il
door ilsev Jun 22, 2009 om 12:20
Huishouden & energie

Tegels over tegels?

Ik heb in de badmaker ruwe tegels liggen die heel moeilijk te dweilen zijn. Nu wil er iets over heen leggen en ben op zoek naar een oplossing. Kan ik er zeil over heen leggen (en zo ja, hoe doe ik dat?)of beter toch gladde tegels overheen? Of zijn er andere oplossingen?

2432 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 22, 2009 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

De tegels zijn juist ruw, omdat je dan niet uitglijdt. Als u gladde tegels legt en deze worden een een klein beetje nat, dan wordt het een grote glijbaan en dus levensgevaarlijk.

Als u zeil legt (of laat leggen) hoe wilt u het dan drogen houden/maken onder de zeilranden? Er bestaat dan kans op schimmelvorming.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 22, 2009 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaan ook badkamer tegels die heellicht ruw zijn die hebben wij en zijn heel makkelijk met een leifheit systeem te "dweilen" en een maal per week gebruikt mijn vrouw een ouderwetse wasborstel.

Overigens zijn gladde tegels levens gevaarlijk in een badkamer en daarom dus ruwe tegels om uitglijden tevoorkomen.

Wij hebben die tegels in een badkamerspeciaalzaak gekocht.

Met zeil krijg je schimmelvorming en dat is dus weer schadelijk voor de gezondheid.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2009 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

In een badkamer hoort geen zeil thuis, is geen optie. Ook kun je in de badkamer beter niet vloertegel over vloegtegel gaan leggen, omdat deze dan ten eerste gelijmd moeten worden, en ten tweede je met een verhoging van je vloer komt te zitten. Als beste optie, lijkt heel ingrijpend, maar is het eigenlijk niet: Oude vloer er uit hakken, en een nieuwe antisliptegel uitzoeken, en goed door een vakman in de cement laten leggen. Het lijkt heel wat, maar uiteindelijk valt het allemaal reuze mee. Wij hebben overigens ook een anti-slip vloer (laten) leggen in de badkamer, vandaar. Een goed vakman heeft zo'n klusje zo klaar overigens. Informeer maar eens verder, en trek uw konklusie...

Succes, Gr. Henri

ve
door verwijderd - Jun 22, 2009 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je er zeil over heen gaat leggen blijf je die voegen zien.

Technische tegel over tegel kan wel maar of het er fraaier van wordt is de vraag

ve
door verwijderd - Jun 22, 2009 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag ilsev,

Bij elke "oplossing" raak je m.i. van de wal in de sloot. Is dweilen met een professionele mop geen optie?

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 22, 2009 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag ilsev, ik zou eens uitzoeken of je een beter dweilsysteem ervoor kunt vinden. De diverse bezwaren zijn verder al gemeld, denk ook er aan dat je mogelijk met een extra laag tegels de deuren niet meer goed kunt openen of dat je problemen krijgt met verkeerde waterafvoer door te hoge vloer. Beslist geen zeil of gladde tegels nemen.

vr.gr.