mi
door miriam36 Mar 20, 2009 om 21:26
Huishouden & energie

'slimme energiemeter

ík ben zeer verontrust dat ik als consument pas achteraf geinformeerd wordt over het al dan niet plaatsen van een slimme energie meter, er is mij nooit iets erover meegedeeld, ik ben dan ook niet van plan om het plaatsen van zo'n meter in mijn huis toe te staan, wat zijn de voordelen van de gewone consument die altijd op tijd zijn rekeningen betaald ?. de kosten zullen wel weer verhaald worden op de consument, net als de gescheiden afvalbakken die niemand gebruikt. Wat zijn de kosen van het installeren van zo'n slimme energiemeter ? Laat de rechter dan maar beslissen of dit niet echt iets te ver gaat, ik doe hier niet aan mee.

1243 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Eneix staat:
Wat kost de slimme meter?
Het vervangen van uw huidige meters door slimme meters kost u niets. Wel blijft u net als nu betalen voor de meterhuur. Alleen als u eerder een slimme meter wilt dan door de netbeheerder is gepland, betaalt u een prioriteitsvergoeding.

Overigens betaalt met 30 euro per jaar aan meterhuur (electr). Die van mij zit er al 40 jaar in en heeft derhalve reeds 1200 euro = 2700 gulden gekost. Best wel veel voor iets wat m.i. hoogstens 100 euro inkoop kost.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2009 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

enexis dus

ve
door verwijderd - Mar 21, 2009 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het vervangen van uw huidige meters door slimme meters kost u niets.

Het vervangen niet nee.  Maar een slimme meter gebruikt zelf ook electriciteit en die wordt "na de meter" afgetapt.
Je betaalt dus wel voor een slimme meter, in de vorm van extra verbruik op je rekening.
(vergelijkbaar met een apparaat wat je standby laat staan)

ve
door verwijderd - Mar 21, 2009 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat het plaatsen van een 'slimme energiemeter' mij niets kost gaat er bij mij niet in, op een of de andere manier moet dit toch gefinancieerd worden, aangezien er zo'n 7 miljoen huishoudens van deze meters moeten worden voorzien. ik geloof niet dat vrijwilligers deze werkzaamheden zullen gaan verrichten. De energie leveranciers hebben er blijkbaar voordeel bij in het energie gebruik en gedrag van hun consumenten anders zouden ze het niet doen. Energie bedrijven zijn erop gespitst om zoveel mogelijk winst te maken, is dit weer niet een hersenkronkel van een topambtenaar die, als het misloopt, er weer met een bonus vandoorgaat ? Kunnen de energie leveranciers in plaats daarvan gewoon de prijzen niet verlagen ?

ve
door verwijderd - Mar 21, 2009 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vaste kosten zijn al een paar keer omhoog gegaan. Geweldig allemaal. Die saaie PEN was een stuk beter. Geen dure spotjes en gewoon altijd stroom tegen een normaal tarief. Maar ja die mensen wilden net als hun collega`s in het bedrijfsleven ook een dure leasebak en bonussen. Dus wat zat er anders op dan verzelfsandigen en privatiseren?

ve
door verwijderd - Mar 21, 2009 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb van oxio een slimme energiemeter laten plaatsen, kosten 0 euro cent, voor de gewone meter betaalde ik huur per maand telt voor iedereen, de huur is zelfs een paar centen per maand goedkoper de slimme meter geeft bovendien veel secuurder aan wat het verbruik is.

