Slimme meter
Hoi,
Ik heb sinds 2 jaar een slimme meter van enexis, sinds maart 2022 krijg ik geen maandelijks overzicht meer van mijn gebruik. Ik heb contact gezet united consumers waar ik een contract mee heb, deze verwijzen mij naar Enexis. Ik Enexis gemaild en kreeg weken later een mail waarin stond dat ik geduld moet hebben, ik vraag me af wat mijn rechten zijn hierin? Ik wacht nu al meer dan een jaar en het is nog steeds niet opgelost, wat kan ik nog doen?
Wat betreft Enexis afwachten en waarom leg je zelf niet een spreadsheet aan waarop je maandelijks (op dezelfde dag en tijd) je verbruik invult? Heeft jouw energieleverancier geen app waarinje je verbruik kunt zien?
Overigens denk ik dat je leverancier voor die overzichten zou moeten zorgdragen en niet Enexis want dat is de netbeheerder, maar daar ben ik niet zeker van.
Uw "slimme" meter wordt geplaats en is eigendom van (in uw geval) Enexis. U dient derhalve bij enexis te klagen. Noteer wel minimaal 1 x per maand op een vaste dag uw meterstanden tervoorkoming van een foute schatting door uw leverancier van de energie.
KLIK HIER voor klachten.
Gewoon even bellen met Enexis en uw probleem voorleggen: 0888577000
Offtopic, ik heb genoten van je foto's, ze zijn mooi ;-))
Dankje! Hoe heb je ze gevonden ;-)
Gewoon zoeken. Ik denk dat ik de enige ben die niet op internet te vinden is, zelfs niet onder mijn eigen naam ;-))
Ik heb overigens van 01-01-'80 t/m 1990 in jouw woonplaats op de Oude Haven 1 gewerkt.
Haha... ja ik zit al te lang op Internet. Jammer dat je hier geen pm's kunt sturen.
Maar de Oude Haven is nu wel erg veranderd; https://www.bunnik.nl/projecten/odijk-oude-haven
Ik heb op internet de sloop gezien. Mijn oud-directeur zat ook nog in het filmpje. Ze noemen het nu het CNV-terrein, maar het was van oorsprong het pand van Van Oord.
Vroeger gebruikte men wel eens pen en papier om bv maandelijks de standen te noteren, ik weet het, dat was vroeger......
Ik neem aan dat de diagnose is dat de meter op zich prima functioneert maar dat de verbinding voor het uitlezen op afstand niet werkt omdat de verbinding via 2G is onderbroken. Dat is 100% de verantwoordelijkheid van de netbeheerder die de infrastructuur beheert en eigenaar is van uw meter, energieleveranciers spelen daarbij geen enkele rol. U bent zeker niet de enige maar voor zover ik weet kunt u niets doen om een oplossing af te dwingen, u moet wachten.
Ik heb een slimme domme meter nl. uitlezen op afstand is niet meer mogelijk. Liander gebeld, eigenaar van de meter, antwoord waarschijnlijk meteruitlezing defect, komt meer voor. Reparatie, we hebben geen onderdelen en tijd voor reparatie. Geeft u de meterstanden zelf maar door aan uw uw energeileverancier.
Wanneer wordt de meter gereapreerd? Antwoord, we nemen dan contact met u op. Ik wacht af!!!!
De energieleverancier is m.i. wettelijk verplicht om maandelijks een energie-overzicht te verstrekken.
Oh vertel, hoe werkt dat in het geval een netwerkbeheerder die gegevens niet aanlevert vanwege een storing?
Klopt, de slimme meter is voorzien van software en geeft uw verbruiksgegevens door aan uw netbeheerder, als u toestemming heeft gegeven om uw meterstanden op afstand uit te lezen. Iedere maand krijgt u dan een energierapport van uw energieleverancier. Als uw slimme meter een storing heeft of u heeft niet voor al uw producten een slimme meter, dan ziet u deze informatie niet terug op uw energierapport.
Het is ook mogelijk om de slimme meter te verbinden met externe apparaten. Via een lokale poort op uw slimme meter kunt u zelf uw verbruiksgegevens uitlezen. Dit is een communicatiepoort die te vergelijken is met een telefoonstekker. Door de slimme meter via deze uitgang te verbinden met een display of programma’s op uw computer, krijgt u eenvoudig inzicht in uw energieverbruik. Ook een onafhankelijke dienstaanbieder kan u meer inzicht geven in uw verbruik. Dit kan pas als u toestemming geeft om uw gegevens via de lokale poort te laten verwerken.
Gaslicht.com biedt gratis inzicht met de app Bencompare Mijn Verbruik. Ongeacht bij welke energieleverancier u klant bent. Download 'm nu voor iPhone of Android. Bij een storing bij het uitlezen van de slimme meter laat deze app ook geen actueel verbruik zien. Lees meer op Enexis: Storing uitlezen slimme meter
Ik herken het probleem, wordt al een half jaar door coolblue energie en enexis van het kastje naar de muur gestuurd.
Krijg wel van electriciteit een overzicht, maar niet van gas.
Kan wel enige tijd duren zeggen ze.
De energieleverancier is niet wettelijk verplicht maandelijks een verbruiksrapport qua kosten af te geven maar mag dat als zijnde service wel aanbieden. Als de meterstanden online wel inzichtbaar zijn dan geeft Enexis de actuele meterstanden wel aan de energieleverancier door maar gezien de energieprijzen die fluctueren er geen kostenplaatje aan hangen om een maandelijks kosten overzicht te geven.
Dan maar een pen, een blad papier en elke dag op een vast tijdstip alles opschrijven totdat de communicatie problemen opgelost zijn. Er worden nu nieuwe meters geplaatst met 4G chips.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer