Jo
door Joggem May 2, 2017 om 10:14
Huishouden & energie

Verstopte gootsteen: 700 euro?

Hallo,
Ee hadden en verstopte gootsteen in de keuken. Na een afspraak gemaakt te hebben met een loodgieter en na dat hij de afpsraak 2 keer had verzet, kwam hij in de avond toch nog. En hij zou geen avond tarief rekenen. Maar de factuur is bizar hoog, namelijk 694 euro (inc btw).

Dit hebben ze gedaan: 2 man zijn 45 minuten aan het werk geweest om de gootsteen in de keuken te ontstoppen.
Dit staat er op de factuur:
speviefieke inzet 169e
voorrijkosten 35
meerwerk iedere 15 minuten; 3 x 29,90 = 89,70
spiraalkosten 28 x 10 = 280
sub totaal 573,70
totaal incl btw = 694,18

Zijn dit normale loodgieterprijzen? Of ben ik opgelicht? Een ander probleem is, mijn vrouw heeft de factuur meteen beaald per pin.

Groet, Jochem

17927 29 Rapporteer

Ge
door Genee - May 2, 2017 om 10:31
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Welk loodgietersbedrijf is dit?
Daar mag wel eens voor gewaarschuwd worden, dat zijn schandalige prijzen.

Jo
door Joggem May 2, 2017 om 10:47
Antwoorden / 1 Vragen

mag ik hier namen noemen op de kassa site?

Cookies
door Cookies May 2, 2017 om 10:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Naam van het bedrijf mag.

Jo
door Joggem May 2, 2017 om 11:31
Antwoorden / 1 Vragen

De website was http://buis24.nl en op de factuur staat de naam Y&S Service Gemert

di
door diversion May 3, 2017 om 15:16
103 Antwoorden / 7 Vragen

Ik zie ook al een paar klachten over dit bedrijf op de site van klachtenkompas staan. Het is dus altijd handig om een bedrijf eventjes te googelen voordat je er mee in zee gaat.

Cookies
door Cookies - May 2, 2017 om 10:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het lijkt er op dat je een beunhaas loodgieter hebt laten komen. Dit is een belachelijke prijs. Spiraalkosten? Moeten ze bij iedere klant een nieuwe kopen dan? Er is al betaald en dan wordt het verd*md moeilijk (zo niet onmogelijk) wat geld terug te krijgen.

Ben wel benieuwd naar de naam van het 'loodgietersbedrijf'.

audb
door audb May 4, 2017 om 12:42
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Nee ze zetten een spiraaltje in zodat de afvoer niet langer zwanger kan raken van de vuil.
Spiraal kosten zou wel het apparaat zijn die ze gebruiken om het vuil uit de leiding te krijgen maar dat mag echt geen €280 kosten of dat ding zou in de afvoer verdwenen moeten zijn.

ne
door neodutchio - May 2, 2017 om 10:55
5153 Antwoorden / 12 Vragen

Is er vooraf naar een prijs gevraagd? Schijnbaar heeft u de eerste de beste gebeld en laten komen. Even naar de bouwmarkt en een sipraal huren, of een gootsteenontstipper gebruiken is het eerste dat ik zou doen.

Tja, er is betaald en er is 1 iemand beter van geworden en helaas bent u dat niet.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 2, 2017 om 11:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb onlangs ook (door eigen schuld) een verstopping in de keuken gehad en heb de loodgieter uit het dorp laten komen.
De factuur die ik weken later ontving bestond uit 2 delen.
1 Voorrijden
2 Arbeidsloon (30 minuten 1 persoon)
Samen heb ik € 62,60 betaalt.
U bent gewoon geflest.

Ge
door Genee - May 2, 2017 om 11:31
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Is er eigenlijk niets te doen tegen deze absurde hoge rekening?

Financiele instellingen worden op de vingers getikt als ze te hoge bemiddelingskosten in rekening brengen en zo'n loodgieter kan zomaar goochelen met termen en daar een bedrag voor rekenen.

Ik weet niet wat ik me voor moet stellen met Specifieke inzet, Spiraalkosten 28x10 euro en Meerwerk.
Met 2 mensen komen is tegenwoordig ook in of is het om meer mankracht te hebben als de hoge rekening niet betaald wenst te worden?

jo
door jorisw May 2, 2017 om 11:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zou op zich leuk zijn om hier iets aan te kunnen doen, maar je moet er toch ook niet aan denken dat er een AFM-achtige organisatie komt die alle kleine bedrijfjes in de gaten gaat houden. We komen al om in de grote hoeveelheid regelgeving in dit land. We hebben ook nog zoiets als gezond verstand: offerte vragen en niet akkoord gaan als je die niet snapt of als die idioot hoog is.

Ge
door Genee May 2, 2017 om 12:01
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Je hoeft alleen maar te reageren als er (veel) klachten over hoge rekeningen zijn.

Zie nu b.v. op klachtenkompas dat het bewuste bedrijf presteert voor een verstopping wat 5 kwartier werk was, 835 euro te rekenen.

tijger1
door tijger1 - May 2, 2017 om 11:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dit zijn geen normale prijzen. U bent nu echt opgelicht. Koop bij Karwei of zo een spiraal en verhelp een verstopping voortaan zelf.

Wat ern tillers.

marita5
door marita5 - May 2, 2017 om 12:33
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Joggem ,

Dit zijn absurd hoge prijzen , u bent niet de enige , lees hier een klacht waarbij de loodgieter die kwam , ingeschreven staat bij Kvk als slotenmaker ., klik op de rode regels .
Buis24.nl heeft geen voorwaarden , Kvk nr  e.d op de site staan behalve een tel.nr ., spijtig maar dit geld bent u kwijt .

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/buis24.nl-/klachten/buis24.nl-loodgieter-oplichter/details?complaintId=4f47b443-97ed-4db0-9688-119917d080f6

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/buis24.nl-/details?companyId=34de53f1-d434-4661-98f8-e1eb6209ccf2

Cookies
door Cookies - May 2, 2017 om 12:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een loodgieter die ook slotenmaker is? Jee, van vele markten thuis, vooral van incasseren. Nooit meer die z.g. 24-uurs services bellen, zoek een (erkend en betrouwbaar) bedrijf (of het nou slotenmaker, loodgieter enz. is) die bij je in de buurt zit.

Gooi je klacht (in de hoop dat anderen eerst gaan Googelen voordat ze in zee gaan met dit flutbedrijf, nou ja, bedrijf is een groot woord) op Klachtenkompas.

simon55
door simon55 - May 2, 2017 om 13:08
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U kunt zoals hier weer gegeven wordt zelf n spiraal aanschaffen of huren , en n hele goede effectieve manier is de volgende.

Neem n grote pan met 5 liter kokend heet water , doe er twee lepels soda in , giet t gloeiend hete spulletje s nacht s voor U gaat

slapen door de gootsteen en de volgende ochtend loopt de afvoer als n tierelier.

Dit alles kost U voor mij 2 biertjes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En t telefoon nummer van t bedrijf waar U t over heeft is 085 - 2083283

edrick3
door edrick3 - May 2, 2017 om 13:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zijn dit normale loodgieterprijzen? Nee.
Of ben ik opgelicht? Ja.
mijn vrouw heeft de factuur meteen beaald per pin. En dat geld ben je nu dus kwijt.

Een volgende keer niet 'zomaar' een zgn loodgieter bellen, maar ga naar een erkend bedrijf in je woonplaats.
Dan maar tot de volgende ochtend wachten.

ha
door halex - May 2, 2017 om 16:56
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Net als de slotenmakerij is dit een branche waar vele louche types snel geld weten te graaien. Rambam had hier onlangs een uitzending over: https://www.npo.nl/rambam/19-01-2017/VARA_101382394 . Helaas hebt u al betaald, dus veel zult u ze niet meer kunnen maken. Zorg in het vervold dat u vooraf schriftelijk een prijsopgaaf hebt. En betaal na de dienst nooit meer dan 10% boven dat bedrag. (men mag 10% afwijken van een offerte)

aurora1
door aurora1 - May 2, 2017 om 18:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voortaan e.e.a. dus maar beter onderhouden en opletten wat u er wel of niet doorheen laat gaan. Hoe te onderhouden is te vinden op internet en hoe je zelf een gootsteen kunt ontstoppen is zelfs met filmpjes op internet te vinden, en inderdaad, zo'n veer hoeft maar een paar euro te kosten (o.a. bij de Avtion). Ik zou dan tegelijk zo'n ouderwetse rubber ontstopper kopen om af en toe te gebruiken, mocht u die niet hebben.

di
door diversion - May 3, 2017 om 11:18
103 Antwoorden / 7 Vragen

Duidelijk geval van oplichting. Als u een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die sowieso eventjes inschakelen.En als het kan andere mensen via internet proberen te waarschuwen voor de praktijken van deze "firma". Bovendien volgende keer eerst een prijsopgave vragen. En met alle respect, maar uw vrouw is wel heel erg goedgelovig als ze een dergelijke rekening direct zonder klagen heeft betaald.

zoekster1
door zoekster1 - May 3, 2017 om 11:40
1583 Antwoorden / 3 Vragen

De website was http://buis24.nl en op de factuur staat de naam Y&S Service Gemert

Overal op verschillende klachtensites die naam noeman. Denk aan klacht.nl en klachtenkompas.nl Facebook Twitter trustpilot.com

Schandalig dit soort louche bedrijven.

ko
door koneldia - May 3, 2017 om 12:00
3 Antwoorden / 0 Vragen

Naar mijnmening ben je grandioos opgelicht!.
De post specifieke inzet is al dubieus. Voorts de spiraalkosten zijn on terecht. Dit behoort tot de standaard uitrusting en dient in het uurloon begrepen te zijn.
Is er vooraf geen prijsindicatie gevraagd?
Dit is naar mijn indruk geen origineel onstoppings bedrijf.

