ge
door gerriede Mar 16, 2018 om 23:34
Huishouden & energie

United Consumers

Ik heb via UC een enrgiecontract afgesloten. Toen ik het contract met de NLE opgezegd had kreeg ik van NLE een afrekening. Maar nu komt United Consumers ook nog met een afrekening. Maag dit zomaar?

4433 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Mar 16, 2018 om 23:58
11533 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Gerriede , 

U heeft een energiecontract afgesloten bij United Consumers , en krijgt nu een afrekening van United Consumers , wat bedoeld u hiermee ? 
Heeft u het contract weer opgezegd bij United Consumers , zo ja lees dan hier , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/energie/energiebedrijven-vergelijken-en-overstap/procedure-overstappen/contract-met-nieuw-energiebedrijf-meteen-opgezegd

tenormin
door tenormin - Mar 17, 2018 om 00:11
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

Misschien een "welkoms" rekening van United Consumers? Ik begrijp de context eerlijk gezegd niet in wat u schrijft.

marita5
door marita5 Mar 17, 2018 om 00:16
11533 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , ik begrijp het ook niet . Welkomstbonus is €70,- die Ts krijgt van United Consumers .Ik vermoed dat Ts het contract heeft opgezegd en nu een rekening krijgt .

ge
door gerriede Apr 1, 2018 om 14:41
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ik had via United consumers het energiecontract afgesloten bij NLE. toen mijn oude leverancier met een goed bod kwam heb ik het bij NLE opgezegd. Ik kreeg van hen een eindafrekening inclusief opzegboete, wat normaal is. Wat ik niet normaal vind is dat United consumers nu ok nog eens de enrgiekosten wil afschrijven. dat kan toch niet zomaar?

diumenge
door diumenge - Mar 17, 2018 om 00:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Heerlijk van die duidelijke vragen.

marita5
door marita5 Mar 17, 2018 om 00:21
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , is al meteen kortsluiting ;-))

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 17, 2018 om 04:09
7210 Antwoorden / 3 Vragen
0

U kreeg van NLE de eindafrekening en van UC de bemiddelingskosten.

hansje klein
door hansje klein - Mar 17, 2018 om 09:37
3037 Antwoorden / 62 Vragen
1

Verwarring ... ? of misleiding?

1 - U heeft nu de eindafrekening van NLE gekregen
2 - United Consumers stuurde de eerst afrekening als uw nieuwe energieleverancier

Het bedrag dat u maandelijks aan ons betaalt, is het termijnbedrag. Uw termijnbedrag wordt berekend op basis van uw gemiddeld jaarverbruik. Afhankelijk van het type woning en uw gezinssituatie schatten wij de kosten voor u in. Dat doen we zo nauwkeurig mogelijk, zodat u niet te veel of te weinig betaalt. Jaarlijks geeft u de meterstanden door en berekenen we precies wat u verbruikt heeft. Uw termijnbedrag wordt op de afrekening verrekend met de kosten van het daadwerkelijke verbruik.

VRAAG: Brengt United Consumers werkelijk altijd voordeel? Lees > HIER <
https://www.vastelastenbond.nl/energie/united-consumers/


NB. Er staan in deze link van de vastelastenbond cowboy-reviews over United Consumers, misschien geeft u (later) nog een feedback of uw overstap eerder tot verwarring of zelfs tot misleiding heeft bijgedragen ... ?

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2018 om 10:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Even contact opnemen met UC en je krijgt een duidelijke uitleg.
040 - 235 05 60
Vandaag tot 17:00 uur

aurora1
door aurora1 - Mar 17, 2018 om 15:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Heeft u het nog niet gevraagd aan beide energieboeren?
Dat kan vast wel via een contactformulier of anders een gewone mail waarin u klantnummer e.d. vermeldt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 17, 2018 om 15:47
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

Het lijkt mij toch overduidelijk en dat is ook mijn ervaring dat je na het beënidigen van een energiecontract  een eindafrekening ontvangt van die contactant. En van uw nieuwe ontvangt u een aanvangsrekening. (Had u veronderstelt dat de leveranciers dat onderling regelen???)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer