Tr
door Traveller1 Feb 3, 2021 om 18:02
Huishouden & energie

Telefonische overlast door z.g. energie cowboys

Ik wordt telefonisch lastig gevallen door energie cowboys die zeggen te bellen namens de consumentenbond en zeggen ook ijskoud dat ze je vorige jaar gesproken hebben en ze nu terug konden bellen.(ze bellen vaak met een annoniem nummer). Ze beginnen altijd door te zeggen "uw betaald te veel voor uw energie rekening".
Ze omzeilen zo het bel-mij-niet register alweer ik vermeld sta. Het is enigetijd rustig geweest maar nu begint het weer. Wat is er aan te doen behalve door weg te drukken en hoe komen ze aan mijn gegevens?

1893 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 3, 2021 om 18:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Was maandag geloof ik een leuk item over bij Radar. Verder is er weinig aan te doen, hoewel er hieronder wel weer tips zullen volgen hoe je ze kan irriteren (fluitjes, lang laten wachten, etc.).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 3, 2021 om 18:20
16959 Antwoorden / 202 Vragen

U bent, helaas niet de eerste en enige die dit probleem meldt. Er is duidelijk aan de orde dat ben 'bel me niet register' negeer. Zie o.a. deze: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/artikel-wat-te-doen-tegen-al-die-ongewenste-telefoontjes en deze: https://radar.avrotros.nl/forum/diversen-f1/ongewenste-telefoontjes-van-energievergelijk-t194645.html

 Als reactie verder: het beste is om meteen op te leggen en het telefoonummer waarvan men u probeerde te bellen te blokkeren. Doe vooral uw melding hier opdat er nog meer 'drulk'  komt op ook onze overheid om er tegen op te treden: https://www.consuwijzer.nl/telefonische-verkoop/telemarketing/ik-krijg-vervelende-telefoontjes

tenormin
door tenormin - Feb 3, 2021 om 18:52
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Zou me er niet druk om maken. Met fluitjes etc. heb ik geen ervaring: meer ervaring door gelijk weg te drukken. Dan zeg ik (wel tegen mezelf): hou doe.

ne
door neodutchio - Feb 3, 2021 om 20:04
5246 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ga altijd graag het gesprek aan met deze cowboy's.
Meneer, weet u dat u teveel betaald?
Is dat zo?
Heeft u dat niet meegekregen?
Maar hoeveel betaal ik dan teveel?
Nou, dat zou ergens rond de €200,- zitten.
Maar wat is het exact? Wat betaal ik nu?
Kan ik nu net even niet zien.
Maar hoe weet u dan dat ik teveel betaal?
Omdat dat zo is.
Wat ga ik dan bij u betalen?
++Dan krijg ik een bedrag te horen++
Vreemd bedrag, is dat inclusief alle kosten?
Dat is het bedrag.
Maar wat zijn de individuele kosten, dus de kale kwh dal en hoogtarief?
Het bedrag wat ik net zei is het bedrag.
Maar welk bedrag is het dan, het lijkt totaal niet op wat ik nu betaal.
Dat zeg ik toch, u betaald teveel.
Nee, het bedrag dat u geeft is een stuk hoger als wat ik nu betaal.

En zo gaat het een tijdje door tot ze uit frustratie er maar mee ophouden.

mahadma
door mahadma - Feb 3, 2021 om 20:51
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Ik ben echt nog nooit door energie cowboys gebeld. Wel bel ik ze zelf wel. Eens per jaar, blijf nu voor het derde jaar bij dezelfde en krijg elk jaar een interessante cash back en een prettige prijs. De cowboys zouden mij beslist niet leuk en of aardig vinden, dàt weet ik zeker.

tenormin
door tenormin Feb 3, 2021 om 21:13
16933 Antwoorden / 108 Vragen

@mahadma, doe ik precies hetzelfde: tot nu toe dan: altijd een prettige (ger) prijs dan de zogenaamde aanbieders die goedkoper zijn. Mijn energiemij. lijkt me te willen houden voor wat minder geld dan het jaar daarvoor. Prima toch? En krijg nog een presentje toe.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 3, 2021 om 22:15
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Re: Ik had de Radar uitzending van maandag jl. niet gezien en nu teruggekeken. Het was inderdaad ook een item in de Radar uitzending van maandag jl.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 4, 2021 om 10:53
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als ze de Bel me Niet   overtreden,  dan  is fluitje toegestaan.....
Alle verkopers voor provisie en geen lagere prijzen  lopen dan dit risico.
Als je  werk wil bij deze  dubieuze,  dan  zitten ze straks met personeels tekorten.

Vooral niet netjes blijven, want  Bel me Niet negeren is dat ook niet.

Helaas mis ik ze nu een beetje, sta blijkbaar bij hun op Zwarte Lijst...
Zorg dat U er ook op komt!

ne
door neodutchio Feb 4, 2021 om 10:56
5246 Antwoorden / 12 Vragen

Dus omdat zij de wet overtreden mag u dat ook? Als ik door rood rijd, schiet u mij dan dood?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Feb 4, 2021 om 11:03
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Nee, Kogels kosten geld en als ik wapen pak ben ik mede strafbaar.....

Heb alleen lijmpistool en dat schiet zo moeilijk!

tijger1
door tijger1 Feb 4, 2021 om 11:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Houd toch op met dat achterlijke verhaal over dat fluitje. Verbreek de verbinding klaar.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Feb 5, 2021 om 19:47
1389 Antwoorden / 10 Vragen

fluitje, voor 1x zeker  niet, maar als ze bleven bellen zoals ze hier vragen?

Dan  vraag ik;  Is U voetbal liefhebber..... en   als ze dan doorgaan,  geef ik eind signaal.
Blij dat er blijkbaar een zwarte lijst is voor  mijn en andere die  het zat zijn.

mi
door miennaamishaaz - Feb 4, 2021 om 11:24
725 Antwoorden / 1 Vragen

Wat je moet doen is:

1 neem op. en zeg geen enkele woord
2 laat iemand aanbellen
3 zet de telefoon op stil
4 negeer de telefoon voor een paar uur.
5 als ze nog aan de lijn zijn, hang op.
6 herhaal dit elke keer

gerbera
door gerbera - Feb 4, 2021 om 15:24
7459 Antwoorden / 14 Vragen

Ik leg de telefoon neer, dan zijn de cowboys roepende over de priarie en daar luisterd ook niemand dus stoppen ze vanzelf.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 5, 2021 om 20:12
2255 Antwoorden / Vragen

Ik kan u ook bellen, wat u daaraan kan doen is ophangen, en er zal vast wel eea instantie zijn waar u een klacht in kunt dienen.

Suzanne1608
door Suzanne1608 - Feb 8, 2021 om 19:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn moeder van 87 jaar is er helaas ook ingetrapt.  DGB energie zei haar dat ze haar huidige  contract met Engie moest verlengen. Ze hadden al haar gegevens en ze moest even tekenen met de muis voor deze verlenging.  Zij dacht te maken te hebben met Engie.  Ze heft dit niét met ons besproken en we waren dus te laat om het ongedaan te maken.  Hoe komen ze aan haar gegevens? Tot aan bankrekeningnummer toe.  Het is verschrikkelijk.  Ze heft voeten nieten betalen bij engie voor contractbreuk en betaald ipv 86 euro per maand nu 107! Ik zie nog geen goedkopere optie. Plus dat zij 5 jaar vastzit. Wat te doen?

ne
door neodutchio Feb 8, 2021 om 23:15
5246 Antwoorden / 12 Vragen

5 jaar vastzitten kan al niet met een consumentenovereenkomst. En iemand van 87 jaar oud met nog een bedrijf op naam komt niet vaak voor. En ook een maandvoorschot zegt niets over de verbruikskosten. Tekenen met de muis mag niet bij een consumentenovereenkomst. Of er moet een handmatig getekend exemplaar opgestuurd worden, of er moet een mail gestuurd worden met daarin schriftelijk het akkoord.
Er is een belastingverhoging gekomen op gas en die van electra is wat verlaagd. Per saldo is men daarop duurder uit. Daardoor kan je een verschil krijgen. Maar of ze een standaard voorschotbedrag genomen hebben of uw moeder haar verbruik gedeeld heeft verteld het verhaal niet.
Iets meer informatie zou dus wenselijk zijn om ook juist advies te kunnen geven. Wanneer is er getekend en wat voor overeenkomst is er getekend?