brynnar
door brynnar Dec 15, 2010 om 11:49
Huishouden & energie

Stop fossiele elekticiteit binnen 20 jaar

30% van de CO2-uitstoot komt uit de energiesector, die de grootste broeikasgasproducent is en waar dan ook de meeste winst te behalen is. Faseer bestaande centrales binnen 20 jaar uit. Innovatie en de concurrentie van de vrije markt zullen dan leiden tot efficiëntere duurzame energie. In 20 jaar kan heel wat bereikt worden, als je maar wilt. Wind en zon hebben prioriteit, maar 4e generatie kerncentrales, die kernafval kunnen hergebruiken, moeten ook overwogen worden. Stimuleer de energiemarkt en zet in op duurzamere energie. Maak van Nederland hèt innovatieland op het gebied van energie.

Meer: lees verder

Teken de petitie hier.

440 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, dan ziet u dit verkeerd (vind niet ik maar die energiemaatschappijen.)
2 kolencentrales erbij zodat ze vuile stroom kunnen exporteren.
Dat mag ook van deze- en vorige regeringen.
Waarom? Lobbyen.
Ja, ook ik vind dat er verkeerd gebouwd wordt en de electrische energie op een CO2-vrije manier zou moeten worden opgewekt door zonnepanelen (hoewel het produceren ook weer energie kost), windmolens en aardwarmte (waar dat toepasbaar is).

Maar ook ik ben maar die enkeling en te oud om tegen (eigenlijk voor) windmolens te vechten.
Mijn taak is nu de ouders van de nieuwe generatie te waarschuwen;
Amersfoort aan Zee is dichterbij dan u denkt.
-------------------------------------------------------------
Heldere sloten waar je de bodem (en het waterleven) nog kon zien.
Graslanden met nog alle goede kruiden, niet doodgespoten randen van weilanden en zo sompig dat de boeren pas eind juni konden maaien waardoor ons Waterland nog een paradijs was voor de weidevogels.
Want wist u dat nog voor Zunderdorp in de Buikslotermeerpolder een lepelaarskolonie was?

Een wat trieste
Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootvader schreef op woensdag 15 dec 2010, 15:44:
Maar ook ik ben maar die enkeling en te oud om tegen (eigenlijk voor) windmolens te vechten.
Mijn taak is nu de ouders van de nieuwe generatie te waarschuwen;
Amersfoort aan Zee is dichterbij dan u denkt.

Vrije Vogel, als je van ze houdt, ben je nooit te oud om te vechten voor het welzijn van je kinderen en kleinkinderen.\

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn portie aan idealen bijgedragen.
NVSH, Man Vrouw,Maatschappij, anti Vietnamdemonstraties,Baas in eigen Buik (dus voor abortus),Anti-Kernwapens,Atoomenergie? Nein Danke, bestuurslid Midden Noord PvdA, gewestelijk afgevaardigde, Werkgroep Verkeer en vervoer,
10 jaar moeten vechten tegen een taxiverordenig met russische politietoestanden (kwam er door maar ikke niet uitgenodigd voor die voorlichtingsdag en 10.000 gulden omzetderving/25 gulden boete) en meer en meer en meer,o.a. met schoenen verslijten.

'k Heb 1 (één zoon, helaas geen kleinkinderen maar op het schoolvervoerbusje was ik wel een soort opa van lieve kinderen.
Ik hou ook van kinderen (naast ook vele volwassenen) en wat ook in Amsterdam is gebeurt verscheurt mijn hart.

Mag ik het nu aan de volgende generaties overlaten alsjeblieft?
Toe nou!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Dec 16, 2010 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niets dan lof!!!!!