ka
door karinverduyn Jan 6, 2012 om 18:42
Huishouden & energie

Terug gave van essent

hallo
ik was gisteren bij me zus,en vertelde dat ze de stroom nu heeft bij essent .
ik vertelde dat ze nu adverteerde met 175,00 euro rechtstreek op je bankrekening,ze hebben haar niks verteld.
zij bellen ja jammer ik kan niks voor je doen,vertelde die man van essent.
maar dit mag toch niet,wat beloven en niet naar komen ,zo wordt om de tuin heen geleid ,
kunnen jullie wat aan doen ,ik zie graag antwoord terug.
v.g karin staal

2453 15 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 6, 2012 om 19:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En heeft zij wel het contract afgesloten waar de actie betrekking op heeft?

Kies nu voor 1 jaar Groene Stroom en Gas Variabel van Essent en ontvang 90 euro direct op uw rekening. Check uw voorschot met de gratis VerbruiksManager app en voorkom bijbetalen op uw jaarafrekening.

poltol
door poltol - Jan 6, 2012 om 20:03
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Dan moet uw zus dit soort contract hebben afgesloten. Voor elctra en gas. En voor 3 [drie] jaar vast.

Ontvang € 171,- retour. En zekerheid!
Kiest u nu voor Essent Groene Stroom en Gas Zeker 3 jaar, dan storten we maar liefst 171 euro op uw bankrekening! Bovendien heeft u de zekerheid van 3 jaar lang geen prijsverhoging. Word klant en maak gebruik van dit unieke aanbod.

Maar als je "gewoon" belt om over te stappen ga je ook "gewoon" over.
Dit zijn speciale akties met speciale formulieren want die komen via een aparte route bij ESSENT binnen.

ESSENT site met aanbod

Vr.gr. poltol

vladja
door vladja - Jan 6, 2012 om 20:06
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Liep die actie op het moment dat zus overstapte?

Vladja

ka
door karinverduyn - Jan 6, 2012 om 20:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=poltol schreef op vrijdag 6 jan 2012, 19:13]Hallo,
ik heb het zelf het contract niet gelezen ,maar ze had wel gebeld,en kunnen niks meer voor haar doen ,nou ik vindt het belachlijk.
Dan moet uw zus dit soort contract hebben afgesloten. Voor elctra en gas. En voor 3 [drie] jaar vast.

Ontvang € 171,- retour. En zekerheid!
Kiest u nu voor Essent Groene Stroom en Gas Zeker 3 jaar, dan storten we maar liefst 171 euro op uw bankrekening! Bovendien heeft u de zekerheid van 3 jaar lang geen prijsverhoging. Word klant en maak gebruik van dit unieke aanbod.

Maar als je "gewoon" belt om over te stappen ga je ook "gewoon" over.
Dit zijn speciale akties met speciale formulieren want die komen via een aparte route bij ESSENT binnen.

ESSENT site met aanbod

Vr.gr. poltol

ka
door karinverduyn - Jan 6, 2012 om 20:11
4 Antwoorden / 1 Vragen

we kijken wat er uit komt ,alvast bedankt

naitsoezn
door naitsoezn - Jan 6, 2012 om 20:12
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote]ik heb het zelf het contract niet gelezen ,maar ze had wel gebeld,en kunnen niks meer voor haar doen ,nou ik vindt het belachlijk.
Als ik het verhaal goed begrijp, is je zus overgestapt zonder dat ze wist van een actie. Aangezien ze niet is overgestapt op basis van de actievoorwaarden dan is het toch niet raar dat je niet aan de actie meedoet? Beetje rare verontwaardiging....

ka
door karinverduyn - Jan 6, 2012 om 20:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

maar ik heb wel een klacht in gediend voor me zus ,en we kijken wat daar uit komt ,ik ben wel benieuwd ,want ik heb ze wel onder druk gezet,dat doet anderen ook ,en ik doe het ook voor mijn zus

ka
door karinverduyn - Jan 6, 2012 om 20:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op vrijdag 6 jan 2012, 20:12][quote]ik heb het zelf het contract niet gelezen ,maar ze had wel gebeld,en kunnen niks meer voor haar doen ,nou ik vindt het belachlijk.
Als ik het verhaal goed begrijp, is je zus overgestapt zonder dat ze wist van een actie. Aangezien ze niet is overgestapt op basis van de actievoorwaarden dan is het toch niet raar dat je niet aan de actie meedoet? Beetje rare verontwaardiging....ja klopt ,ze moest het van mijn horen

loreleigil
door loreleigil - Jan 7, 2012 om 18:42
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=karinverduyn schreef op vrijdag 6 jan 2012, 20:14]maar ik heb wel een klacht in gediend voor me zus ,en we kijken wat daar uit komt ,ik ben wel benieuwd ,want ik heb ze wel onder druk gezet,dat doet anderen ook ,en ik doe het ook voor mijn zus Dus even vergeleken naar een andere situatie: uw zus gaat naar een winkel die een '2 halen 1 betalen' actie op doucheschuim heeft. Zij wil er echter maar 1 en wil nu toch 50% korting. En dan gaat u een klacht indienen? Beetje raar. Punt is, uw zus stapt over, maar de actie is op haar niet van toepassing. En dan wil ze toch korting? En u ziet niet in dat dit niet klopt?

ja
door jannekeje - Jan 7, 2012 om 20:56
28 Antwoorden / 0 Vragen

De genoemde actie geldt alleen onder bepaalde voorwaarden. In dit geval: 3 jaar klant blijven. Doorgaans is het niet raadzaam in te gaan op telefonische aanbiedingen aangezien deze in de meeste gevallen veel onvoordeliger zijn dan over te stappen via een vergelijkingssite. Energieleveranciers geven namelijk hoge aanmeldpremies als je op die manier overstapt. Op www.gaslicht.com of www.energiewereld.nl bijvoorbeeld krijg je van Essent 50 tot 195 euro retour (afhankelijk van postcode) als je kiest voor een jaarcontract. Ik adviseer uw zus de telefonische aanmelding te annuleren (dat kan alleen als de aanmelding nog niet langer dan een week geleden was) en alsnog via een prijsvergelijker over te stappen. Succes!

sa
door sandradevries81 - Mar 16, 2012 om 11:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=loreleigil schreef op zaterdag 7 jan 2012, 18:42]Dus even vergeleken naar een andere situatie: uw zus gaat naar een winkel die een '2 halen 1 betalen' actie op doucheschuim heeft. Zij wil er echter maar 1 en wil nu toch 50% korting. En dan gaat u een klacht indienen? Beetje raar. Punt is, uw zus stapt over, maar de actie is op haar niet van toepassing. En dan wil ze toch korting? En u ziet niet in dat dit niet klopt?

En als we nou de vergelijking maken: ik ga naar de winkel en weet niet van de actie. Ik neem toevallig 2 van diezelfde producten mee, dan krijg ik wel de producten voor de actieprijs, ook al zeg ik niet bij de kassa dat ik van de actie weet. Bij mij is het zelfs zo dat de cassieres het zeggen als een product in de aanbieding is als ik er meer koop. Als je dus in die periode belt, horen ze wel de actie te noemen en te verwerken (bij mij hebben ze dat keurig gedaan voor ik er naar kon vragen overigens, dus het is waarschijnlijk per persoon verschillend, je moet net geluk hebben welke callcentermedewerkster je hebt).

Waar ik persoonlijk ontzettend van baal bij Essent, is dat ze telefonisch zeggen dat je binnen 8 weken het geld op je rekening storten, in de voorwaarden die je op internet vindt staat dat het zelfs binnen vier weken op je rekening staat. Als je dan na 8 weken belt, zeggen ze dat op je brief staat dat het op je jaarrekening verwerkt wordt, dus dat je vette pech hebt. Welke voorwaarden zijn nou geldend? Die aan de telefoon en op internet of die in de brief?

Ik vind dit een vorm van valse verkooptrucs. Zijn er meer mensen met ervaring?

sa
door sander8787 - Dec 20, 2012 om 23:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

NEE DIT IS GEWOON BEZEIKTE BOEL VAN ESSENT!!!
ik had me anders wel "gewoon" onder deze actievoorwaarden aangemeld, nadat ze contact met me hadden opgenomen om de meterstand door te geven werd me medegedeeld dat de 171euro binnen nu en 8weken op me bankrekening gestort zou worden, niet te vergeten het was essent "zeker" zonder dat je binnen 3jaar een prijsverhoging zou krijgen.
De dag erna kreeg ik een bevestigingsmail van essent variabel??? ik weer teruggebelt, volgens mevr kon dat niet want ik heb geen gasaansluiting dus ging t ineens nie door maar zit nu intussen wel aan een klote contract van variabel 3jaar!!!!!
terwijl meneer van essent de dag ervoor wel die belofte gedaan had. "zeker", 3jaar en 171euro terug, een mondelinge overeenkomst is toch rechtsgeldig????

Dit is gewoon schandalig!!!

sa
door sander8787 - Dec 21, 2012 om 00:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sandradevries81 schreef op vrijdag 16 mrt 2012, 11:36][quote=loreleigil schreef op zaterdag 7 jan 2012, 18:42]Dus even vergeleken naar een andere situatie: uw zus gaat naar een winkel die een '2 halen 1 betalen' actie op doucheschuim heeft. Zij wil er echter maar 1 en wil nu toch 50% korting. En dan gaat u een klacht indienen? Beetje raar. Punt is, uw zus stapt over, maar de actie is op haar niet van toepassing. En dan wil ze toch korting? En u ziet niet in dat dit niet klopt?

En als we nou de vergelijking maken: ik ga naar de winkel en weet niet van de actie. Ik neem toevallig 2 van diezelfde producten mee, dan krijg ik wel de producten voor de actieprijs, ook al zeg ik niet bij de kassa dat ik van de actie weet. Bij mij is het zelfs zo dat de cassieres het zeggen als een product in de aanbieding is als ik er meer koop. Als je dus in die periode belt, horen ze wel de actie te noemen en te verwerken (bij mij hebben ze dat keurig gedaan voor ik er naar kon vragen overigens, dus het is waarschijnlijk per persoon verschillend, je moet net geluk hebben welke callcentermedewerkster je hebt).

Waar ik persoonlijk ontzettend van baal bij Essent, is dat ze telefonisch zeggen dat je binnen 8 weken het geld op je rekening storten, in de voorwaarden die je op internet vindt staat dat het zelfs binnen vier weken op je rekening staat. Als je dan na 8 weken belt, zeggen ze dat op je brief staat dat het op je jaarrekening verwerkt wordt, dus dat je vette pech hebt. Welke voorwaarden zijn nou geldend? Die aan de telefoon en op internet of die in de brief?

Ik vind dit een vorm van valse verkooptrucs. Zijn er meer mensen met ervaring?

lees ook even mijn reactie/ ervaring met essent hierboven

zullen we dit even op facebook delen met heel nederland? ja dat doen we(a)

Cookies
door Cookies - Dec 21, 2012 om 00:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......zullen we dit even op facebook delen met heel nederland?........

Topic is 1 jaar oud, beetje laat om dan nog op Facebook te gaan zetten, vind je niet?

sa
door sander8787 - Dec 21, 2012 om 01:09
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 21 dec 2012, 00:57]......zullen we dit even op facebook delen met heel nederland?........

Topic is 1 jaar oud, beetje laat om dan nog op Facebook te gaan zetten, vind je niet?

volgens mij is deze actie/oplichterij nu toch geldig>>>
http://acties.essent.nl/energie/zeker/special/sea.html?ecmp=20121211SEA001I