmiddels wel een opvolger voor zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 17, 2016 om 16:40
7195 Antwoorden / 3 Vragen

De opvolger van het scheerapparaat van @Gerbera:
ietsiepietsie scrollen.
https://www.beslist.nl/elektronica/d0000257251/Philips_PT_860.html

gerbera
door gerbera Sep 17, 2016 om 22:24
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Goe gedaan, zie nu dat mijn apparaat pas 5 jaar oud is, mij nog als de beste kaal plukt en de batterij nog prima is.;-))

sjjoppy
door sjjoppy Sep 18, 2016 om 03:46
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Fantastisch. :-))

wizard2
door wizard2 - Sep 19, 2016 om 13:05
125 Antwoorden / 58 Vragen

Philips !!

endemion
door endemion - Sep 19, 2016 om 13:08
237 Antwoorden / 3 Vragen

Dat ligt er maar net aan. Persoonlijk vind ik 'braun' (rechtlijnige scheerkop) beter scheren dan 'phillips' (cheercirkeltjes), hoeft natuurlijk niet perse van die merken te zijn. 'Braun' of 'phillips' zegt ook niet alles zo was die oude braun serie (dit type) scheerkoppen veel beter dan de nieuwe serie (dit type) aangezien die nieuwe wat mij betreft te groot is uitgevoerd. Daarnast is zo'n 'braun' scheersysteem niet echt handig voor het nek-kaak gebied richting oren aangezien je daar niet goed kunt draaien van scheerrichting en je dus ook niet goed tegen de haargroeirichting in kunt gaan. Ik gebruik dan ook braun en phillips door elkaar.

En echt glad gaat het natuurlijk nooit worden met een scheerapparaat aangezien je altijd de dikte van het metaal voor de mesjes ertussen hebt zitten terwijl je bij nat scheren gewoon met het mesje zelf tegen de huid zit.

he
door henkjj - Sep 19, 2016 om 13:15
14 Antwoorden / Vragen

Ik woon in een "warm" land. Toen ik nog in NL woonde heb ik jarenlang Phillips en Braun apparaten gebruikt, maar hier trekken die een vochtige huid helemaal open. Het apparaat van Braun was het beste van de twee fabrikaten.
Daarna Gilette mesjes gebruikt, maar ben vanwege de steeds beroerder wordende kwaliteit inmiddels overgeschakeld op Wilkinson. Verder een kwast en scheerzeep "Van de vergulde hand". Inderdaad, uit NL. Die meuk uit een spuitbus wil ik niet (meer).

door 526996 - Sep 19, 2016 om 13:20
32 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe eerst met kwast( warm water) gillette of aldi mesjes scheren met scheerschuim afdrogen en dan met elektrisch braun even goed na scheren en de hele dag superglad

pk49
door pk49 - Sep 19, 2016 om 13:24
243 Antwoorden / 2 Vragen

als 65+ -er scheer ik al de nodige jaren en na aanvankelijk altijd met een Philipshave te hebben geschoren, liep ik toevallig tegen een Remington aan bij een kortingsactie en ik was verbaasd over de kwaliteit van dit apparaat. Scheert veel gladder dan mijn Philips en Braun. En men is lovend in de verschillende recenties en terecht.

bo
door boris47 - Sep 19, 2016 om 13:25
27 Antwoorden / 1 Vragen

Hier vind je wel tests, echter is kennis van Duitse taal nodig.
http://www.rasierer-tests.com

kl
door klavervier - Sep 19, 2016 om 13:25
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren apparaten van philips die ook "nat" kunnen scheren. Ik gebruik de goedkope versies, die zijn net zo goed als de dure van een paar honderd euro. Ook met de huidige spatwaterdichte gaat het natscheren prima. Als scheerschuim gebruik in een PH neutrale wasgel (van het Kruidvat). Scheert prima en superglad. Ik vervang de mesjes een maal per jaar. Als ik me met hetzelfde apparaat droog scheer is het resultaat beduidend minder.

hansje klein
door hansje klein - Sep 19, 2016 om 13:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Simpele vraag, maar (te) veel verschillende antwoorden en dat was dus ook te verwachten..........

