ka
door kassappels Oct 25, 2011 om 15:09
Huishouden & energie

Terugkerend vuil op rolluiken

Wij hebben sinds 2 jaar rolluiken. Één van de rolluiken laat telkens op dezelfde hoogte aan de buitenkant op 4 lamellen hetzelfde vuil zien. Lijkt op smeer. Hierdoor lijkt het alsof deze lamellen openstaan. We hebben dit tot nu toe zelf schoongemaakt, maar vragen of dit niet een foutje is in het plaatsen. HIervoor vandaag de leverancier gebeld die zegt dat het te maken heeft met wind en regen op die lamellen (de raam naast deze kamer heeft ook rolluiken en daar hebben we geen last van), mogelijk dat er een vogelnestje in de spouwmuur zit????, of dat dit met het oprollen komt. NIet de onderste lamellen, maar net de lamellen daarboven vertonen dan viezigheid door opgeslagen regen en vuil wat met de regen in de (inbouw)kast slaat. Wij krijgen het idee dat de leverancier hiermee probeert weg te komen. Is er iemand die dit probleem herkent en zo ja, hoe is dit opgelsotn.

4343 7 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Oct 25, 2011 om 16:11
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Aan de buitenkant de kap van het rolluik even (laten) verwijderen, dan kunt u zien of er iets in de binnenkant van de kap zit, en wat het is.
Daar moet het ook zitten, daar de lamellen daar inzitten als het rolluik geopend is.
Met regen en wind heeft dit niets van doen, zelf denk ik dat ene rolluik meer lamellen heeft als het andere rolluik en daardoor de lamellen de buitenbak raken.
En is dat zo, dan moet het bedrijf dat oplossen, dan is dit inderdaad een montage fout.

Succes er mee.

mostertpot
door mostertpot - Oct 26, 2011 om 22:19
162 Antwoorden / 13 Vragen

Beste kasappels;
Denk niet dat anderen je vraag niet waarderen, er zit een probleempje bij het beantwoorden, ik heb Kassa hierover al benaderd: Dit is een bekend probleem, dit noemen we een ‘bug’ ofwel een foutje op onze website. Wat u hier aan kan doen is het volgende: Een pagina doorklikken of terugklikken of de F5 toets indrukken, de pagina herlaadt zich dan en als het goed is zou u dan de desbetreffende vraag moeten zien. We gaan kijken of we dit op korte termijn kunnen oplossen.
Dus als anderen toch willen reageren, dan hebben ze vast wat aan die reactie, ik in ieder geval wel.

Zit het probleem van je rolluik niet in de kast? Wellicht lekt deze en stroomt er vuil water over het opgerolde luik en krijg je zo een aantal vuile lamellen. Je kan het in dat geval dicht kitten.

macwouter
door macwouter - Oct 27, 2011 om 00:24
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=mostertpot schreef op woensdag 26 okt 2011, 22:19]Beste kasappels;
Denk niet dat anderen je vraag niet waarderen, er zit een probleempje bij het beantwoorden, ik heb Kassa hierover al benaderd: Dit is een bekend probleem, dit noemen we een ‘bug’ ofwel een foutje op onze website. Wat u hier aan kan doen is het volgende: Een pagina doorklikken of terugklikken of de F5 toets indrukken, de pagina herlaadt zich dan en als het goed is zou u dan de desbetreffende vraag moeten zien. We gaan kijken of we dit op korte termijn kunnen oplossen.
Dus als anderen toch willen reageren, dan hebben ze vast wat aan die reactie, ik in ieder geval wel.

Zit het probleem van je rolluik niet in de kast? Wellicht lekt deze en stroomt er vuil water over het opgerolde luik en krijg je zo een aantal vuile lamellen. Je kan het in dat geval dicht kitten.

Hhu ?????

ka
door kassappels - Oct 27, 2011 om 14:56
6 Antwoorden / 3 Vragen

Nog even een aanvulling: het betreft met name 1 zijde, van de rechterkant tot een centimeter of 10-15 aan de rechterkant op 3 tot 4 lamellen. We hebben de leverancier in ieder geval zo ver gekregen dat ze komen kijken. Ze maken daarover nog een afspraak. Dan laat ik wel weten wat daar uit komt. Eventuele tips blijven natuurlijk welkom.

t.a.v. de mail van Mostertpot: ik begrijp uit jouw mail dat door een bug niet iedereen mijn vraag kan lezen? Is dat een juiste conclusie????

mostertpot
door mostertpot - Oct 27, 2011 om 15:54
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=kassappels schreef op donderdag 27 okt 2011, 14:56]

t.a.v. de mail van Mostertpot: ik begrijp uit jouw mail dat door een bug niet iedereen mijn vraag kan lezen? Is dat een juiste conclusie????
Klopt helemaal. Het in cursief geschreven gedeelte was door de VARA redactie in een mailtje aan mij gezonden. Dat plaatste ik in de hoop dat er nu meer mensen zouden kunnen reageren.

De reactie van MacWouter laat zien dat hij een ongemanierde boer is, die denkt tegen zijn paard te praten, in ieder geval is met "Hhu????" de boeren slimheid ver te zoeken.

macwouter
door macwouter - Oct 27, 2011 om 16:11
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=mostertpot schreef op donderdag 27 okt 2011, 15:54][quote=kassappels schreef op donderdag 27 okt 2011, 14:56]

t.a.v. de mail van Mostertpot: ik begrijp uit jouw mail dat door een bug niet iedereen mijn vraag kan lezen? Is dat een juiste conclusie????
Klopt helemaal. Het in cursief geschreven gedeelte was door de VARA redactie in een mailtje aan mij gezonden. Dat plaatste ik in de hoop dat er nu meer mensen zouden kunnen reageren.

De reactie van MacWouter laat zien dat hij een ongemanierde boer is, die denkt tegen zijn paard te praten, in ieder geval is met "Hhu????" de boeren slimheid ver te zoeken.

Ik ben kritisch, zowel negatief als positief. In mijn ogen kan het negatieve nooit zonder het positieve gebruikt worden, want dan pas leren anderen er van: Een schouderklop motiveert nu eenmaal beter als een schop onder het achterste.

Tja nu weet ik ook met mijn boerenverstand waar Abraham de mosterd haald

ka
door kassappels - Dec 1, 2011 om 09:54
6 Antwoorden / 3 Vragen

Vervolg op de rolluiken: De leverancier was al eerder geweest om te kijken en verklaarde zoiets niet eerder te hebben gezien..Deze week is de fabrikant langs geweest; zij hebben de kap opengemaakt. Daarbij blijkt dat er isolatiemateriaal in de kap zit met aluminium. Hij heeft daar wat gerommeld, mij is niet geheel duidelijk wat hij gedaan heeft.
Mogelijk dat de lamellen tegen dit aluminium kwam, maar met zekerheid kon hij dat niet zeggen. Daarbij heeft de fabrikant ook geen antwoord op de vraag waarom juist 3 lamellen onder elkaar zijn aangetast, en de lamellen daarboven en onder niet. Hij heeft het schoongemaakt met het advies het in de gaten te houden.
Mocht dit het probleem niet oplossen en de fabrikant nog terugkomen om het alsnog te repareren, dan laat ik weer iets van mij horen. Anders mogen jullie er vanuit gaan dat het probleem is opgelost.