soulsister
door soulsister Jan 27, 2008 om 09:54
Huishouden & energie

Vloer & wandtegel

Hallootje,

Bij Brugmankeuken heb ik een mooie wandtegel gezien. Ik weet hoeveel de tegels per m2 kost. Maar ik wil graag weten hoe de tegel heet en wellicht kan ik deze tegel elders goedkoper krijgen. De naam van de tegel wilde zij mij echter niet geven. Het enige wat ik heb is een serienummer 55-514W.  Is er iemand die weet hoe ik er toch achter kan komen.

Afz. Soulsister

464 5 Rapporteer

ha
door harrybacardi - Jan 27, 2008 om 10:17
10 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Soulsister,

Ik ben bang dat dat heel moeilijk zal worden om de naam te achterhalen en dan ook nog een leverancier te vinden die de tegel wil bestellen/leveren, of hij moet hem al in zijn assortiment hebben .

En waarom niet gewoon bij brugmankeuken bestellen ? Deze man wil ook graag zijn boterham verdienen en is dus wel logisch dat hij zijn product beschermt.

succes met je speurtocht!:-)

Grtz Harry

edwardus
door edwardus - Jan 27, 2008 om 10:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Met dat nummer kan ik je helaas niet helpen, maar ik kan je wel vertellen waar ik een enorme collectie tegels heb gevonden toen ik zelf op zoek was. Er zijn natuurlijk talloze tegelhandels en je moet er misschien zelf ook verschillende bezoeken (net als ik). Als de regio van Amsterdam niet te ver voor je is, laat maar weten of je belangstelling hebt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 27, 2008 om 11:32
16966 Antwoorden / 202 Vragen

soulsister@ ik kan niet goed volgen waarom Brugman u de naam van de fabrikant/de tegel niet wil geven. De enige reden die ik kan bedenken is dat dezelfde tegel inderdaad erg duur wordt aangeboden. Waarom anders geheimzinnig. Prijsvergelijken is nu eenmaal een goede zaak en dus: op naar andere tegelleveranciers/handelaars en kijken of u dezelfde vindt Beperk u niet tot keukenbedrijven, het zou best eens kunnen dat u bij een vloerenbedrijf beter/goedkoper uitbent met dezelfde tegel. (Ik kan me niet voorstellen dat er een fabrikant is die exclusief voor Brugman tegels bakt)

edwardus
door edwardus - Jan 27, 2008 om 11:52
6844 Antwoorden / 14 Vragen

gerritaltena schreef:

ik kan niet goed volgen waarom Brugman u de naam van de fabrikant/de tegel niet wil geven

Dat is niet zo'n mysterie. Brugman wil de (waarschijnlijk hoge) marge die ze krijgen op tegels niet weggeven aan een ander.

brynnar
door brynnar - Jan 27, 2008 om 20:44
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo Soulsister,

Het loont in elk geval de moeite om elders ook naar tegels te zoeken. De monteurs die voor Brugman werken zetten namelijk ook tegels van anderen, wordt gewoon per m2 belast. Ik heb zelf voor mijn nieuwe badkamer ook alle materialen bij Brugman besteld, alleen de tegels komen van een tegelhandel 50 meter verderop in de straat (Teletegels). Dat was geen probleem volgens Brugman (en volgens de installateur).

Mvgr - B