ma
door magie May 31, 2011 om 11:21
Huishouden & energie

Tupperware stuk garantie?

In het verleden Tupperware gekocht.
Omdat er 3 dingen stuk waren heb ik deze ingeleverd.
Op de party's is duidelijk gezegd wij geven levenslange garantie.
Niks is minder waar.Bij inleveren van de kapotte bakjes kreeg ik te horen geen probleem krijg je nieuwe/vergoed voor.
Vanmorgen kreeg ik echter een telefoontje met de mededeling helaas maar er wordt niets vergoed.
De bakjes zijn gevallen en daarom stuk. Mijn bakjes zijn niet gevallen, 2 deksels zijn gewoon afgebroken en van 1 is een handvat stuk ( van de andere 3 van de set niet).
Als ik dit bij aanschaf van deze dure spullen had geweten dat de service en garantie zo miserabel was had ik nooit of te nimmer iets gekocht van tupperware.(zal ik dus nu ook nooit meer doen). In het verleden nog 1x zoiets gehad met de wasemmer die had in de caravan lag en aan een zijde verkleurd was. Bij inleveren geen probleem, later helaas maar verkeert gebruikt. Wat kun je nu aan een wasemmer verkeert gebruiken??? Volgens mij moeten ze dit gewoon vervangen of vergoeden en anders aantonen dat het niet goed is gebruikt of gevallen. Wat kan ik hier aan doen??

34663 12 Rapporteer

stacey
door stacey - May 31, 2011 om 11:47
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Lastig, als je ze al langer dan half jaar hebt moet jij aantonen niets verkeerd te hebben gedaan waardoor het stuk ging...............dat lijkt me onmogelijkheid.
Garantie geldt voor productiefouten en niet door verkeerd gebruik/eigen toedoen en dat is helaas met dit soort spullen moeilijk te bewijzen na lange(re) tijd.

Alles verkleurd in de zon dus dat ze die emeer dan niet gingen vervangen lijkt me niet zo vreemd, een emmer met verkleuring is ook gewoon te gebruiken verder.

--Elk Tupperware artikel (of een onderdeel ervan) dat, bij normaal huishoudelijk gebruik, een fabricage- of materiaalfout vertoont, wordt GRATIS vervangen. Wij kunnen echter geen kleurgarantie geven.

Voor bepaalde Tupperware artikelen gelden afwijkende garantiebepalingen. Deze bepalingen kun je vinden in de gebruiksaanwijzing van het betreffende product, bewaar deze dus zorgvuldig of vraag er naar bij je Demonstratrice.

--Bron

ma
door magie - May 31, 2011 om 12:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Op deze manier heb je dus nooit de levenslange garantie die je rooskleurig wordt voorgeschoteld., zolang je maar koopt. Er is overal wel een draai aan te geven.
Een lipje stuk van een broodtrommel, misschien te hard aan getrokken enz...
Bonnen en papiertjes bewaren van alle aankomen van tupperware dan heb je een klapper vol.
Volgende keer gewoon naar een huishoud winkel een simpel iets kopen voor een klein bedrag, geen gezeur als het stuk is. Voor een klein bedrag altijd hele en schone en functionele producten.
Wie zegt dat de emmer door de zon is verkleurt??
Er zat aan een kant waar hij altijd mee op de bodem van de caravan lag (in de winter)t een gele vlek. Volgens tupperware had ik er iets anders in bewaard helaas maar niet waar..De emmer was 3 jaar oud en werd alleen gedurende de 3 weken vakantie gebruikt om een klein handwasje in te doen.
Hij was zeker nog te gebruiken, maar misschien ben ik daar net even te netjes voor, het zag er gewoon niet uit. Als je al weet dat de emmer verkleurt door de zon dan geef je dat aan als je hem verkoopt en volgens mij spreken we dan van een productie fout want volgens tupper verkleurt de emmer niet.
Zo kunnen we dus bezig blijven maar voor mij dus geen dure tupper mee en voor al mijn vriendinnen waarschijnlijk ook niet meer want ook daar zijn regelmatig klachten die niet naar tevredenheid worden opgelost.

chris74
door chris74 - May 31, 2011 om 12:30
564 Antwoorden / 44 Vragen

hier hebben wij hetzelfde probleem gehad. Er wordt op de party's altijd gezegd levenslange garantie. Vrienden van mij hebben sommige dingen terug gegeven en dat werd dan beoordeeld. Ze kregen het inderdaad doodleuk terug. Met een kleine vergoeding van 1,50 of zelfs minder. Of met een sorry dit is gewoon slijtage, kunnen wij niets aan doen.