wi
door willemwriter - Sep 19, 2016 om 14:02
12 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een zware baard, waar Braun een twintigtal jaren aan voldeed (daarvoor Philips), maar de laatste jaren steeds minder, terwijl de apparaten (en scheerbladen) steeds korter meegingen. Zal wel beleid van ze zijn (bekend is dat veel fabrikanten de houdbaarheid tot kort na de garantieperiode beperken), want op het laatst moest ik iedere twee a drie jaar een nieuw apparaat aanschaffen, dus exit Braun. Vervolgens goede berichten over het hier v.w.b. scheerapparaten minder bekende Panasonic gehoord en gelezen, en die maar eens aangeschaft. Dat bleek een eye-opener van jewelste, want het beste scheerapparaat tot nu toe, alle Philips en Braun apparaten ten spijt. Inmiddels heb ik vier jaar een Panasonic (nog steeds de eerste, en dat geldt ook het scheerblad), en scheer ik gladder dan bij genoemde merken, bijna te vergelijken met mesjes.

henkvanstots
door henkvanstots - Sep 19, 2016 om 15:19
24 Antwoorden / 1 Vragen

Valt volgens mij niet simpel te beantwoorden.
Ligt o.a. aan haardikte.
Toen ik nog geen baart had (lang) geleden, gebruikte ik een philips (roterende bladen), omdat die voor iemand met "dikke  stugge" baardharen beter was.
Daarvoor was ik erg ontevreden over een apparaat met heen en weer bewegende scheerhoofden (remmington).
Was er mee teruggegaan naar de winkel en op advies van verkoper omgeruild.

tolsma1945
door tolsma1945 - Sep 19, 2016 om 15:26
229 Antwoorden / 6 Vragen

Voor mij maar 1 merk,en dat is de wat duurdere Philips,scheert prima, lange accuduur,wat wil je nog meer.
Ook geen jaarlijkse bladen kopen,zoals bij Braun.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2016 om 17:03
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Bij mij: GEEN ENKEL electrisch apparaat.!

ko
door koningsjpc - Sep 19, 2016 om 17:06
68 Antwoorden / 4 Vragen

Heel simpel, neem een scheerapparaat van het Kruitvat of de Etos en scheer nat. Deze mesjes zijn aanzienlijk goedkoper als die van Gilette en werken net zo goed, zo niet beter.

wf
door wfvdheuvel - Sep 19, 2016 om 17:43
3 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben 70 jaar en heb zo'n beetje alle verkrijgbare scheerapparaten in de loop van de tijd uitgeprobeerd/gebruikt. Steeds ben ik teruggekomen op de Braun-apparaten. Betere bestaan er naar mijn mening niet en sinds 6 maanden gebruik ik de eenvoudigste uit de nieuwe 9-serie. Wel knap aan de prijs maar z'n prijs dubbel-en-dwars waard. Ik kan geen betere vinden.

frits
door frits - Sep 19, 2016 om 17:50
146 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad, Gilette mesjes met zeep en kwast werkt nog het best, elec. troep ligt bij mij ook in de la.

haarp
door haarp - Sep 19, 2016 om 18:07
514 Antwoorden / 62 Vragen

Bij zware baardgroei altijd scheermesjes gebruiken. Anders gewoon een Philips van 50 Euro doet zijn werk goed.

ge
door gewicht - Sep 19, 2016 om 18:50
170 Antwoorden / 1 Vragen

Heel veel en soms tegenstrijdige antwoorden, helaas.
Zelf heb ik een Philps,al jaren, ik moet hem nu wat vaker opladen,jammer.
Ik heb de afgelopen weken gekeken voor een nieuwe Philips maar heb mij bedacht. Veel nieuwe apparaten hebben een oplaadtijd nodig van maar liefst 8 uur.
Nu laad ik op met ongeveer 30 minuten, ik wacht wel tot hij het echt begeeft en ga dan opnieuw zoeken.
Wat een afgang van 30 minuten naar 8 uur.

li
door lightheart - Sep 19, 2016 om 20:12
3 Antwoorden / 1 Vragen

Altijd met Philips electrisch geschoren. Heb nu sinds kort een apparaat bij Lidl gekocht in de aanbieding en dit ding scheert veel beter dan al mijn oude Philips apparaten samen. Snel, glad en goedkoop. Wat wil je nog meer.....?!

ty
door typeren - Sep 20, 2016 om 09:47
4 Antwoorden / 2 Vragen

geen enkel electrisch scheerapparaat. Ik moet altijd nascheren met een mesje.

TP
door TPeeters - Sep 20, 2016 om 10:37
31 Antwoorden / Vragen

Dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ik heb een Philips S7370/12 Series 7000 en die werkt erg goed. Vlotte en gladde scheerbeurt.