Fa
door Fatiha1982 Feb 26, 2018 om 14:39
Huishouden & energie

Stedin heeft een slimme meter geplaatst, dochter slaapt onder de stralingen

Stedin heeft op 23 juni 2017 een slimme meter in mijn woning geplaatst. Ik was niet van op de hoogte dat de slimme meter die zij hebben geplaatst stralingen afgeeft. Want de slimme meter is geplaats aan dezelfde muur waarachter mij dochtertje van 3 jaar slaapt. Ze slaapt er precies achter. Ze slaapt verder op een hoogslaper wat inhoud dat de slimme meter ook nog eens op ongeveer de zelfde hoogte zit. Dit kan nooit gezond zijn. Op 10 januari 2018 toen ik er achter kwam heb ik direct een mail gestuurd naar stedin met het verzoek voor een oplossing voor dit probleem. Of de slimme meter dient ergens anders in het huis geplaatst te worden. Of de oude meter moet weer terug geplaatst worden.

Ik heb na 10 januari 2018 telefonisch contact gehad. Zij beloven mij elke keer terug te bellen maar doen dat niet. De leidinggevende wil mij zelf niet te woord staan.

Nu Geeft Stedin aan dat het ergens anders geplaatst kan worden maar dan op mijn kosten wat ik niet vind kunnen.
De oude meter willen ze niet meer terug plaatsen omdat ze zeggen dat zij ervan af willen. Verder zeggen zij dat zij er verder niks mee te maken hebben dat de meterkast op de verkeerde plaats is en zeggen dat de stralingen aan de wettelijke eisen voldoen. Dat kan dan zowel zijn dat het aan de eisen voldoet. Maar kan niet geloven dat als een kind de helenacht onder deze stralingen slaapt deze geen gevolgen heeft voor de gezondheid AL helemaal niet omdat deze zo dichtbij geplaatst is.

Op dit moment slaapt mijn dochter op mijn slaapkamer omdat ik het mentaal niet aankan om haar in die kamer te laten slapen met het idee dat ik weet dat ze de hele nacht onder de straling ligt.

Ik heb verder contact opgenomen met de verhuurder Woonstad en deze zeggen er ook niets mee te maken te hebben. Want as het schadelijk is mochten zij deze slimme meter niet plaatsen.

Ik zit nu met de gebakken peren en weet niet hoe ik dit moet oplossen.
Wie weet wat ik kan doen?

6331 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 26, 2018 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet het bed van uw dochter tegen de andere muur. “Probleem” opgelost.

Overigens geeft die meter geen straling af.

Wellicht kunt u een aardstralenkastje aanschaffen, zodat als de meter onverhoopt toch straling afgeeft, die straling afgebogen wordt van uw kind?:-))

Franske1958
door Franske1958 - Feb 26, 2018 om 14:46
440 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien de meter inpakken in aluminuim folie ?????

ju
door juliomariner Feb 26, 2018 om 14:50
1352 Antwoorden / 2 Vragen

Dat gaat waarschijnlijk niet werken aangezien de meter dan niet kan worden uitgelezen. Volgens mij gaat dat via GSM netwerk

tijger1
door tijger1 Feb 26, 2018 om 14:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@julio. Je moet toch wat?:-))

ju
door juliomariner - Feb 26, 2018 om 14:52
1352 Antwoorden / 2 Vragen

Dan zal uw dochter waarschijnlijk op de noordpool moeten opgroeien want Nederland zit vol straling. Denk o.a. GSM netwerk, de verbinding van de hulpdiensten, overal Wifi etc.

ne
door neodutchio - Feb 26, 2018 om 14:52
5191 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt geen wifi thuis of een mobiele telefoon? Ook deze hebben invloed op het slapen van uw dochter.

Over welke straling heeft u het waar u zich zo zorgen over maakt? De oude meter komt trouwens niet meer terug, deze wordt direct vernietigd. Er is ook niet eens te achterhalen welke meter van u geweest zou kunnen zijn.

marita5
door marita5 - Feb 26, 2018 om 14:53
11571 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Fatiha1982 ,

Gezondheidseffecten slimme meter

De slimme meter verstuurt data via het GPRS-netwerk. Daarom wordt soms gevreesd voor invloed op de gezondheid door elektromagnetische straling. Deze straling is te vergelijken met die van een mobiele telefoon en de hoeveelheid blijft binnen de wettelijke normen. Gezondheidsschade door deze straling is overigens nog nooit aangetoond..

Bron : consumentenbond.nl

jo
door jorisw - Feb 26, 2018 om 14:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De PC waar je dit op hebt geschreven geeft ook straling af. Zelfs als je geen WIFI gebruikt.

costnix
door costnix - Feb 26, 2018 om 15:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, dan maar ook de smartphone van uw dochter in beslagnrmen. WiFi, Bluetooth en draadloze telefoon wegdoen en vergeet vooral uw magnetron niet.
En dan dit nog, laat uw huis omhullen met een metalen platen, die geaard zijn. Voor buitenshuis aluminium kleding met dit capuchon.
De gebakken peren kunt rustig consumeren.

marita5
door marita5 Feb 26, 2018 om 15:06
11571 Antwoorden / 15 Vragen

@costnix , smartphone van uw dochter in beslagnemen , dochter is 3 jaar .

costnix
door costnix Feb 26, 2018 om 15:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb van die hele slimme achterneefjes en -nichtjes van die leeftijd. Die kunnen prima met een smartphone van hun papa en mamma omgaan.

tijger1
door tijger1 Feb 26, 2018 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan in-app aankopen doen met de creditcard van pa?:-))

costnix
door costnix Feb 26, 2018 om 19:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Pa em ma kunnen dat wel lijden :-)

hansje klein
door hansje klein - Feb 26, 2018 om 15:06
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Van horenzeggen ....

U was eerst niet op de hoogte van het feit, dat de slimme meter straalt ...

VRAAG: Welke 'slimmerik' heeft u dan op de hoogte gebracht van deze 'straling'
... en uit welke bron stamt die vaststelling/dat feit?

Grunnen.
door Grunnen. - Feb 26, 2018 om 15:25
509 Antwoorden / Vragen

Alle andere apparatuur zoals mobiele telefoons,modems ,tablets en PC's  etc uitzetten en niet meer gebruiken in huis.Het beetje straling wat dan nog overblijft is 100% onschadelijk.

Cookies
door Cookies - Feb 26, 2018 om 15:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Nu Geeft Stedin aan dat het ergens anders geplaatst kan worden maar dan op mijn kosten wat ik niet vind kunnen........

Logisch dat het verplaatsen dan op eigen kosten gebeurd. Maar als je je zo bezorgd maakt over de gezondheid van je kind, dan heb je dat er toch wel voor over?

Fa
door Fatiha1982 - Feb 26, 2018 om 15:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Overal zijn er stralingen maar waar ik me zorgen maak is dat mijn dochter van 3 jaar de hele nacht te dicht op de slimme meter zit en het bed verplaatsen is geen optie anders had ik dat allang al gedaan natuurlijk.

ju
door juliomariner Feb 26, 2018 om 15:44
1352 Antwoorden / 2 Vragen

Maar verschillende bronnen geven aan dat het onschadelijk is, wat is dan het probleem

getty
door getty Feb 26, 2018 om 15:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dan investeert u er zelf in en geeft u opdracht tot verplaatsing, op uw EIGEN kosten dus.
Verder kunt u er niets mee.

Cookies
door Cookies Feb 26, 2018 om 15:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De oplossing is er toch? Alleen jij hebt er geen geld voor over. Als ze het op hun kosten zouden doen, dan loopt het storm met aanvragen voor verplaatsen van de meter (meer uit het zicht, handiger plek enz. enz.).

Gr
door Grunn1 Feb 26, 2018 om 16:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Lol

Gr
door Grunn1 - Feb 26, 2018 om 16:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ga naar de bouwmarkt, koop een grote rol lood, plak dit lood tegen de muur in de slaapkamer. Als er geen lood beschikbaar is neem dan een plaat ijzer werkt net zo goed. Beiden houden de straling tegen. Wat ook nog kan is de want beplakken met aluminiumfolie, kost een par cent per rol. Ohja je bent zelf verantwoordelijk voor waar je het bed van je dochter plaatst en Stedin niet. Als je vind dat de meter te dicht bij het bed staat moet je het bed verplaatsen en niet de meter.

audb
door audb - Feb 26, 2018 om 17:12
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft u een magnetron in huis? zo ja snel weg doen en de buren van zo 4 a 5 woningen naast u ook.

Dan ook meteen de CV en/of gas kachel er uit, de tv , radio, telefoon alle stopcontacten, was machine droger enz enz er uit gooien alles straalt namelijk straling uit.

Oja ik vergeet nog te vragen of u in een woning jonger dan zo 30 jaar woond, Radeon is namelijk een radio actief gas wat vooral in nieuwbouw huizen zit = tevens een natuurlijke straling.

Wat ik er mee wil zeggen is dat als je maar gaat zoekken op internet dat er altijd wel "wetenschappers" genoeg te vinden zijn die er wat van afweten zonder dat ze daar ooit maar bewijs voor kunnen aandragen.

Maar wat je wel kan doen is aan steding vragen of ze de uitlezing op afstand uit willen zetten dan zal hopelijk je dochter weer gewoon in haar eigen kamer mogen slapen.

De uitlezing zou je dan weer zelf moeten door geven omdat de "zender" dan uitstaat.

an
door andrek - Feb 26, 2018 om 17:48
6 Antwoorden / 0 Vragen

Laat je niet bang maken, als het schadelijk zou zijn, zou er al lang een epidemie van een nieuwe kwaal zijn ontstaan (elektromagnetische straling is tegenwoordig overal). Ieder huis heeft bijna een intelligente meter. Als je je toch bang hebt laten maken, laat dan je meter “dom” maken. Hierbij kan niet langer de meter van afstand uitgelezen worden. De GPRS functie is dan uitgeschakeld. Volgens mij is dit bij iedere netwerkbeheerder mogelijk. Misschien wel met extra kosten, omdat de meetgegevens dan handmatig moeten worden verwerkt.

ma
door maarten heest - Feb 26, 2018 om 18:32
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Fatiha, als u zich zorgen maakt om de gezondheid van uw kind dan doet het er niet toe wat anderen menen te weten over de schadelijkheid. Uw zorgen wegnemen rond de gezondheid van uw dochter staat voorop.
Zoals @ANDREK hierboven aangeeft kunt u de slimme meter 'uit' laten zetten, d.w.z. het zenden uit laten zetten.
Bij Stedin leest u hier hoe u dat kunt regelen.

ro
door ron503 - Feb 26, 2018 om 18:41
1229 Antwoorden / 0 Vragen

"Wat veroorzaakt elektromagnetische straling

Bekende veroorzakers zijn de mobiele en DECT telefoon of bijvoorbeeld uw wekkerradio op uw nachtkastje of de bedrading in je huis of de veelgebruikte spaarlampen. Maar ook  de  babyfoon, WiFi, magnetron, GSM/UMTS of hoogspanningsmasten. Maar ook de slimme meter geeft elektromagnetische straling".
Volgens gezondheid en voeding.nl is er maar één optie alle apparatuur de deur uit en geen elektra meer gebruiken, met een grote boog om woningen heen lopen of beschermde kleding dragen.
Ik begin nu ook te begrijpen waarom fietsers zonder licht rijden want zij zijn bang voor de elektromagnetische straling van de dynamo.
Met excuus maar als u alles geloofd wat er op het www geventileerd wordt dan heeft u geen leven meer.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 26, 2018 om 19:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nu Geeft Stedin aan dat het ergens anders geplaatst kan worden maar dan op mijn kosten wat ik niet vind kunnen.

Dus u maakt zich veel zorgen over de straling en de kosten van het verplaatsen.

Als u echt gelooft dat de straling kwaad kan zou ik er desnoods een lening voor afsluiten als het om.de gezondheid van mijn kind zou gaan.