de
door debbverw Jul 15, 2005 om 16:30
Huishouden & energie

Seats & Sofas, gaat het ook wel eens goed?

Als starter en leek op het gebied van meubilairaankopen (ik zit al een tijdje op een in de familie roulerend bankstel) ben ik een week of twee geleden afgegaan op een mooie reclamefolder van Seats & Sofas. Nooit eerder van dit bedrijf gehoord, ook niet van andere bedrijven, want ik heb me nog niet eerder in die richting georiënteerd. Ik heb me een prachtig uitziende hoekbank aan laten praten voor een niet al te gekke prijs. Bij thuiskomst ben ik maar eens op internet gaan kijken en ai, ai, ai, wat een hoop ellende kom ik tegen over dit bedrijf. Ik had dit natuurlijk van tevoren moeten doen, maar zoals gezegd ben ik een leek. De bank is (uiteraard) nog niet binnen, maar met angst en beven wacht ik af wat er gaat gebeuren. Na alle vervelende berichten ga ik de bank sowieso in de winkel vast uitpakken. Vlekken en scheuren komen bij mij de deur niet in. Ik hoop alleen ontzettend dat ik een uitzondering ben die de regel bevestigt en dat mijn bank geen problemen op gaat leveren. Waar ik heel benieuwd naar ben; zijn er überhaupt positieve verhalen over Seats & Sofas in omloop die afkomstig zijn van kopers (en dus niet van het bedrijf zelf)????

8794 13 Rapporteer

user123
door user123 - Jul 15, 2005 om 17:24
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Op het internet weet u natuurlijk nooit wie achter een positief of negatief verhaal zit, maar dat er veel negatieve reacties zijn is wel duidelijk.

Wat vaststaat is dat wanneer u daar hebt gekocht u beter niet kunt aanbetalen en pas betaalt wanneer het meubel uitgepakt, gecontroleerd en goedbevonden is.

Dat is overigens een advies wat in het algemeen opgaat.

user123
door user123 - Jul 15, 2005 om 19:09
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Nog een vraagje terug overigens:

Waarom bent u juist door de folder van Seats en Sofa's getriggerd ?
In mijn ogen is het een lelijke schreeuwende folder die uitblinkt in onduidelijkheid. Iets moet u hebben overtuigd om daar naartoe te gaan. De aanlokkelijke prijzen misschien ?

de
door debbverw - Jul 15, 2005 om 19:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vriend en ik hadden al een tijdje een bank in ons hoofd die we graag wilden hebben. Een niet al te grote, licht gekleurde, strak vormgegeven hoekbank. En laat exact die bank (met inderdaad een zacht prijsje) nou staan afgebeeld in een folder van Seats & Sofas. Laten we hopen dat goedkoop in ons geval niet duurkoop blijkt te zijn...

sandoor
door sandoor - Jul 15, 2005 om 20:43
36 Antwoorden / 0 Vragen

Let wel goed op dat je je in de winkel niet laat aanpraten om de bank
thuis uit te pakken of te betalen voor je hebt uitgepakt. Ze schijnen
namelijk nogal eens moeilijk te doen bij controle in de winkel.

/Sandoor

holstein
door holstein - Jul 15, 2005 om 21:07
922 Antwoorden / 16 Vragen

Snap niet dat er ook nog maar iemand hier iets koopt, want daar lees je nu echt bijna iedere dag klachten over.
Dit is wel echt de allerlaatste waar ik mijn geld achterlaat, dan liever op de grond zitten.........

xf
door xfiles - Jul 15, 2005 om 22:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

laat ik het tot heden afkloppen, maar wij wonen en leven al vijf jaar op een bank van seats en sofas. Wij zijn dus tevreden klanten. Moet wel gezegd worden dat wij niet een goedkope bank hebben aangeschafd, maar een die toen bijna vijfduizend gulden heeft gekost. Alle waar is natuurlijk ook naar zijn geld.

Koop je bij een andere firma een zeer goedkope bank dan kan je dat natuurlijk ook overkomen, dat is onze ervaring.

Toch veel succes en sterkte.

se
door settie - Oct 13, 2006 om 21:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die een positieve reactie op seats and sofas kan geven Ik wil je een tip geven KOOP ER NOOIT IETS!!!

groetjes van jolanda

se
door settie - Oct 13, 2006 om 22:07
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben een drie-zitter en een 2-zitter gekocht van bycast leder,aan de 2-zitter is niks te zien, maar van de 3-zitter ging het leer van binnenuit scheuren. Nou hebben we inmiddels al de 4de zogenaamd nieuwe 3-zitteren die dus ook kapot is. Maar na de 2de keer had ik de neus al vol van het bedrijf, we moesten zelf de 3-zitter voor reparatie erheen brengen een aantal weken later belde ze ons op dat de bank gemaakt was, bleek het dezelfde bank te zijn wat wij daar hadden afgeleverd. Dus je kunt je wel voorstellen na de 4de bank dat wij LAAIEND zijn!!!!!!

elenay
door elenay - Oct 13, 2006 om 22:17
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Even voor alle duidelijkheid.

Hier wordt gesuggereerd dat een goedkoop bankstel maar geleverd mag worden met gebreken, maar dat is natuurlijk absurd.

Op TV lieten ze in die tijd de verborgen gebreken van die bankstellen zien en dat heeft niks met de prijs te maken, maar met gebreken die er niet hadden hoeven zijn. Gewoon afgeraffelt. En dat komt later naar boven als je het in je bezit hebt. En dat had daar niks met de prijs te maken, want er waren heel dure bij!

el
door eline17 - Feb 18, 2007 om 10:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb enkele goede reacties gezien op internet, en dat moet natuurlijk ook wel, omdat het zo'n gigantisch bedrijf is. Echter, de manier waarop ze met de consument om denken te kunnen gaan: dat kan echt niet tegenwoordig. Kassa, Radar, ze kunnen er allemaal niets aan doen. Dus ik wil hier iets aan doen. Wil je helpen? Ik heb nodig:

- iemand die een website kan bouwen en onderhouden

- iemand met een juridische achtergrond, om te kijken hoe zaken wettelijk geregeld zijn

- zoveel mogelijk mensen die actie willen voeren bij de S&S in hun regio. Meld je aan door te reageren op dit bericht

je
door jenie - Feb 18, 2007 om 11:16
36 Antwoorden / 24 Vragen

Wij hebben 3 jaar geleden een bank gekocht bij S&S en wij zijn echt wel tevreden. Het was een hele goedkope bank maar hij zit nu nog als gegoten.

Ik heb ook geen problemen met de aankoop e.d. gehad en de bank is nog steeds goed.

De volgende keer ga ik zeker terug!

Jenie

ijzerbroot
door ijzerbroot - Feb 18, 2007 om 11:21
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste eline17,

zou u uw voornemen niet beter als een eigen vraag/oproep kunnen plaatsen? Bij het lezen van de oorspronkelijke datum van de vraag zullen velen afhaken voordat ze aan uw "antwoord" zijn toegekomen.

IJzerbroot

el
door eline17 - Feb 18, 2007 om 15:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft helemaal gelijk. Ik heb het meteen gedaan. Bedankt voor de tip!