door 30marg Feb 6, 2007 om 16:09
Huishouden & energie

Schoonmaken inductie kookplaat

Ik vraag me af of de schoonmaakmiddelen voor een keramische kookplaat ook voor een inductie kookplaat gebruikt kunnen worden.

30marg.

9147 10 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 6, 2007 om 18:30
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Informeer eens bij de firma waar je hem kocht hoe je hem het beste kunt onderhouden.

Las tip vloeibare groene zeep te gebruiken, naspoelen met water en drogen met theedoek en hij zou glanzen als een zonnetje ;-)

Groene zeep is altijd voor van alles goed, geen agressief product en niet duur.

Succes,

door 30marg - Feb 7, 2007 om 11:59
4 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo Stacey,

Dank voor je prima advies.

Groet, 30marg.

jo
door joepzoe - Feb 9, 2007 om 14:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ja, deze schoonmaakmiddelen zijn voor beide. Maar inderdaad simpel schoonmaakmiddel werkt ook. Op droge doek aanbrengen en met natte doek verwijderen. Dan weer met droge doek drogen en je kan je erin opmaken! Nu heb je ook bij de Aldi een schoonmaakmesje voor €1.79, speciaal voor deze kookplaten. Ideaal, want je haalt er de hardnekkige vlekken zo mee weg, zonder de plaat te beschadigen. Dit artikel is tijdelijk...

Succes!

jvdorst
door jvdorst - Feb 9, 2007 om 15:37
186 Antwoorden / 5 Vragen

Elke keer als je de kookplaat gebruikt hebt even een doekje er overheen, eventueel met een druppeltje Dreft oid en je hebt er nooit geen omkijken naar !

bl
door blerkbv - Feb 9, 2007 om 16:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

Schoonmaken doe ik al jaren met doodgewone "vim", ik smeer het erop met een zg Scotssponsje wrijf flink en maak het weer droog. daarna ga ik met een vochtig zg wonderdoekje erover en het glimt als nieuw. geen slijtage en geen plekken! Advies je kan ook duur spul gebruiken

bupozaanstad
door bupozaanstad - Feb 9, 2007 om 21:45
9 Antwoorden / 7 Vragen

[edit. antwoord verwijderd. Redactie]

ma
door mastbos - Feb 9, 2007 om 21:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Beste 30marg ik weet niet waar je woont maar mocht je in de buurt van de duitse grens wonen, wij hebben ook een inductieplaat, is al meer dan 10 jaar oud en glimt nog als was hij pas geleverd. Wij gebruiken daar het middel SIDOL voor, echter alleen in Duitsland te verkrijgen. Het is een uitstekend middel en bevalt ons goed.

Groetjes

door 10eke - Feb 9, 2007 om 22:55
2 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien een goede tip om het te voorkomen? Leg een velletje van een keukenrol onder de pan en ... geen krassen en blijft schoon! Zelf heb ik er geen ervaring mee maar mijn zus zweert er bij en inderdaad, haar kookplaat is na jaren nog als nieuw!!!

maaike78
door maaike78 - Feb 12, 2007 om 19:51
1 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Marg,

Ik werk in de horeca en koken op inductie. Ideaal. Schoonmaken is heel makkelijk. Je neemt gewoon sop (alles reiniger wil het beste) en het kan zelfs met een schuursponsje. Daarna met een natte doek erover heen en even na poetsen met een theedoek of keukenrol en je plaat zal glimmen als een professionele keuken.

Groetjes.

door 30marg - Feb 12, 2007 om 23:24
4 Antwoorden / 18 Vragen

veel reacties ontvangen.

Allen die reageerden heel erg bedankt.

30marg