boldymann
door boldymann Jul 31, 2005 om 14:59
Huishouden & energie

Vloerolie

Hoi

Wie heeft er goede ervaaring met withwash vloer olie? Het gaat om een eiken vloer. Welke kan het beste gebruikt worden? Merk?

Alvast bedankt! Dave

3632 5 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Aug 2, 2005 om 20:08
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Ha Dave,

Even een paar wedervraagjes voor de duidelijkheid, voordat ik je vraag eventueel kan beantwoorden. Het is me niet geheel duidelijk wat je precies wilt ondernemen, vandaar.

Staat de vloer nu in de white wash of wil je hem in de white wash zetten? Is de vloer onbehandeld, gelakt, o.i.d.?

Brynnar

boldymann
door boldymann - Aug 2, 2005 om 20:10
49 Antwoorden / 5 Vragen

oeps verkeerde knopje... maja your welcom!

Het is uiteraard een kale vloer die iets witter moet worden!

Alvast bedankt Dave

pkalter
door pkalter - Aug 3, 2005 om 00:47
38 Antwoorden / 0 Vragen

Wij vinden de Leha VL96 (wit) vloerolie het best. Opbrengen met een roller of kwast, inboenen met een woodboy 16" boenmachine met rode schijf, uitboenen met witte schijf en droogpoetsen met doeken. Let wel op dat bij een geschuurde vloer verschil in schuurpatroon van de kantenschuurder en bandschuurder zichtbaarder kan worden. Goed polijsten dus met een slijpnet korrel 180. Deze kan ook onder dezelfde machine. Deze olie hoeft maar 1 keer opgebracht te worden. Eventueel is trip trap wit een goed alternatief. Deze vloer is iets minder wit. Verwerking is gelijk aan VL96 maar moet eigenlijk wel twee keer.

ru
door ruiterkamp - Aug 3, 2005 om 06:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dave,

Osmo Color Hardwaxolie is in mijn ogen het meest geschikte produkt hiervoor, het is te verkrijgen in de parketzaken.

Succes Henk

brynnar
door brynnar - Aug 3, 2005 om 08:27
1782 Antwoorden / 27 Vragen

@ Henk, niet om je af te vallen, maar voordat Dave naar de winkel rent voor een fles Osmo, lees eerst ook de volgende vraag en het antwoord van 'pkalter' over het gebruik van Osmo:

met Osmo behandelde houte...

Brynnar