as
door asm Mar 26, 2010 om 13:50
Huishouden & energie

Swiffer

Graag gebruik ik Swiffer om mee te stoffen. Zuinig aangelegd en met aandacht voor het milieu probeer ik niet zo'n Swiffer na eenmalig gebruik weg te gooien.
Klop het wat uit.
Wie heeft een nog wat meer effektieve methode om Swiffer wat langer te kunnen hergebruiken? Is wassen ook een optie?

35663 6 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Mar 26, 2010 om 13:52
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zou het alleen uitspoelen en vooral geen wasverzachter gebruiken, omdat dit ook afgeraden wordt bij viscose doeken.

erik008
door erik008 - Mar 26, 2010 om 14:12
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Swiffer is een wegwerp product.

Als je uit wilt wassen moet je voor een ander product kiezen.
Voor de droge reiniging van de vloer is er b.v. een uitwasbare versie van leifheid.

Voor de stofdoek zijn ook genoeg even effectieve producten te koop die uitwasbaar zijn.

Of uitwassen beter is voor het milieu, is een discussiepunt.
Zo bleek ook dat de plastic koffiebeker beter is, dan het uitwassen van een mok.
Dit verbaasde mij eerst ook.

tdehond
door tdehond - Mar 26, 2010 om 14:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Een goed alternatief voor de swiffer doekjes zijn microvezeldoekjes, die uit te wassen zijn of Sorbo wonderdoekjes als u ze weg wilt gooien na gebruik.

Plastic wordt nu in veel gemeenten afzonderlijk ingezameld voor recycling.

magicscanman
door magicscanman - Mar 26, 2010 om 14:30
261 Antwoorden / 0 Vragen

Gooi de hele swiffer weg en doe het op de ouderwetse manier.

mvg

zi
door zijderveld - Mar 27, 2010 om 20:41
50 Antwoorden / 20 Vragen

Ja hoor daar wordt om gevraagd?

zi
door zijderveld - Mar 27, 2010 om 20:45
50 Antwoorden / 20 Vragen

Ik gooi ze gewoon na gebruik in de wasmachine (wel max 40 graden). Kun je ongeveer 4 keer doen en dan zijn ze echt op. Als je de doekjes als ze schoon en droog zijn even op de TV legt terwijl deze aan is, dan krijgen ze ook weer een beetje de statische aantrekkingskracht. Overigens de merklose doekjes passen ook (zijn zelfs iets groter) werken net zo goed maar zijn de helft goedkoper.