Tevens kan je geld terug verdienen onder bepaalde voorwaarden als je zuinig bent met energie.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2009 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gefeliciteerd meneer dat u gratis een 'slimme meter' hebt laten plaatsen , ze kunnen dan zo zien wat en  wanneer u stroom of gas afneemt, u heeft er mee ingestemd om uw privicy open te geven en de gegevens van u worden weer aan derden doorverkocht, nee zult u zeggen, dat doen ze niet maar dat gebeurt wel degelijk buiten uw medeweten om, de kosten van het plaatsen van een 'slimme meter' moet toch uit de lengte of de breedte komen ?

ve
door verwijderd - Mar 23, 2009 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het bovenstaande reactie eens. Ik meen dat dit onderwerp vrijdag j.l. bij Netwerk aan de orde is geweest. Daar kwam ook minister v/d Hoeve nog met een flutverhaal dat wij i.v.m. Europesche regelgeving allemaal aan de digitale meter moeten. Dit werd trouwens door iemand van de consumentenbond ontkend. Deze organisatie wil mensen gaan steunen die weigeren om zo'n digitale meter in hun huis te laten plaatsen. Bovendien schijnt één en ander nog niet goed beveiligd te zijn waardoor b.v. kwaadwilligen zo kunnen zien, wanneer iemand niet thuis is.     Voor mij geen digitale meter! Mijn oude meter werkt prima!

ve
door verwijderd - Mar 23, 2009 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop dat ik niet te laat ben met mijn bericht, maar 24-3 wordt er in de 1e kamer gestemd over het wetsvoorstel. Dit is de link naar de petitie tegen de domme meter...
http://www.wijvertrouwenslimmemetersniet.nl/volledige_petitie.php

Overigens is de opmerking terecht dat de meter zijn eigen energie moet tappen vóór het meetgedeelte. Ik vrees echter dat dat niet het geval is... Kan wel leuk worden als iemand hier een zaak van maakt, dan kunnen de leveranciers hun meters aanpassen....    wedden dat ze dat dan niet van een afstand kunnen????

Ik hoop dat er een vakman is die dit leest en mij meer over kan vertellen!

ve
door verwijderd - Mar 24, 2009 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die slimme meter geeft ook een hoop straling in huis omdat hij iedere keer gaar bellen via het gsm net om de standen door te geven. Niet goed voor de gezondheid en hij kan ook storingen veroorzaken op andere apparaten in de buurt.

Beter en gezonder zou zijn als de meter het signaal terugstuurt via het netwerk zelf.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2009 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Slimme meters
Een andere maatregel die moet
bijdragen tot een betere werking van de energiemarkt zijn de "slimme
meters" voor gas en elektriciteit. België hinkt wat de invoering van
die meters betreft wat achterop, maar er komt nu toch schot in de zaak.

Eind
dit jaar of begin 2010 komt er een proefproject met 4.000 slimme meters
in Mechelen. De volgende twee jaar zou dat project dan uitgebreid
worden naar heel Vlaanderen, tot zowat 40.000 gebruikers, om
waarschijnlijk in 2014 met de systematische uitrol te beginnen.

Meer kwaliteit
De
bedoeling van het proefproject is vooral de kwaliteit van
gegevenstransport uit te testen. Zowel vanuit de Europese Commissie als
binnen de Vlaamse regering leeft de doelstelling om deze slimme meters
te veralgemenen tegen 2020.

In andere landen zoals Italië,
Nederland of Zweden is men al gestart met de uitrol. "Maar volgens ons
is behoedzaamheid voor dit project het best", verklaarde de technisch
directeur van de VREG, Dirk Van Evercooren.

Hij wees op
problemen die er in het buitenland zijn opgedoken, van technische aard,
maar ook juridisch zoals de vragen die zijn gerezen over
privacybescherming in Nederland. "België is behoedzaam maar dat zal
eerder een voordeel zijn dan een nadeel, want elders heeft men leergeld
moeten betalen."

Wie betaalt?
De
netbeheerders zullen instaan voor de uitrol van slimme meters. Wie ze
zal betalen, is nog geen uitgemaakte zaak. De installatie van ongeveer
5 miljoen meters zou ongeveer 1,5 miljard euro kosten.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2009 om 09:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat betreft de privacy, dat het netwerkbedrijf kan zien wanneer u wel of niet thuis bent.
Bedenk dat met de komst van digitale TV (analoog wordt binnen 4 jaar afgeschaft) het netwerkbedrijf precies kan zien hoeveel, wanneer en naar welke zender u kijkt.
Met een internetaansluiting kan men precies zien hoeveel, wanneer en naar welke sites u kijkt en de inhoud van u e-mails lezen. Met een GSM kan men precies zien waar u bent, hoeveel, wanneer en naar welke nummers u belt en wat u SMSt..
Big Brother is allang "watching you every step". En dan heb ik het nog niet over alle telefoons die voor de overheid als microfoon kunnen worden gebruikt, over webcams die op afstand bediend als camera kunnen worden gebruikt. En natuurlijk dat al uw betalingen via PIN of Bank kunnen worden getraceerd.....

ve
door verwijderd - Mar 26, 2009 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Slimme meters, zijn prima!!!

Slechts cannabisjunkies kunnen tegen slimme energiemeters ziijn!!!

Wij wensen niet langer op te moeten draaien voor de kosten van het
kweken van troep!!! Snel zullen deze bandieten kunnen worden
aangepakt!!!

De enegieprijzen zullen weldra omlaag gaan!!!

ve
door verwijderd - Mar 26, 2009 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ha ha wiettelers tappen stroom af vóór de meter. Dus die slimme meter registreert niets.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2009 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zodra er met de meters of de leidingen wordt geknoeid, wordt er meteen bij de centrale alarm geslagen!!!  Of denk jij soms dat alleen de Russen hiertoe in staat zijn?

ve
door verwijderd - Mar 26, 2009 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kost volgens het artikel 300 euro per aansluiting. Dat moet je toch betalen.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2009 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dit land is ruim 99,99999...%, van de bevolking nederwietdealer voor de rest van de wereld! De kosten voor het nieuwe systeem zijn dus - in no time - terugverdiend! Trouwens, momenteel zorgt oxxio voor gratis plaatsing, reeds bij al zo'n 100.000 woningen!

ve
door verwijderd - Mar 26, 2009 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

De zg gratis slimme meter kost in ieder geval bij netwerkbeheerder NRE veel meer dan de normale meter. Bovendien kost de meter energie.

Oxio heeft ontzettend haar best gedaan om die slimme meter te slijten. Maar je moet heel goed de kleine lettertjes lezen om te kunnen constateren dat de netwerkbeheerder meer huur kan vragen voor die meter

ve
door verwijderd - Apr 5, 2009 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meterpark  E meters in Nederland ongeveer 7.800.000 meters. De laatste 6 jaar een gemiddelde afkeur van 31000 meter per jaar over geheel Nederland.

Na plaatsing van de slimme E meter met een leeftijd ( zie rapport KEMA ) van 12,5 jaar met een uitrol van 12,5 jaar een wisseling van 624.000 meters. Is de uitrol in 6 jaar dan is dit aantal 2x zo hoog.

Hoezo duurzaam en wie gaat dat betalenen wie gaat het doen?

ve
door verwijderd - Apr 5, 2009 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige huidige slimme meters veroorzaken op het communicatiegedeelte 5% storingen. Er zijn nu al klanten die de mensen van het energiebedrijf weigeren toe te laten.

En wat dacht je van het heen en weer gerij, echt niet bevoorderlijk voor het milieu.

Wat gaan we trouwens doen met de lege batterijen, storten in de derde wereld?

ve
door verwijderd - Apr 7, 2009 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niemand kan verplicht worden tot het laten plaatsen van slimme meters zoals te lezen is op onderstaande site...

http://binnenland.nieuws.nl/552425/eerste_kamer_tegen_slimme_energiemeter

Morgen zou er hier door een installateur van het energiebedrijf een slimme meter worden geplaatst met nadruk op zou. Dat kan hij fijn op zijn buik schrijven,toedeledokie.