Uitvallen Philips Airfryer HD 9240
Onze airfryer valt telkens uit bij gebruik en nu doet hij helemaal niets meer.Wat ik lees op internet is dat er hierover meer klachten zijn en allemaal na de 2 jaar garantie.Het lijkt er verdacht veel op dat het gemaakt dat gemaakt word voor 2-3 jaar.Nu is mijn vraag hier,is er ook iemand er achter gekomen wat hier de oorzaak van is omdat dit toch wel een regelmatig terug komend probleem is.Reparatie volgens onze winkelier is te duur.Dus is er een handige die weet wat de oorzaak is en kan het gemakkelijk worden gerepareerd.Ben benieuwd naar reacties.
Stel uw vraag op Klusidee. Misschien hebben ze daar een idee.
Wat een rare veronderstelling dat iets voor twee of drie jaar gemaakt wordt.
Indesit :-)
Maar ook Indesit, hoewel ik daar heel lang geleden zeer slechte ervaringen mee had, maakt niet met opzet iets wat maar twee of drie jaar meegaat.
Lees dat het inderdaad veelvuldig, net na twee jaar, voorkomt en reparatie dan ca. €150,00 moet kosten. Beetje boel geld, vergeleken met de door u betaalde prijs, althans, wat ik zie aan de prijs van uw Airfryer op internet. Bewijzen dat Philips zo'n ding maakt voor nauwelijks 2 jaar gebruik is natuurlijk niet hard te maken, maar men zou het wel gaan denken.
Je moet die cijfers wel in het juiste perspectief zetten. Alleen mensen waarbij het ding net na de garantieperiode kapot gaat schrijven daarover. Als het netjes binnen de garantieperiode wordt gerepareerd, schrijft niemand daarover, net zoals als het na bijvoorbeeld 6 jaar kapot gaat.
Het aantal klachten wat je ziet zegt dus totaal niets.
@pierterwolters, m.a.w. "we hoeven geen klachten meer te lezen" o.i.d.? Daar ben ik het dus niet mee eens. Ander artikel: neem even een zijstraat: Seats & Sofa's. En alle klachten over die toko. Ze zeggen wel garatie te geven maar ze doen het niet. Bekend toch? En het is een feit: de apparaten hebben, zeker weten, een veel kortere levensduur dan "vroeger". Nou ja, jij en ik denken er anders over, wat uiteraard mag.
Ik geloof daar helemaal niets van dat apparaten veel korter zouden "leven".
Ik doe met mijn spullen jaren en jaren en jaren, zonder dat ze kapot gaan.
En de veronderstelling dat spullen nu met opzet gammel gemaakt zouden worden, zodat men weer nieuwe koopt, is mijns inziens onzin.
Als ik al een airfryer vsn Philips zou hebben die na twee jaar plus een maand de geest geeft, zou ik dus zeker niet een nieuwe van Philips kopen. Dus Philips wint daar echt niets mee.
Ja maar @tijger1, we kunnen er dus niet over oordelen: mijn apparaten doen het ook al jaren en jaren. (Wel even afkloppen). Beiden hebben wij dus geen nieuwe apparaten. Toch lees ik vaak dat, b.v. TV's ook niet zo lang meer meegaan, wasmachines, drogers, noem maar op. Ik heb er geen ervaring mee, anderen dus wel.
Wij kunnen er dus juist wel over oordelen, omdat het met onze apparatuur niet gebeurd.
En ik heb nu wel van alles nieuw, maar Bosch geeft vijf jaar garantie, dus die zitten echt niet te wachten dat ik over twee jaar bel met de mededeling de boel doet het niet meer.
Dus die anderen hebben pech, of doen iets verkeerd of ga maar door.
Ik krijg de indruk, alom te lezen op Google en hier, dat machines tegenwoordig expres zo worden gemaakt dat er een kortere levensduur te verwachten is. Ik heb toevallig gisteren nog tegen mijn Bosch wasmachine gezegd ;-) : "tjeetje, hoe oud ben jij eigenlijk". (Geen antwoord terug). ☼
@tenormin: nee, mensen denken dat machines tegenwoordig zo worden gemaakt. Mensen hebben vaak rare gedachtenkronkels. Als een apparaat na 2 jaar en een week kapot gaat is de reactie "Zie je wel, ze doen het expres" terwijl als het bij 1 jaar en 51 weken kapot gaan de reactie zal zijn "Mooi, er zit nog garantie op". Terwijl je een product echt niet zo kunt maken dat het precies op een voorgeprogrammeerd moment kapot gaat. Het is allemaal puur toeval waar vervolgens de verkeerde conclusies uit worden getrokken.
PS: ik ben productontwikkelaar bij een fabrikant van consumentenelektronica (niet Philips) geweest dus ik weet redelijk hoe het ontwikkelproces in elkaar zit en ontwerpen op defect raken net na de garantieperiode wordt niet gedaan en is ook niet mogelijk.
De levensduur van apparaten neemt inderdaad af, misschien is er een Repair Café in de buurt die u kan helpen?
Welk type betreft het..........?..................Vermoedelijk is de thermostaat de oorzaak dat die defect is
HD 92 40 @simon55 ☺
Staat toch met grootte letters in de aanhef van de vraag.
Hoef je niet zo te blèren Hóór,Ga met je bloemen spelen
Volgens mij heeft U, uw dag niet vandaag. Kan ik toch niets aan doen dat u de vragen niet goed leest.
U leest zelf nooit ergens overheen hé
Uiteraard worden die apparaten maar voor twee jaar en een maand gebouwd. Er zit niet voor niets een kalender ingebouwd, zodat ze weten wanneer ze de geest moeten geven,
Vond op internet een filmpje waar van een airfryer een microswitch stuk was.
Het probleem kan natuurlijk overal zitten maar deze microschakelaar zou wel eens de 'zwakste schakel' kunnen zijn.
Deze zit aan de binnenzijde tegen de achterwand en wordt ingedrukt als de frituurmand helemaal op zijn plaats geschoven is.
U zou, zoals op het filmpje te zien is de pal van de microschakelaar eens met de hand kunnen indrukken of de airfryer dan wel werkt.
De verwarmingsspiraal is niet meteen heet, je zult de eerste seconden je vingers niet verbranden.
Filmpje is wel in het portugees maar toch interessant om het te bekijken.
https://youtu.be/xjoVvYyOCG8
Bij mij ging hij 5 weken voor het aflopen van de garantie stuk, ook eerst een paar keer uitvallen, daarna deed hij niks meer. Dus heb de Airfryer opgestuurd, nu maar afwachten of hij gemaakt kan worden.
Dit euvel is bekend bij Phillips, Er is op facebook een airfyer groep, en daar is al bekend gemaakt door phillips zelf dat mensen met dit probleem zich kunnen melden op facebook bij Phillips Ik raad je ook aan dit te zoen, en misschien ook handig om je ook even aan te melden bij ondestaande fb groep. Hier haal je erg veel info, tips, recepten, en noem maar op vandaan, en kun je terecht met al je vragen.
https://www.facebook.com/groups/610837399015162/?ref=bookmarks
Als je een goede oven hebt is een Airfryer een totaal nutteloos product, dus bedenk of je hem wel wilt vervangen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer