sr
door sreglov Feb 29, 2012 om 14:26
Huishouden & energie

Securitas gratis inbraakpakketten.

Zojuist komt er iemand aan de deur van Securitas, "wij werken direct onder de overheid". Ze zijn er op uitgestuurd omdat er de afgelopen maanden meer inbraken waren in onze buurt. Of ik me nog wel veilig voel. Nee.
Ze kunnen een aantal gratis inbraakpakketen weggeven in de buurt.
Zoals mijn gewoonte ben ik er niet op ingegaan. Maar ik vind een aantal zaken vreemd:
1. De indruk wordt gewekt dat ze vanuit de overheid werken.
2. Er wordt ingespeeld op een gevoel van onveiligheid
3. Zijn er wel zoveel inbraken? Dat kan ik niet controleren.

Ad 1: Dit is m.i. onzin, Waarom zou de overheid een PARTICULIER bedrijf bij mensen langs laten gaan om dergelijke paketten weg te geven. Zorgt de politie niet voor mijn veiligheid (svp GEEN discussie over de rol van de politie, dat laat ik hier even in het midden).

Iemand hier ervaringen mee?
Weet iemand hoe het zit met de verhouding Securitas en de overheid (als die er al is)?
En hoe kan ik controleren hoeveel inbraken er in mijn regio zijn? Op internet vond ik een site, maar dat was m.n. de provincie Utrecht.

8994 6 Rapporteer

sr
door sreglov - Feb 29, 2012 om 14:28
21 Antwoorden / 6 Vragen

Even voor de duidelijkheid: ik schreef "Of ik me nog wel veilig voel. Nee.". Ik bedoel: nee, ik voel me niet onveilig.

freya
door freya - Feb 29, 2012 om 15:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo sreglov,

Dat gratis inbraakpakket (ik neem aan dat je een anti-inbraakpakket bedoelt) is natuurlijk het 'lokkertje'. Hopen dat mensen toehappen op iets dat gratis is en dan zijn ze in ieder geval bij 'de potentiële klant' binnen.....
Waar het natuurlijk om gaat is om je een beveiligingssyteem aan te smeren, met een daarbij behorend duur maandabonnement op een meldkamer (Het beveiligingssyteem belt automatisch de meldkamer als er wordt ingebroken). Mijns inziens een dure oplossing die leuk is voor bedrijfjes aan huis, maar voor een 'gewone' particulier 'overkill' is. (maar dat is mijn mening)
Kortom, niets anders dan een commercieel bedrijf dat geld wil verdienen.

m.vr.gr. Freya

valerius-2
door valerius-2 - Feb 29, 2012 om 16:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Aan de duer word niet gekocht, wat het ook is. Als ik iets nodig heb dan zoek ik zelf wel naar een leverancier. Dan heb ik ook noch keuze wie het dan word.

hutch
door hutch - Feb 29, 2012 om 16:50
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Vaak komen er studenten, of andere personen, aan de deur, die een paar centjes (extra) willen verdienen.

Zij beloven soms 'de hemel op aarde' en liegen er ook nog eens op los. Met als ENIG doel: uw handtekening. Want voor elke aangebrachte klant, krijgen zij een paar centen.

Om die reden waarschuw ik een ieder om geen abonnementen aan de deur af te sluiten en al helemaal niet op straat. Ga er maar vanuit, dat het overgrote deel (helaas) NIET de waarheid zegt, dan wel bepaalde (belangrijke) zaken achter houden, zodat u wel tekent. Mocht u toch in zee willen gaan met een bepaald bedrijf, vraag ALTIJD bedenktijd (en wat folders of info-materiaal) en teken NOOIT op dat moment. Wat voor een reden zij ook geven, NOOIT tekenen voor wat dan ook.
Zij proberen altijd om wel een handtekening te krijgen, want een getekende overeenkomst brengt geld op. Stel dat u er over na wil denken, dan bestaat de kans, dat de overeenkomst via een ander loopt en dan vangt die ander dus ook de 'centen'.
Dit laatste zie je ook vaak in bijv. meubelzaken, waar verkopers afwisselend werken.

Mocht iemand wel getekend hebben, dan heeft hij/zij 8 dagen de tijd om de overeenkomst alsnog ongedaan te maken (als het voor meer dan 34 euro is).

De wet schrijft bij colportage voor (want dat is het), dat de colporteur, verplicht is om aan het begin van het gesprek (...) aan te geven, dat hij/zij een product of een dienst wil verkopen. En zo zijn er nog wat regels hiervoor.

Zie: http://www.consuwijzer.nl/dsresource?objectid=27460&type=pdf

Zelden zullen colporteurs zich precies aan de(ze) regels houden. Vooral op straat gebeurt dat nagenoeg nooit!

empyria
door empyria - Mar 1, 2012 om 12:47
504 Antwoorden / 3 Vragen

Lyrisch!

Ze komen bij u een anti-inbraak pakket aanbieden om vervolgens een week later juist bij u te komen inbreken!

Vóórwerk noem ik dat...

be
door berg2422 - Apr 15, 2012 om 02:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties hier..
Ik weet voldoende!