ca
door cathy26 Nov 28, 2004 om 14:23
Huishouden & energie

Uithuis gaan

Per december ga ik een woning huren via een makelaar. Nou ben ik al via diverse sites aan het onderzoeken wat de kwaliteit/prijs is qua energieleveranciers. Via energiebond.nl kwam Caplare het beste eruit. HOE ZIJN JULLIE ERVARINGEN MBT TOT CAPLARE?

Volgend jaar gaan de energieprijzen veranderen. Ik kan ook wachten met het kiezen van  een leverancier en volgend jaar er 1 kiezen. In Nederland stelt de wet vast dat je niet zonder stroom mag zitten en krijg je de rekening van de huidige leverancier. Is het mogelijk om een maand lang geen leverancier te kiezen en gebruik te maken van de huidige leverancier van de vorige bewoners (wel dat ik de rekening betaal van de maand, maar zonder een contract aan te gaan met de leverancier) of ga ik automatisch dan een contract aan met de huidige leverancier?

201 2 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Nov 28, 2004 om 14:58
763 Antwoorden / 1 Vragen

hallo cathy,

over caplare kan ik je eigenlijk weinig vertellen, ben ik hier op het forum eigenlijk nog niet tegengekomen,

voor wat betreft je tweede alinea, voor levering van stroom heb je natuurlijk wel een leverancier nodig, je kunt hier niet een maand mee wachten tenzij je dit afspreekt met de vorige bewoner dat deze de stroomvoorziening nog een maand in stand houden en je deze ene maand stroom verekend met de vorige bewoner.

groet tuinfreak

mi
door miraltje - Dec 1, 2004 om 23:21
462 Antwoorden / 0 Vragen

In principe kan de vorige bewoner dit contract aanhouden en voor z'n nieuwe adres een nieuwcontract afsluiten.

de huidige bewonerzalt dan wel te maken krijgen met een opzeg termijn van bijv. 3 maand.

als je dit dan schriftelijk overeenkomt dat jij die 3 maand aan hun betaalt zal het niet zo'n probleem zijn.

Willen ze dit echter niet dan kan wel degelijk de energie worden afgesloten wanneer er geen contract is tot energie levering.

De wet die jij bedoeld is van voor de liberalisering van de energie markt en is voor zover ik weet daarop aangepast.

De aanpassing is dat wanneer er geen contract is voor energielevering er ook geen energie hoeft worden geleverd.

Alleen de meter en toebehoren zijn van de netwerkbeheerder en zal onder normale omstandigheden (geen grove betalingsachterstand)niet worden verwijderd.

Het probleem speelt ook al in nieuwbouwwoningen(project ontwikkelaar), wanneer er nog geen eigenaar en contract is voor energie levering.

dan word zelfs de meter niet geplaatst.