sm
door smoelenboek11 Dec 4, 2011 om 12:12
Huishouden & energie

Schoonmaken

goede middag
ik heb van de wonongstichting een nieuwe badkamer gekregen nu is het geval zo dat mijn nieuwe zwarte tegels steeds wit uit blijven slaan weet iemand wat ik daar aan kan doen lijk me geen kalk de tegels zitten er nu 2 maanden in ik wil ook de woning stichting nog niet bellen ben veel te bang dat me vloer er dan weer uit moet
ik hoop op goed nieuws en groetjes van een niew lid
smoelenboek11

4417 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 4, 2011 om 12:29
16934 Antwoorden / 108 Vragen

wel, smoelenboek, ik moet de eerste Woningbouwvereniging nog tegenkomen die de pas gelegde vloer er weer uit gaat halen. Je zult wel te horen krijgen hoe je zoiets schoon kan maken (wat niet lukt anders had je je vraag niet gesteld), dus als je ze niet wilt bellen zul je toch met allerhande middeltjes de vloer te lijf moeten gaan. Wat voor soort tegel is het? Ook stroef, zoals tegenwoordig in badkamers gelegd wordt? Heb zelf nl. o.a. ook nieuwe douche gekregen waar ik grijs gekozen had. Slaat ook wit uit, maar is minder zichtbaar dan op zwart en heb er de gemeenste producten op geprobeerd, (pure chloor) zonder resultaat. Succes.

vladja
door vladja - Dec 4, 2011 om 12:45
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Je zegt het lijkt kalk, maar heb je ook een kalk oplossend middel geprobeerd?

Chloor is daarvoor totaal ongeschikt. Dat is goed voor organisch vuil, zoals schimmels, bacterieën, etc. Voor de rest bleekt het alleen maar, waardoor een witte oppervlakte weer wit lijkt, maar de aanslag niet verdwenen is.

Vladja

er
door ericw - Dec 4, 2011 om 12:51
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

U zou het kunnen proberen om van een krant een prop te maken en flink poetsen.

Mvg, Eric

tenormin
door tenormin - Dec 4, 2011 om 12:52
16934 Antwoorden / 108 Vragen

Heb er de gemeente producten op geprobeerd en dat doe je dan als er niets meer helpt. Daarom vraag ik wat voor soort tegel er is gebruikt.

zw
door zwaardvis - Dec 4, 2011 om 12:52
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Viakal.

aurora1
door aurora1 - Dec 4, 2011 om 12:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Al huishoudazijn geprobeerd?

ja
door jannet1977 - Dec 4, 2011 om 13:52
64 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het cementsluier. Zie tips.

iv
door ivon9 - Dec 5, 2011 om 13:27
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik dacht ook meteen aan cementsluier. Daar heb je speciaal spul voor.
Maar eigenlijk moet de woningvereniging dit opknappen en netjes afleveren.
Gewoon weer contact opnemen en de situatie uitleggen.

sm
door smoelenboek11 - Dec 5, 2011 om 14:07
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 4 dec 2011, 12:29]wel, smoelenboek, ik moet de eerste Woningbouwvereniging nog tegenkomen die de pas gelegde vloer er weer uit gaat halen. Je zult wel te horen krijgen hoe je zoiets schoon kan maken (wat niet lukt anders had je je vraag niet gesteld), dus als je ze niet wilt bellen zul je toch met allerhande middeltjes de vloer te lijf moeten gaan. Wat voor soort tegel is het? Ook stroef, zoals tegenwoordig in badkamers gelegd wordt? Heb zelf nl. o.a. ook nieuwe douche gekregen waar ik grijs gekozen had. Slaat ook wit uit, maar is minder zichtbaar dan op zwart en heb er de gemeenste prob

educten op geprobeerd, (pure chloor) zonder resultaat. Succes.

sm
door smoelenboek11 - Dec 5, 2011 om 14:09
5 Antwoorden / 1 Vragen

alemaal bedankt voor jullie tips wil ik nu alleen nog vragen hoe ik dit moet beantwoorden want ik gloof echt iet dat dit zo goed gaat groetjes smoelenboek1

=tenormin schreef op zondag 4 dec 2011, 12:29: wel, smoelenboek, ik moet de eerste Woningbouwvereniging nog tegenkomen die de pas gelegde vloer er weer uit gaat halen. Je zult wel te horen krijgen hoe je zoiets schoon kan maken (wat niet lukt anders had je je vraag niet gesteld), dus als je ze niet wilt bellen zul je toch met allerhande middeltjes de vloer te lijf moeten gaan. Wat voor soort tegel is het? Ook stroef, zoals tegenwoordig in badkamers gelegd wordt? Heb zelf nl. o.a. ook nieuwe douche gekregen waar ik grijs gekozen had. Slaat ook wit uit, maar is minder zichtbaar dan op zwart en heb er de gemeenste producten op geprobeerd, (pure chloor) zonder resultaat. Succes.

sm
door smoelenboek11 - Dec 5, 2011 om 14:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

ga het weer proberen
allemaal bedankt voor julie tips ik heb het nu gedaan met een vochtige harde borstelen zo,n vezeldoekje geloof wel dat het al een end opgeknapt hopen dat we het zo houden zo niet dan volg ik nog een raad op en ga ik de woning stichting maar weer bellen neem me niet kwalijk als ik niet goed geantwoord heb op deze manier maar dit is de eerset keer dat ik zo iets doe
groetjes smoelenboek11

sm
door smoelenboek11 - Dec 5, 2011 om 14:16
5 Antwoorden / 1 Vragen

yes het reageren is gelukt zie ik van af nu kan het dan alleen maar beter gaan en met me vloer ook hoop ik