jo
door john2 Feb 7, 2004 om 21:18
Huishouden & energie

Seats and sofas

Ik heb een bankstel gekocht bij Seats and Sofas. Bij thuiskomst blijken er op het koopcontract twee vreemde zaken te staan.
1.Er is gesproken over een leveringstermijn van 6 tot 12 weken, doch op het contract staat: "uiterste leverweek week 31"! Dit is 25 weken!
2.In de bekende kleine lettertjes onderaan het contract staat:"op onze leveranties is geen garantie van toepassing, dit vanwege de Seats and Sofas Take-Away formule." Dit kan toch niet zomaar? Ik heb toch zowiezo recht op 3 jaar consumentengarantie?
Wie o wie weet raad?
Bedankt, John2

1348 6 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:36
504 Antwoorden / 8 Vragen

Het is algemeen bekend dat Seats and sofa's nergens bij zijn aangesloten. Ook is het bekend dat de service slecht is. Ze geven inderdaad geen garantie. Sommige filialen geven wel, op zekere hoogte, garantie en service. Dat de voorwaarden op de verkoopovereenkomst elkaar tegenspreken verbaast mij niks. Wat kan je doen: ga naar de winkel en zorg dat de leveringsdatum op papier komt te staan, aan een mondelinge afspraak heb je niks. Maar het beste is om proberen van de koop af te zien, alleen wordt dit erg lastig.
Ik vond trouwens een ervaring op internet, neem maar 's een kijkje: www.commentaar.nl/review.qsp?r_id=507&p_id=1

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:36
207 Antwoorden / 4 Vragen

Het is verstandig om contracten eerst te lezen!

jo
door john2 - Apr 16, 2004 om 12:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard!

ba
door bart24 - Apr 16, 2004 om 12:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

Is het niet zo dat je wettelijk verkeerd bezig bent met aanbetalingen?En er verschil gebruikt wordt tussen klanten met de aanbetaling?
B.V. ik moet het hele bedrag betalen!!!!!
en een kennis van mij maar 200.00euro.
verklaar dit eens op de pagina!!!!!!

maryvon
door maryvon - Apr 16, 2004 om 12:36
99 Antwoorden / 44 Vragen

ze spreken over een take-away formule, oh en dit houdt dan in 25 weken wachten, knap, En ze kunnen wel van alles in en op een contract zetten maar het moet wel normaal blijven. Je hebt ten alle tijden garantie, ook bij take away, misschien niet op beschadiging tijdens vervoer,want dit doe je zelf, maar zeker wel op het bankstel zelf, mochten er ooit gebreken blijken te zijn.
Misschien ter overvloede, koop gewoon niks bij die tent, (nu al te laat)betaal liever iets meer, maar krijg dan wel betere service, ik hoor trouwens nooit veel positieve berichten over deze keten.

go
door goswin - Apr 16, 2004 om 12:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

ook mijn tip: als je een meubelstuk koopt waar je ook op lange termijn plezier van wil hebben: ga niet naar zo'n soort winkel maar naar een gespecialiseerde meubelzaak.