te
door tegelen_1 Nov 4, 2004 om 11:37
Huishouden & energie

Solingen pannenset

Ik heb een aantal jaren (4-5 jaar) geleden een solingen pannenset gekregen, dit ben ik eigenlijk pas anderhalf jaar geleden gaan gebruiken. Het is geschikt voor alle kookvormen. Nu ben ik op een gasfornuis aan het koken en nu smelten de handvaten. Ik heb helaas geen doos of bon meer,  maar je mag toch verwachten dat dit niet mag gebeuren. Ik weet dat de set op de vrije markt in Cuijk is gekocht. Nu wilde ik de leverancier een klacht sturen, maar kan niets van Solingen vinden. Weet iemand hier een adres of dergelijke van?

12992 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 4, 2004 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien het feit, dat u de pannen op de vrije markt in Cuijk heeft
gekocht vrees ik dat het geen originele Solingen pannen zijn. Als het
vuur onder de pan breder is dan de pan zelf worden de handvaten
gloeiend heet. Hoewel dat voor iedere pan slecht is moet een goede
kwaliteitspan daar tegen kunnen en zeker niet smelten. Misschien dat er
met grote letter 'Solingen' op de pannen staat ben ik toch bang dat het
neppers zijn. Groeten - PML

ve
door verwijderd - Nov 4, 2004 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet voor 99% zeker dat het echte pannen zijn. Net als bij de originele pannen staat er een teken aan de onderzijde van de pannen en bij de set zaten ook papieren ed. Alleen zijn die met de verhuizing in de prullenbak beland.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2004 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga u niet tegenspreken. Het vreemde is wel, dat als ik de internet site van de Solingen fabriek opvraag krijg ik een stortvloed aan informatie over messen in allerlei soorten en maten en overig bestek. Maar pannen ?  Helemaal niets. Misschien een domme vraag (en dan moet u die maar weer gauw vergeten) maar kan het niet zo zijn dat de pannen in Solingen gemaakt zijn en dat daarom die naam er in staat ? Verder kan ik er niets over vinden maar als ik iets tegenkom wat van nut kan zijn meldt ik u dat  Ondertussen is er misschien wel iemand anders die u kan helpen. Succees - PML

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben ook in het bezit van een solingen pannenset en heb een klacht. de doppen met temperatuurmeting erin gaan allemaal stuk. ik weet zeker dat het om een originele pannenset gaat maar kan ook nergens enige informatie vinden. onder op de pan staat de naam solingen vermeld en kochtopfhaus, ook staat er dat je levenslange garantie hebt dus zou het toch op de één of andere manier mogelijk moeten zijn om met het bedrijf in contact te treden???????

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

De naam Solingen heeft niets met kwaliteitsgarantie te maken. Solingen is een plaats in Duitsland waar veel fabrieken resp. fabriekjes zijn die allerlei metaalwaren fabriceren zoals pannen, messen bestek enz. De meeste mensen denken bij het horen van de naam Solingen meteen aan uitstekende kwaliteit en dat is iets waar handig gebruik of misbruik van wordt gemaakt door bedrijven die minder goede kwaliteit verkopen. Ik wil allerminst beweren dat uw pannen niet van goede kwaliteit zijn maar gezien uw klacht mankeert er wel degelijk iets aan. Als u meent recht te hebben op (levenslange) garantie moet u zich met de winkelier waar u de pannen gekocht heeft verstaan. Dat is de partij die de garantie na moet komen en zij kunnen zich ook niet beroepen op hun leverancier.  Groeten - PML

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even ter aanvulling: Kochtopfhaus is een merk van een van die fabrieken in Solingen. Ik weet helaas niet welke fabriek. PML

ve
door verwijderd - Nov 22, 2004 om 01:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voorgaande reactie klopt, pannensets en messenset van Solingen worden veelal aangeboden door "vrije jongens". Via de vakhandel zijn er geen passende onderdelen voor te krijgen. Solingen messen zijn wel bekend in de vakhandel, echter het marktaandeel is zo klein en vaak specialistisch dat als u buiten de speciaalzaken Solingen koopt u vaak (meestal) bedondert wordt.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2004 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
ik heb ook een pannenset van Solingen offenbach, type Thermo crown. Deze doppen bavatten in thermometer en zijn bij mij op 1 na allen kapot. Nu heb ik per toeval een internet-adres gevonden van Solingen in Nederland. Misschien heb je hier iets aan. Ik heb zelf hun ook een email gestuurd (5 minuten geleden dus nog geen reaktie)

Adres is: www.offenbachsolingen.nl

Succes!

ve
door verwijderd - Nov 25, 2004 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ter Informatie over Solingen. Inderdaad is dit een plaatsnaam in Duitsland nabij Keulen. De stad heeft een historisch verleden mbt tot messen, zwaarden ed. die kwalitatief veel aanzien hadden. Zo is tot op heden Solingen een kwaliteitsstempel geworden op veel metaalwaren. Om deze stempel te verkrijgen moest de fabriek in solingen staan. Nu hebben veel Z-merken een postadres in Solingen, waardoor ze ook de stempel mogen gebruiken. Hierdoor kan de pannenset in China zijn gemaakt, wat ik dus ook vermoed. Ik denk dat je weinig kan doen tegen deze kwalitatief slechte pannen. Een certificaat kan iedereen bedrukken. Ga in het  vervolg nooit in op mooie verkooppraatjes mbt certificaten...en vooral nier op (vrije of zwarte) markten.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2004 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je aan de hand van de prijs al redelijk kunt inschatten of je met een goede kwaliteit pannen te maken hebt. Dus als het woord 'solingen' in een spotgoedkope pannenset op een of andere markt wordt aangeboden staat kun je een bezem opeten dat hier sprake is van nep. De echte goede kwaliteitspannen worden in de speciaalzaak of betere warenhuizen verkocht en niet op de braderie. Kwaliteit kost nog steeds geld. PML