ro
door ronny530 Jun 25, 2009 om 17:30
Huishouden & energie

Snuffie de kater.

Hallo experts, Snuffie heeft sinds kort een probleem, ondanks een schone bak heeft hij een favoriete plaats gevonden om soms te plassen en wel op de bank altijd in het zelfde hoekje. Ik weet dat er spuitbussen voor zijn maar is er geen huis tuin of keuken middel om dit te stoppen. Snuffie is geen kat die naar buiten gaat en is niet geholpen. Hij kijkt wel eens naar buiten en ziet dan een poes, krabt zich achter de oren en ik zie hem denken " leuk maar waar dienen ze voor "

Iemand een tip?

Alvast bedankt.

761 13 Rapporteer

vladja
door vladja - Jun 25, 2009 om 18:08
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hoe oud is Snuffie?

Vladja

ro
door ronny530 - Jun 25, 2009 om 18:21
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Snuffie is vier jaar, en wel een beetje verwend maar dit terzijde.

vladja
door vladja - Jun 25, 2009 om 19:06
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als hij een heel stuk jonger was geweest, had castreren kunnen helpen, maar met vier jaar oud denk ik dat dat niet meer helpt.

Heeft daar toevallig bezoek gezeten, die ook een (ex)kater heeft? Het lijkt namelijk op terrein afbakenen.

Vladja

spooky01
door spooky01 - Jun 25, 2009 om 20:07
418 Antwoorden / 56 Vragen

Hoi. Dit is best een lastig probleem, je kunt proberen om peper op de plek te strooien. Hier houden katten echt niet van, je hebt alleen grote kans dat de kat het dan ergens anders gaat doen. Vaak is iets aan vooraf gegaan (de echte reden waarom je kat daar ineens plast). Ik zou toch adviseren om je kat te laten helpen. Veel succes en groetjes Ingrid

ro
door ronny530 - Jun 25, 2009 om 20:38
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Castreren is een optie maar dat is niet de bedoeling, gek genoeg helpt peper niet ( heb ik al geprobeert ) het is alsof hij denkt dit is mijn plek en daar doe ik wat ik wil. De kattebak schoonmaken met een chloor oplossing, schijnen katten ook een lekker geurtje te vinden helpt ook niet.

vladja
door vladja - Jun 25, 2009 om 21:20
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Nog een vraag. Plast hij op de bank zijn hele blaas leeg, of is het meer een aantal druppels?

Vladja

aurora1
door aurora1 - Jun 26, 2009 om 12:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling: ik las nog ergens op internet de tip aluminiumfolie, dat katten daar ook een hekel aan hebben. Dus misschien een stukje op die plaats van de bank leggen?

vr.gr.

ro
door ronny530 - Jun 26, 2009 om 17:13
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Bedankt voor alle tips, een paar er van ga ik zeker proberen, behalve castreren want dan is de kans groot dat zijn lieve karakter veranderd. Ik zal zodra ik meer weet dit zeker melden.

M.v.g. Ronny.

aurora1
door aurora1 - Jul 2, 2009 om 16:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lijkt idd op geurvlaggen. Misschien heeft daar iemand gezeten die zelf een kat heeft of een kat had geaaid, tegen de benen geleund gehad heeft etc. Citronella olie vinden katten vervelend, Valeriaandruppels daarentegen heerlijk. Dus waar hij niet mag komen resp. wat doen c-o druppels (of op watje een paar druppels, en in de kattenbak (krabpaal etc.) een enkel druppeltje valeriaan. Je handen direct na gebruik van elk middel goed wassen dus zorgen dat je zelf er niet naar ruikt. Met valeriaan gaan ze ook enorm aan het krabben, nagels scherpen etc. Beide doorgaans voor een enkele E verkrijgbaar bij de grote drogisterijketens, zoals 't Kruidvat, Trekpleister etc. En nu maar hopen dat hij niet preventief zijn neus dichtknijpt als hij de bank nadert....

vr.gr.

ro
door ronny530 - Jul 2, 2009 om 16:30
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi ik heb het met citronella geprobeerd en Snuffie heeft tot nu toe de bank met rust gelaten. Hij loopt met een boog om de bank heen dus so far so good.

Bedankt voor de tips.

Ronny.

aurora1
door aurora1 - Jul 2, 2009 om 23:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag Ronny, Die Snuffie, idd so far so good. Mocht hij op termijn niet meer onder de indruk zijn van c-olie, dan heb je nog diverse andere tips in de achterhand. Dank voor het melden.

vr.gr.

ro
door ronny530 - Jul 17, 2009 om 15:45
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi allen, even een update. De citronella heeft zijn werk gedaan tot op heden geen problemen. Ik heb ook ander kattengrit gekocht en de kap van zijn bak gehaald.

Iedereen bedankt voor de tips.

Met vriendelijke groet,

Ronny.

aurora1
door aurora1 - Jul 17, 2009 om 16:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag ronny, dank voor de update. Goed idee ook om ander grit te proberen en vooral om dat deksel eraf te halen. Katten hebben immers zo hun eigen ideeën over hun privé-aangelegenheden, geuren en wat al dan niet prettig voelt... Nog steeds so far, so good zeg maar.

Nog een fijn weekend,

vr.gr.,