bl
door blondlady91 Oct 23, 2013 om 20:44
Huishouden & energie

Slechte klantenservice of niet?

Goedenavond,
Het gaat om de klantenservice van woonenergie.
2 september 2013;
In de week voor 2 september, heb ik gebeld met de klantenservice van woonenergie.
Ik heb aangegeven dat ik mijn contract per 2-9-2013 wil laten beëindigen bij deze energiemaatschappij.
Zij leverden mij gas en elektrisch. ik had daar een contract voor onbepaalde tijd, omdat deze woning tijdelijk voor mij was. Ik heb duidelijk aan gegeven, dat ik mijn contract wou laten beëindigen per 2 september. Ik heb deze mevrouw gevraagd, wanneer de betaling stop gezet zou worden,waarop haar antwoord was, dat ik geen voorschot meer hoefde te betalen, omdat ik voor september had aangegeven, dat ik het stop zette bij hun als leverancier.
De medewerker betreurde het zeer dat ik niet door wou gaan met woonenergie als leverancier.
4 September 2013;
Heb ik nogmaals gebeld met de klantenservice, ik heb toen de eind meterstanden door gegeven en mijn nieuwe adres te melden, voor de eind afrekening, om deze brief goed te kunnen ontvangen.
Weer kreeg ik te horen dat zei het als maatschappij betreuren dat ik niet overstapte naar mijn nieuwe adres met hun als leverancier.
27 september 2013;
Deze dag keek ik op mijn internetbankieren en tot mijn verbazing zag ik, dat woonenergie het voorschot van september van mijn rekening hebben afgeschreven.
Ik heb meteen de klantenservice gebeld en mijn verhaal uitgelegd, ze heeft mij een lange tijd in de wacht gezet, om deze situatie zo goed mogelijk te kunnen oplossen.
Kreeg meteen een oprechte excuses en ik kon naar de Rabobank gaan, om het bedrag terug te laten storten op mijn rekening.
Kreeg nogmaals een excuses en ze hoopte dat ik zo naar tevredenheid was geholpen.
Een week later, kreeg ik een brief op de mat, van woonenergie, dat ik het voorschot terug had laten storten en dat dit niet de bedoeling was en dat ik zo spoedig mogelijk het bedrag moest overmaken op hun rekening.
gas; 98.35 euro. stroom; 83.26 euro
Het voorschot bedrag ik ontzettend hoog, was ook een fout van deze maatschappij is.
Ze hebben de meterstand kaart te laat op gestuurd en daardoor ben ik geschat op de vorige eigenaar zijn/haar gebruik, heel fijn, want dit was een gezin en ik ben alleen!
Deze dag heb ik meteen weer de klantenservice gebeld, kreeg ik er een aardige mevrouw ervoor, die deze hele situatie betreurde en die mij in de wacht zette om dit te overleggen met een hoger persoon.
Na een tijd in de wacht te hebben gestaan, zeker 10 minuten, kreeg ik een hele partij oprechte excuses aan geboden, ik mocht deze brief als niet verzonden beschouwen en zij zou alles goed in het systeem zetten.
Er was door haar collega niet een uit huizing in gediend maar een verhuizing en ze leverden nog steeds op het oude adres.
Ook kon zij mij melden dat die collega er niet meer werkzaam is, omdat die persoon verkeerde en correcte afhandelingen had gedaan. Fijn, daar ben ik dus de dupe van.
Nogmaals kreeg ik haar excuses en verzekerde ze mij, dat het nu in orde zou komen, ik kreeg als vertrouwen haar naam die ik mocht noteren,om misverstanden te voorkomen.
Ik heb meteen de klantenservice weer gebeld, tot mijn grote vreugde kreeg ik dezelfde mevrouw weer aan de lijn.
23 oktober 2013;
Vind ik twee brieven op de mat van woonenergie.
De eerste brief;
Een betaling herinnering, het voorschot maar deze keer + administratie kosten van 40 euro.
Dit moet voor 27 oktober betaald zijn anders gaat dit dossier naar het incassobureau.
Er komt nog een vraag omdat hier alles niet in past.

364 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Oct 24, 2013 om 10:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Vervolg en reacties staan HIER.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer