Waar komen al die bellende 'energie-makealaars' ineens vandaan?
Ik word de laatste tijd continue gebeld door bedrijven die beweren dat ik klant bij ze ben, dat ik gebruik heb gemaakt van hen om altijd de laagste energieprijzen te krijgen. De eerste keer gaf ik aan dat ik geen documentatie had van het feit dat ik klant bij hen zou zijn ('Maar hoe komen we anders aan uw gegevens, mevrouw?') en bij de vraag om informatie per mail of post, krijg je steevast het antwoord dat dit wegens privacy niet mogelijk is. Ze kunnen je wel een contract toesturen, maar dat moet je dan doorlezen terwijl je aan de telefoon zit. Ook al zou je bij dezelfde aanbieder blijven (voor een lagere prijs) zou je volgens hen gewoon klant blijven, maar in het contract staat duidelijk wat anders.
Ik word steeds weer door andere nummers gebeld, door andere personen (die allen heel vasthouden en vaak onvriendelijk zijn), en allen beweren ze dat ik al klant ben. Hoe komen zij allen aan mijn informatie, hoe weet ik (mocht ik met ze in zee willen gaan) dat het legitiem is, en hoe kom ik af van die telefoontjes? Het bel-me-niet register lijkt een zinloze zaak, en ik wil gewoon af van dit soort ongevraagde telefoontjes.
Valt weinig aan dit soort 'cowboys' te doen, dus gewoon aangeven dat je geen interesse hebt en daarna het nummer blokkeren op je mobiel.
Dan nog even dit, je schrijft 'mocht ik met ze in zee willen gaan', niet doen! Als je het aanbod niet ergens rustig kan nalezen, bijvoorbeeld op een website of via toegestuurde informatie dan weet je dat er iets niet klopt.
Kent u het gezegde: 'ze komen uit de lucht vallen?' Helaas, ook voor u komt er weer een tijd dat overstappen mogelijk is en dat betekent dat er weer een aantal, veelal tussenpersonen, proberen enig geld te verdienen door u te bewegen om over te stappen. Het 'bel me niet register' zou een oplossing moeten zijn maar, zoals ik vandaag ook zelf ervoer, vertelt men dat niet altijd. De beste oplossing is en blijft meteen ophanhen met al of niet de opmerking: geen interesse of nog sterker, ik wens niet lastig gevallen te worden. Men is in de 2e kamer bezig met het opzetten van een nadere wetgeving die dit moet gaan vermijden. Alleen hebben wij daar nog niets aan. En het telefooinnummer blokkeren als dat op uw vaste lijn kan. Op uw mobiel kan dat zeker. @DIUMENGE, net iets sneller zie ik :-)
Overstappen kan elke dag.
Nummer blokkeren is weing zinvol aangezien ze constant van nummer veranderen.
@TIJGER1, leuk om van u weer eens een 'goede tip' te zien. Wel is het zo dat voortijdig overstappen dus in strijd met opzeggen wel kan maar dan wel het nodige aan kosten met zich kan meebrengen. Dat dan ter aanvulling op uw tip.
@JULIOMARINER: ook dan dat nummer blokkeren!
Zinloze tijdverspilling. Het nummer dat geblokkeerd wordt zsl waarschijnlijk maar enkele dagen gebruikt worden. Ik heb wel wat beters te doen.
@heremietkreeft
Men hoort zelf te weten wanneer een contract verloopt. En iedereen weet dat er een maand opzegtermijn is.
Heel simpel: geen interesse, doei
Dit! Zo moeilijk is dit niet.
Het enige juiste antwoord. Blijf vriendelijk ook voor je eigen karma, luister niet verder nadat je door hebt dat ze je wat gaan proberen te verkopen, denk vooral niet dat je een voordeeltje laat liggen (herhaal 3 maal) en hang op.
Klaar, herhaal Indien de problemen aanhouden.
U wilt van die telefoontjes af?
U antwoordt gewoon met geen belangstelling, goedendag en u verbreekt de verbinding.
Hoe moeilijk kan dat zijn.
Afgelopen weekend het contract opgezegd wat ik de week daarvoor had afgesloten met een energie"reus". Na er een tijdje bij stil gestaan te hebben en de hele zaak gecontroleerd te hebben, blijkt de z.g. goedkopere energie dat niet te zijn omdat de stroom die 5 cent per kWh goedkoper was, via mijn zonnepanelen electriciteit gekort werd, daarvoor kreeg ik 5 cent per kWh minder. En ik kijk eigenlijk niet zo naar de financieele toestanden bij energie maar hoe is het opgewekt?
Handige jongens, domme consumenten. Wat voor mij telt is dat ik naderhand voor mij zelf kan konstateren dat ik in elk geval mijn best heb gedaan om de ijsberen niet te laten verdrinken en de Malediven net boven water heb kunnen houden. Daarom, bij energie vind ik moraal belangrijker dan die paar euro die we toch voor andere onzin uitgeven, vaak aan zaken doe we niet nodig hebben.
Dus, bij energieaanbod telefoontje: "meneer, mevrouw, ik ben niet geïnteresseerd, fijne dag verder".
Neemt u in uw beoordeling ook mee waar uw zonnepanelen gemaakt zijn, hoeveel energie daarvoor nodig is en welk afval daarbij komt kijken?
Ik begrijp dit gedeelte niet : de z.g. goedkopere energie dat niet te zijn omdat de stroom die 5 cent per kWh goedkoper was, via mijn zonnepanelen electriciteit gekort werd, daarvoor kreeg ik 5 cent per kWh minder.
Ik neem aan dat u meer verbruikt dan dat u teruglevert. met andere woorden de korting is hoger dan het verlies aan teruggave door de zonnepanelen.
m v g
Ed
"U speekt met ........ van energieleverancier ......, meneer u " en verder komt deze colporteur niet bij mij, want dan breek ik zonder pardon het gesprek af.
Deze cowboys komen o.a aan je nummer door de KvK.
Ik betaal ze graag met gelijke munt terug: één keer heb ik deze persoon eindeloos aan de praat gehouden en meermaals gevraagd mij van hun lijst te halen. Net zolang totdat hij in de gaten had dat ie zijn tijd zat te verdoen. Was best leuk een discussie met iemand die claimt dat hij mijn energiesituatie kent.
Maar het probleem is dat dan de volgende komt, er zijn er nl meer en ze bellen steeds met een ander 088 nummer.
Dus nu zeg ik: "daar gaat iemand anders over, ik zal hem / haar even roepen, heeft u een momentje?". En hangt vervolgens niet op, maar leg de telefoon neer en ga over tot de orde van de dag. Na verloop van tijd hangen ze wel op...... Zo krijgen ze hopelijk in de gaten dat het geen zin heeft om mijn nummer te bellen.
Op zich wel een beetje flauw want de meeste mensen die dit call center werk doen, doen het ook niet omdat het hun lust en hun leven is. Dat zijn mensen die gewoon moeten werken omdat ze geld nodig hebben. Gewoon zeggen dat je geen interesse hebt is dan wel zo fatsoenlijk.
[Edit redactie: offtopic]
Wat altijd werkt is zeggen dat je onder bewindvoering zit.......
Echt dan weten ze niet hoe snel ze de telefoon moeten opleggen.
Ik heb een tijdje onder bewindvoering gezeten.
Maar keer op keer haakte ze snel af. Ook als ik lollig benoemde dat ik een ton schuld had ( was niet waar) dus die extra onbetaalde factuur er ook wel erbij kon????????
Dit soort verhaaltjes verzinnen doe je toch alleen als je niks anders te doen hebt? Je kunt toch ook gewoon zeggen "geen interesse en doei"?
Hoe je van die Cowboys afkomt,
1 Hun nummer "indien niet prive" markeren als scam, en blokkeren.
2 als ze alsnog bellen, "indien u kinderen of kennisen in de buurt hebt" deze de deurbel laten overgaan. {duidelijk hoorbaar op de telfoon laten zijn}
3 Leg de telefoon opzij en Mute de microfoon en speaker.
4 Negeer de telefoon voor een aantal uur.
5 "indien de cowboy nog aan de lijn is" Zeg duidelijk "NEE IK HEB Geen EN DAN OOK HELEMAAL GEEN interesse in uw aanbod"
6 Hang dan op
7 Blijf dit herhalen todat u niet meer wordt gebeld.
Gezien ze geen enkele reactie van u krijgen voor uren aan 1 stuk, en de Medewerker mogelijk niet kan ophangen van hun eind. verspil je hun tijd. waardoor ze vaneigens in de gaten krijgen dat ze aan u niets hebben, en u op een soort van "Blacklist" plaatsen.
Och in deze coronaperioden probeert iedereen een centje bij te verdienen.
U schrijft dat ze wegens privacy reden geen gegevens kunnen verstrekken hetzelfde kunt u hen mededelen dat zij de privacywet overtreden door uw gegevens zonder uw medeweten zgn in hun bezit hebben en u dat meld aan de Autoriteit Persoonsgegevens.
Betreffende club zal het voorlopig wel laten u te bellen dus langzaam verdwijnd de een naar de ander.
Ze laten gewoon een computer willekeurige nummers draaien. Het enige wat je kunt doen is een klacht indienen bij de ACM vanwege het negeren van het bel me niet register.
Dat doen die buitenlandse oplichters, de energieboeren bellen bewust. De gegevens vinden ze bij de netwerkbeheerder.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contextlogic bv hodn wish
Ik heb een eerste sommatie ontvangen van een gerechtsdeurwaarder van een bedrijf wat ik niet ken. Ik heb daar ook nooit iets besteld, nog ontvangen of een factuur van gezien.
waar dit vandaan komt is me niet duidelijk, maar heb nu wel een aanmaning met extra kosten ed.
wat moet ik doen?
Annulerigskosten Fatbike-discounter
Hallo,
3 oktober 2024 heb ik een Ouxi v8 fatbike besteld bij Fatbike -discounter.com
na de bestelling geplaatst te hebben kreeg ik netjes mijn factuur in de mail
maar er waren 2 punten die mij meteen opvielen
1: Er staat geen Framenummer op de factuur (deze heb je nodig i.v.m. verzekering)
2: Op de factuur staat geen levertijd maar er word gezegd: Wanneer de bestel
...
Lees meer
Meer dan 10 euro statiegeld
Beste Kassa,
In de JUMBO hangt sinds kort bij de flessen automaat een briefje waarop staat dat indien je meer dan 10 euro aan statiegeld inlevert je dit niet apart mag laten uitbetalen maar moet verrekenen met boodschappen doen.
Laatst sotnden mijn kinderen met gespaarde statiegeld bonnetjes, en werd de uitbetaling geweigd, omdat het totaal bedrag 20 euro was en zij geen aankoop in
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer