grandpa
door grandpa May 21, 2011 om 19:53
Huishouden & energie

Trammelant met Essent

Ik heb in December een telefoontje gehad van Essent, of ik over wilde stappen.
Ik ben overeen gekomen dat zij mij papieren zouden sturen, en dat ik dan binnen 10 dagen een telefoontje kreeg of ik dan wel dan niet zou overstappen.
Niets meer gehoord,n februari emaar eens gebelt waar die paieren bleven.
Antwoord, was iets fout gegaan waren niet verstuurd, ik zij ok dan laat maar.
Kreeg excuus en we hingen op.
En nu lkrijg ik allemaal papieren binnen van Essent en of ik maar ff een voorschot wil betalen.
Natuurlik meteen weer aan de telefoon , en kreen weer een excuus was een foutje.
inmiddels ook een brief gehad met een exCuus, maar het blijkt dat ze nu wle willen dat ik een voorschot betaal, omdat ik al vanaf Mei klant ben bij hun.
Enik krijg telefoontjes dat ik de meyterstand ff door moet geven.
Dus ellende Alom met Essent, wie heeft dit ook, of gehad ne kan mij vertellen wat ik het beste kan doen.

742 4 Rapporteer

la
door ladydaisy - May 21, 2011 om 20:03
13 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u van uw vorige leverancier dan geen eindafrekening ontvangen?
Of een vraag om de meterstanden?

U had, na het telefoon gesprek in december, een afkoelperiode die nu verlopen is, en bent u nu klant bij Essent.

Als u dit echt niet wilt, dan kunt u bij uw vorige leverancier dit aangeven en dan zullen zij middels een onterechte switch dit doorgeven aan Essent.
Essent zal dan onderzoeken of het echt een onterechte switch is, en mocht dit het geval zijn uw aanmelding terugdraaien.
Blijkt dat de switch terecht is dan zullen zij dit doorgeven aan uw vorige leverancier, en kunt u wel terug naar de vorige leverancier, maar dan krijgt u wel een opzegvergoeding in rekening gebracht.

Neemt u eerst contact op met uw oude leverancier, en geeft de naar uw mening onterechte switch aan.

grandpa
door grandpa - May 21, 2011 om 21:21
26 Antwoorden / 8 Vragen

Nee ik heb niets van Energie direct ( mijn leverancier ) vernomen.
En in de brief van Essent staat, een excuus omdat ze mij ONTERECHT geswitcht hebben./
En dat ik een eventuele Claim niet hoef te betalen omdat het hun Fout is.
Dus ik snap er echt niets van.
Zal maandag Energie Direct een sbellen, kijken wat die zeggen.

kiran
door kiran - May 21, 2011 om 22:48
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@grandpa

Zou de klacht doormailen aan: forum@essent.nl
[lezen hier regelmatig mee]
Erbij vermelden: betreft vraag VaraKassa/V&B/21-5-11/grandpa

fo
door forumessent - May 23, 2011 om 09:33
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste grandpa,

In uw bericht van 21 mei op dit forum geeft u aan dat u onterecht bent overgestapt naar Essent.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar forum@essent.nl. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker