st
door stam65 Mar 29, 2004 om 17:14
Huishouden & energie

Transportkosten

ik heb een accept-giro gekregen van Nuon voor transportkosten.
Deze is hoger dan het termijn dat ik betaal aan Eneco groene stroom.
Hoe dit kan is onduidelijk maar ik zit er maar mee.
Hoe los ik dit op?

420 2 Rapporteer

trancetycoon
door trancetycoon - Apr 16, 2004 om 13:08
29 Antwoorden / 2 Vragen

U zat voordat u naar Eneco ging ook bij Nuon?
Dan kunt u zien op de vorige jaarnota wat de transport / netwerkkosten zijn geweest.
Misschien is de levering van elektriciteit iets duurder bij Eneco dan bij Nuon.
U kunt ook Nuon vragen om opheldering via telefoon, maar dit kost natuurlijk wel gesprekskosten. kijkt u eerst eens in de papieren voor u belt. dit scheelt tijd en geld.

am
door ambitie - Apr 16, 2004 om 13:08
8 Antwoorden / 1 Vragen

tranport kosten voor het netbeheer zullen een vast bedrag zijn, verdeeld over de maandelijkse termijnen. het zou kunnen zijn dat Eneco uw verbruik laag heeft ingesteld, immers hoe lager het (te verwachten) verbruik is, hoe lager uw termijn. U kunt bij Eneco uw te verwachten jaarverbruik opvragen. Is het zo dat u te verwachten verbruik lager staat ingesteld dan het werkelijke vrbruik is, dan is het verstandig dit aan te laten passen om een hoge jaarnota te voorkomen.
De nota's van energie bedrijven zijn nu verplicht het netbheer (transport) en de levering ( het verbruik) apart in rekening te brengen. Dit is al een tijdje zo, het zou zo kunnen zijn dat u naar uw oude termijn kijkt, waar nog alles in 1 stond zowel levering als tranpsort. De kosten voor energie zijn ook gestegen de afgelopen jaren, kan daardoor ook zijn dat het meer lijkt. eventueel kunt u een tarievenfolder zowel bij Eneco als uw netbeheerder opvragen.