St
door Stan Simons Feb 28, 2021 om 22:46
Huishouden & energie

Van het gas af

Wiebes is bezig geweest om de kosten voor het afsluiten van je gasaansluiting te halveren en eind 2020 om het gratis te maken. Dit laatste zou ca. 1 maart 2021 gerealiseerd zijn, komt dit nog goed ??? Stan.

3126 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 28, 2021 om 22:58
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Geen idee, maar reken er maar niet op. Kan het niet tegenvallen.

tenormin
door tenormin - Feb 28, 2021 om 22:58
16835 Antwoorden / 108 Vragen

En u gelooft in sprookjes? Van het gas af? Ja, dat zal best Maar zeker niet de komende jaren. En ik persoonlijk, niet dat het help, zou me hevig verzetten als ik op een warmtebron enz. moet gaan koken , ook weer enz. Dat gaat hem nog lang van zijn leven niet worden. Ja, in nieuw te bouwen huizen en huurhuizen. Maar wat over anderen die huren en eigen huis met nog lang niet afgeloste hypotheek hebben? Laten ze maar veilige kerncentrales (her) bouwen: goedkoper, schoner en nog veel meer om op te noemen. Ja, hoewel ik elektrisch kook: mis nog steeds mijn gasfornuis.

rj
door rjw Mar 1, 2021 om 08:32
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Als je niet op een warmtebron wilt gaan koken, hoe kook je dan?

tenormin
door tenormin Mar 1, 2021 om 12:52
16835 Antwoorden / 108 Vragen

rjw, ik schrijf niet dat ik niet op een warmtebron wil koken, ik vind, maar dat is geheel persoonlijk, een hekel aan inductie of, zoals ik doe: keramisch koken. Ik hoor liever dat het gas brand, schuif liever met mijn pan heen en weer. Bij moet je zo oppassen: voor je het weet is de glasplaat naar zijn vaderland.

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2021 om 23:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welnee, natuurlijk niet. Is er ooit iets uitgekomen wat Wiebes beloofd heeft? En waarom zou u van het gas afgaan. Allemaal onzin.

rj
door rjw Mar 1, 2021 om 08:33
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon de gaskranen weer open, Groningers laten barsten, het milieu nog verder naar de kloten hebben. Na de boomers de zondvloed.

panter22
door panter22 - Mar 1, 2021 om 08:44
6599 Antwoorden / Vragen

Je schrijft het zelf al. ca. 1 maart. Geen harde datum dus. Nog maar even geduld hebben.
Hier lees je wat je moet doen als de regeling i werking treedt.
https://www.netbeheernederland.nl/nieuws/minister-ezk-geeft-opheldering-over-regeling-verwijdering-aardgasaansluiting-1429

gerbera
door gerbera - Mar 1, 2021 om 09:05
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft Wiebes wel eens iets afgehandeld? Groningers die nog steeds in de ellende zitten, de opvang affaire waarbij deze deed of zijn "grote" neus bloed, dus ook hier zal voorlopig wel niets van terecht komen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 1, 2021 om 09:23
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Zie deze info. Het is zoals ik lees nog steeds een kwestie van de 2e kamer en ook: het gaat hier over 50 / 50 verdeling en ik leesa ook deels dan verrekening via vastrecht.
https://www.vemw.nl/Nieuwsoverzicht/2020-09-30-Afsluiting-gasaansluiting-kostenveroorzaking.aspx    En 'Wiebes' heeft 'gratis 'bovendien slechts voor tijdelijk beloofd:

Het laten verwijderen van een gasaansluiting wordt tijdelijk gratis. Dat laat minister Wiebes van Economische Zaken in een brief aan de Tweede Kamer weten. Het is het gevolg van een rechtszaak, die werd aangespannen door een inwoner van Meppel.
www.installatie.nl/nieuws/gasaansluiting-verwijderen-tijdelijk-gratis/      en ook nog deze: https://www.stedin.net/klantenservice/veelgestelde-vragen/wordt-het-verwijderen-van-mijn-gasaansluiting-gratis    het blijft dus helaas m.i. nog steeds zo dat de zon gratis opkomt.

re
door red1 - Mar 1, 2021 om 15:21
329 Antwoorden / 1 Vragen

sinterklaas en kabouters bestaan ook !!!!!! geloof je dat echt ???

St
door Stan Simons - Mar 1, 2021 om 16:55
5 Antwoorden / 1 Vragen

PANTER22 bedankt voor je bijlage, dit had ik nog niet gelezen.

getty
door getty - Mar 1, 2021 om 17:23
4179 Antwoorden / 10 Vragen
Donuts
door Donuts - Mar 1, 2021 om 18:34
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Echt gratis, al dan niet tijdelijk, is het natuurlijk niet. Kosten worden gewoon doorberekend aan alle gebruikers.

St
door Stan Simons - Mar 4, 2021 om 21:38
5 Antwoorden / 1 Vragen

Het is dus toch goed gekomen!! Afsluiting inmiddels aangevraagd en melding gehad dat het gratis is, helaas pas in mei geëffectueerd maar dat zei dan zo. Ik ben er blij mee en vindt het niet meer dan terecht.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 5, 2021 om 08:59
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat het goed is gekomen.
Dank voor de melding.

1paul
door 1paul - Mar 5, 2021 om 11:19
3152 Antwoorden / 0 Vragen

stap over van energieleverancier en sluit enkel elektra af....