sy
door syst3 Aug 27, 2007 om 15:54
Huishouden & energie

Stoelpoten

Wij hebben op onze houten vloer een olie/waslaag (OSMO).De stoelpoten (stalen frame) zorgen voor 'krassen' . Er kunnen geen dopjes onder de pootjes geschroeft worden. Rest viltjes die vooral bij de stoelen die loodrecht op de plankrichting gebruikt worden een probleem vormen. Die zijn er binnen enkele dagen weer af. We worden hier gek van.

Heeft iemand een oplossing hiervoor ?

5889 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 27, 2007 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik goede viltjes met een nylon houder. Deze zijn voorzien van een spijker, vervang de spijker door een schroef, even voorboren in de stoelpoot en er zo diep mogelijk inschroeven. Zodanig dat de kop van de schroef in het nylon verzinkt is. Wel na enige tijd (maanden) controleren hoe dik het vilt nog is.

succes, Harrie

ve
door verwijderd - Aug 27, 2007 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

in de betere meubel zaak hebben ze vilt dat WEL blijft zitten.Is wel erg duur zijn stroken van 1 mtr bij 10 cm.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2007 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die viltjes is wel de oplossing.
Maar nog een tip als je gaat staan de stoel een beetje optillen krijg je ook niet zoveel krassen.

ve
door verwijderd - Sep 13, 2007 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de betere bouwmarkt kun je "drukvilt" kopen (bedoeld om op balken te lijmen waarop een houten ondervloer komt, tegen het kraken van de vloer).
Dit is dik, stevig vilt en wordt op een rol van 5 meter bij ± 10 cm verkocht en kost ongeveer 5,- euro.

Je moet de viltjes dan wel op maat snijden en dat is best lastig omdat het vilt zo stevig is. Met montagekit (kijk uit voor knoeien) onder de poten lijmen en het blijft jaren zitten en slijt (bijna) niet.

Wij hebben dit bij al onze meubels gedaan ook op een oude eokenhouten vloer. Zelfs op een oude, ongelijke tegelvloer met grove cementen voegen werkt het!

Succes !