Goede leer voor een volgende keer.

Groet Koos

Hu
door Huib1959 - May 3, 2017 om 12:23
1 Antwoorden / Vragen

Opgelicht dus...
Voor hetzelfde klusje € 84,- betaald
Na melding geholpen binnen een uur.
Prijzen vooraf bekend gemaakt
1 pers. 1x manuren + voorrijkosten

go
door gordens - May 3, 2017 om 12:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Da's niet zo slim Jochem, je had moeten weigeren te betalen aan die gasten en direct de politie bellen.
Jochem, geef even door op de KASSA-site welk "'bedrijf"' het is om eventuele herhalingen van zulks soort malafide bedrijven uit te sluiten.

edrick3
door edrick3 May 3, 2017 om 13:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat heeft TS al gedaan! JHad je kunnen zien als je de gegeven reacties even gelezen had!

door Joggem 2 mei 2017 om 11:31
Antwoorden / 1 Vragen

De website was http://buis24.nl en op de factuur staat de naam Y&S Service Gemert

hi
door hipppo - May 3, 2017 om 14:25
303 Antwoorden / 2 Vragen

Normaal is toch dat er een zwanenhals in de afvoerpijp zit direct onder de gootsteen en die zal toch als eerste verstopt raken? In dat geval hoef je alleen maar het dopje aan de onderkant daarvan los te draaien om de aanwezige prut eruit te halen. En waarom waren ze met z'n tweeën?

di
door diversion May 3, 2017 om 15:14
103 Antwoorden / 7 Vragen

"En waarom waren ze met z'n tweeën?". Misschien om wat intimiderender over te kunnen komen als iemand niet wenst te betalen...?

ajmvl44
door ajmvl44 - May 3, 2017 om 16:08
34 Antwoorden / 0 Vragen

even de naam bekend maken van de Loodgieter op FB
met zijn woekerprijzen

ma
door mario47 - May 3, 2017 om 19:12
56 Antwoorden / 2 Vragen

Ja,als je linkerhanden hebt moet je niet klagen.
Koop volgende keer gewoon gootsteen ontstopper
Of draai het dopje los onder aan de sifon

ft
door ftm - May 3, 2017 om 23:34
102 Antwoorden / 1 Vragen

U bent ernstig opgelicht en ik zou het niet betalen.

De "specivieke" inzet (let op de spelvoud)  is flauwe kul

Spiraalkosten is echt kletskoek. 28 x wat? 28 keer de spiraal rondgedraaid soms?

Als het uurtarief van 4x 29,90, (dus 119,60,ex BTW) voor beiden samen geldt is het nog steeds een erg hoog uurtarief, nl 72,39 incl BTW. Als het een uurtarief per persoon is ((dus 144,70 incl BTW) is het absurd hoog. Geen loodgieter heeft zulke tarieven.

Alleen de voorrijkosten ad 35,- kunnen kloppen.

Ik zou hem zeggen: maak maar een nornale rekening want dit ga ik niet betalen.

tijger1
door tijger1 May 3, 2017 om 23:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet gelezen? Er is al betasld..

audb
door audb - May 4, 2017 om 12:56
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb zelf een hogedrukspuit met een riool onstopper die me ooit €125 heeft gekost en dat is een aanrader al heb ik deze maar 1 x gebruikt maar de prijs die dit bedrijf heeft gerekend is gewoon weg te gek voor woorden.

Wat u moet doen is een aangetekende brief sturen en vragen waar dit bedrag op gebasseerd is.

Een tip voor de volgendekeer :Tendo Natriumbicarbonaat * met azijn gewoon een flinke schep in de afvoer en dan een flinke scheut (scoonmaak) azijn en een stap achteruit nemen.

Ook 1 x per maand huishoud soda door spoelen met kokend heet water dat zorgt er voor dat vet en vuil verminderd wordt.

