re
door reny Apr 10, 2005 om 14:28
Huishouden & energie

Schuimrubbermatras doorsnijden

Hallo

Wij hebben in onze Camper een tweepersoons schuimrubber matras van 22 cm. dik.Maar onder het bed is heel veel bergruimte die niet te gebruiken is omdat het niet te doen is telkens weer de zware matras op te tillen.Weet iemand of het mogelijk is zo'n matras door te snijden en waar dat eventueel zou kunnen?

33190 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 10, 2005 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een matras heeft een bepaalde consistentie en als u daar verandering in gaat brengen b.v, door het door te snijden gaat die verloren en kunt u het matras net zo goed meteen met de vuilnisman meegeven. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2005 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

In theorie zou het best kunnen, de latex matrassen moeten echter wel opnieuw worden "afgekant". Ik denk echter niet dat er fabrikanten zijn die uw gebruikte matras willen verwerken...

Als u de matras gewoon doorzaagt (broodmes) zal deze snel "afbrokkelen"

ve
door verwijderd - Apr 10, 2005 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ user123 - in theorie kun je ook een auto doormidden zagen :-) Daarna rijdt het alleen wat lastiger. Maar alle gekheid op een stokje: jouw advies komt er gewoon op neer dat een dergelijke aktie wordt afgeraden. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2005 om 00:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Precies !
Gewoon onder het motto: in theorie kan alles, de praktijk is echter vaak weerbastig. Maar jouw antwoord was ook mooi hoor ;-)

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

is het inderdaad een schuimrubber matras of is het een polyether of koudschuim matras tevens is het van belang om te weten of de matras gezoneerd is

als het een massief blok is van 22 cm dikzou je er wel iets af kunnen halen maar niet door de midden dan heeft de kern waarschijnlijk te weinig body u gaat danh door het blok de bodem heenvoelen

houdt u er rekening mee dat ook de tijk niet meer om de kern heen past

het door zagen kan met een fijn zaagdraad evt gebeuren

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor de reaktie,het is inderdaad een massief blok schuimrubber.Wij hadden zelf ook al gedacht om er 8cm af te halen dan word hij misschien toch een beetje handelbaar.Zou een stoffeerder zo iets doen?Doorsnijden in de lengte is dus geen optie?Hij is 2.m bij 1.24m

ve
door verwijderd - Apr 12, 2005 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schuimrubber heeft altijd "ventilatiekanaaltjes" vanwege het vulcanisatieproces. als het een massief blok is zonder deze kanaaltjes, is het ook geen schuimrubber. (schuimrubber = latex)

ve
door verwijderd - May 24, 2005 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is hier maar één advies mogelijk: Vraag het de fabriek waar de matras vervaardigd is! Deze kan alle handelingen uitvoeren die noodzakelijk zijn om er weer een "matras" van te maken. Ga anders eens langs bij de schuimkoopman op de markt -- Die weet vast raad of kan u voordelig aan een andere, minder zware soort helpen voor een lage prijs. Een stoffeerder of meubelmaker kan ook uitkomst bieden, maar die zijn (terecht) erg duur voor dit soort ingrepen... Maar vragen kost nog altijd niets! www.rdrdecorators.nl