Ik heb ergens in november 2010 een klacht gestuurd naar tupperware nooit meer wat van gehoord.

eva369
door eva369 - May 31, 2011 om 12:39
308 Antwoorden / 2 Vragen

wij hadden een deksel van een doosje waar een muis aan had geknaagd, we kregen zo een nieuwe. en ook met andere deksels van soms wel 10 of meer jaar oud, kreeg mijn moeder altijd makkelijk een nieuwe. dus ik heb juist hele goede ervaring met tupperware.

valerius-2
door valerius-2 - May 31, 2011 om 12:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Veel beloven weinig geven is al een heel oud gezegde, en dat is dan ook met dit probleem.
U kunt hier dan ook verder niets meer aan doen, dan alleen het kenbar maken en opmerking nooit geen tupperware meer.

ma
door magie - May 31, 2011 om 12:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Waar ligt het dan aan. Iets wat een muis stuk heeft geknaagd kan ik toch moeilijk als normaal gebruik beoordelen.
Is het dan de willekeur van diegene die het aanneemt en afhandelt??
Of zijn de regels in de tijd dat ik kocht en nu beroep op het verhaal van de Demonstratrice doe steeds aangepast? En ja ik denk dat je er heel weinig aan kunt doen het is het monopolie van het concern.
Niet meer kopen is dus mijn motto.

ru
door rugby1947 - Sep 5, 2012 om 10:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb een tijd bestek gekocht bij tupperware alles gaat stuk in begin kreeg ik nieuwe nu niet meer kan alles inleveren en krijg ik voor alles 10 euro terug heb zes delig kosten 24 euro per set vind het schandalig

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 5, 2012 om 10:36
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Heb jaren geleden een lekvrije waterkan daar gekocht die na een tijd toch begon te lekken, kreeg zonder pardon een nieuwe. Ook heb ik al jaren een koektrommel en die functioneert nog prima.

Logisch dat je niet bij alle gebreken zomaar nieuwe spullen krijgt, het ligt er aan hoe je er mee omgaat en waarschijnlijk kunnen zij dat bij Tuperware na al die jaren wel goed inschatten.

vagcom
door vagcom - Sep 5, 2012 om 10:55
51 Antwoorden / 0 Vragen

Niet onbelangrijk....

Is die z.g.n levenslange garantie vastgelegd op een bon ?

ma
door magie - Sep 5, 2012 om 12:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen allemaal,

Ik heb 2 stuks na enige discussie vervangen gekregen en een stuk niet.
Omdat ik hier vrede mee heb is voor mij de kous nu af.
Ik zal in de toekomst niets meer kopen waar mij levenslange garantie bij word gegeven zonder dt dit op papier staat.
Zelfs dan heb je nog de discussi wat is levenslang?? mijn leven of de verwachting van het produkt???
Ik zal in de toekomst goedkopere spullen kopen als deze stuk zijn koop ik nieuwe en bespaar mij hiermee geld, tijd en energie.
Ik wens jullie allemaal veel succes met de klachten van Tupperware en zal alles afsluiten.

Dank voor jullie reactie en mening.

gr Magie

ca
door carolienchrist - May 15, 2015 om 14:13
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook een tupperware wasemmer. Door het vacuüm trekken is de emmer gescheurd. Ik dacht ook levenslang garantie te hebben maar ik kreeg dit antwoord (overigens wel per ommegaande).

"Ik dacht duidelijk te zijn geweest, maar zal het nog een keer toelichten, levenslang is geen mensen leven lang maar een materiaal leven lang De garantie is op materiaal en fabricage fouten, hier valt een slijtage niet onder!"

Voor mij klinkt levenslang garantie toch anders als de emmer scheurt door gebruik.

hutch
door hutch - May 15, 2015 om 18:24
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=carolienchrist schreef op vrijdag 15 mei 2015, 14:13]"Ik dacht duidelijk te zijn geweest, maar zal het nog een keer toelichten, levenslang is geen mensen leven lang maar een materiaal leven lang De garantie is op materiaal en fabricage fouten, hier valt een slijtage niet onder!"
Jammer dat