ro
door rob99 Jul 20, 2007 om 01:11
Huishouden & energie

Tuinmeubelen van Blokker garantie ??!!

Wij hebben vorig jaar een tuinset gekocht bij Blokker, in augustus.Amper van genoten, kon alles weer opgeborgen worden.In het voorjaar weer eruit. Na enkele weken begon 1 stoel kuren te vertonen, hiermee teruggegaan naar het filiaal waar het gekocht is. Ze namen de stoel in en gingen kijken of deze elders nog voorradig was, omdat dit model "uit" was. Na 5 weken en 3 interne weekberichten later kreeg ik te horen dat er niets te vinden was. en ik kreeg als compensatie aangeboden een nieuwe stoel , die soortgelijk zou zijn. ( ik had een houten, en kreeg een houten stoel met groen-aluminium frame ) of de stoelwaarde in euro's terug en dan kon ik nederland afstruinen om eenzelfde stoel te krijgen.

Ik was het er niet mee eens, een tuinstel met 3 dezelfde stoelen en 1 totaal afwijkende, of 3 stoelen houden (we zijn met 4 man thuis) . Ik heb thuis naar de Blokker service lijn gebeld, zij gaven me hetzelfde antwoord. Wat kan ik nu nog doen ??

Robert

1168 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 20, 2007 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Je kunt nog weinig doen, als het er niets is kunnen ze het niet geven, ze moeten de defekte stoel vervangen en als dat niet lukt dan geld voor de stoel terug.

De rest van de tuinset is goed dus die hoeven ze niet te vervangen.

Helaas, heel vervelend maar het is niet anders.

Succes,

ve
door verwijderd - Jul 20, 2007 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag robert,

Jouw probleem ligt juridisch gezien in een grijs gebied. Als er van één koop sprake is, dan zou je zeggen dat je het hele tuinstel zou kunnen inleveren tegen kwijting van het aankoopbedrag. Naar mijn inschatting, is dat in dit geval teveel gevraagd van de verkoper. Als je dit probleen een rechter voor zou leggen, dan zal die meer dan waarschijnlijk de uitspraak doen dat dit niet redelijk en billijk is. Het voorstel van Blokker is naar mijn mening dus redelijk en acceptabel.

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2007 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

rob99@ het lijkt mij dat Blokker strak handelt volgens de wetgeving als bijv genoemd in BW art &:17 - 23 en u of wel een vervangend exempaar aanbiedt of geld terug. Geld terug voor één stoel is mogelijk aanvechtbaar omdat dat afbreuk doet aan de set maar dat is als read als stelt in het grijze gebied. U kunt eventueel Blokker tot meer dwingen maar behoudens een eventuele brief , aangetekend te verzenden, zou ik geen aktie meer ondernemen als men negatief reageert. het zou namelijk betekenen dat u dan zou moeten procedrene, dat kan als het bedrag onder de € 5.000,00 ligt wel is waar zonder advocaat maar zal toch de nodige energie en meer kosten met mogelijk toch geen resultaat. helaas. Ik geef een verwijzing, u kunt dan zelf de artiklenummers aanklikken:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html