* op google zoekken

ag
door agapon - May 4, 2017 om 16:37
115 Antwoorden / 0 Vragen

per Pin betaald kan dus oko gestroneerd worden en vervolg is dan een Rechts en Bijstandsverzekring / Jurist in te schakelen.
C.f. de wet moeten rekeningen en betalingen in verhouding zijn tot de geleverde prestatie en die is hier duidelijk niet aanwezig.
Storneer het bedrag, breng het oplichterbedrijf op de hoogte en geef aan dat als er niet naar alle redelijkheid een herziene factuur komt er jusridische stappen ondernomen zullen worden.

ma
door marnix1 May 4, 2017 om 16:41
256 Antwoorden / 22 Vragen

mooi! ik ga dalijk mijn bij de appie gepinde bedrag storneren...

Gerry1969
door Gerry1969 May 5, 2017 om 19:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat een onzin verkoopt u, gepind geld kun je helemaal niet storneren. Alleen automatisch geïncasseerd geld kun je storneren.
Een jurist heeft geen zin, er is geen vaste prijs afgesproken en ts heeft gewoon betaalt, vrijwillig!
Dus zonde van geld en energie, gewoon een dure les geweest en je verlies accepteren.

ja
door jan4073 - May 5, 2017 om 13:10
83 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ka. nog steeds niet begrijpen hoe mensen dit soort bedrijven (oplichters dus) vinden. Als ik een probleem heb waarvoor een lodgieter nodig is denk bel ik de loodgieter uit het dorp verder op. Bedrijf bestaat al heel lang en nooit klacht over gehoord. Is er iets met tv of ander witgoed dan bel ik het bedrijf dat al zo oud is als er radio's bestaan. Nooit een klacht over gehoord. En het grote voordeel van dit soort bedrijfjes behalve dat de rekeningen betrouwbaar zijn? Ze hebben geen 24 uur service maar zijn er vaak binnen het uur of in ieder geval dezelfde dag. Daarom als je een klus hebt voor slotenmakers, loodgieters, schilders schoorsteenvegers het maakt allemaal niet zoveel uit en je bent nieuw in de buurt zoek niet op internet of de gouden gids maar vraag buren waar zij goede ervaring mee hebben.

zoekster1
door zoekster1 May 5, 2017 om 15:53
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Natuurlijk heerlijk jezelf op de borst te slaan als een ander een fout maakt.  Jouw dag is weer goed!

le
door legionaire - May 5, 2017 om 16:19
25 Antwoorden / 0 Vragen

Voorrijkosten zijn normaal 25-35 euro
Ontstoppen gootsteen 100-150 euro
Spiraalkosten ?
Geen idee wat ze daarmee bedoelen, maar als het de spiraal is die ze gebruikt hebben dan zijn de kosten ervan gewoon voor hun rekening.
Ik zie ook helemaal geen meerwerk.
Wat hun meerwerk noemen is gewoon uurloon per kwartier.
Er is helemaal geen meerwerk geweest volgens uw bericht.
Dus even kijken...
Voorrijkosten 35, Uurloon 90 = totaal 125 euro dat u zou hebben moeten betalen.

En 2 man voor een gootsteen verstoppinkje ?
Dat is natuurlijk ook niet normaal.
Ik zou gelijk de bank opdracht geven het bedrag te storneren en een klacht indienen.

Gerry1969
door Gerry1969 May 5, 2017 om 19:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoe denk je het bedrag te storneren? En pinbetaling kun je helemaal niet storneren!

boppe1943
door boppe1943 - May 5, 2017 om 16:27
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Slotenmaker, loodgieter? Schoenmaker hou je bij je leest. Ik zou dat bedrijf toch nog eens om een duidelijker uitleg vragen over die bizarre prijs. Buis 24 adverteert namelijk met noodhulp vanaf 49 euro. Hij zou geen avondtarief rekenen. Nee, dat heeft hij ook niet gedaan. Er is een nacht/weekend/feestdag/tropen/calamiteiten tarief berekend. Helaas, het enige wat u verder nog kunt doen behalve protesteren is, zoals al geadviseerd, ook uw verhaal op Klachtenkompas zetten.

De
door Devonte - May 13, 2017 om 12:43
1 Antwoorden / Vragen

Lees mijn klacht over deze oplichters!

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/buis24.nl-/klachten/oplichters-amateurs%21/details?complaintId=792cdb0c-91f1-44cd-b688-bdd5c8f0bc51

Mensen wees alert voor dat u in zee gaat met een bedrijf .. doe eerst onderzoek..

pe
door peterjonkers - May 30, 2017 om 17:42
5 Antwoorden / 34 Vragen

Je bent opgelicht..
Mijn moeder van 80 ook.
Voorrijkst-en, vage ondezoekkst-en??? weekendtarief.
20 min bezig geweest en €350,= lichter.
Tuig...