si
door silvana_1 Aug 7, 2005 om 13:16
Huishouden & energie

Wanneer is laminaat 'uitgebold'?

Begin juni heb ik behoorlijke wateroverlast gehad. Ik heb een verlijmde ikea-tundra-laminaatvloer die inmiddels 4 jaar ligt. Uiteraard de verzekering ingeschakeld omdat voor mij niet te overzien was wat het laminaat 'zou gaan doen'. Op een bepaald gedeelte is het laminaat langzamerhand gaan opbollen, maar dat is geleidelijk gegaan.

Ik moet nu een keuze gaan maken tussen een bedrag aan waardevermindering of compleet een nieuwe vloer.

Nu is mijn vraag: wanneer houdt het 'werken' van het laminaat op, hoe lang kan ik nog verder 'opbollen' verwachten? Nu snap ik wel dat het antwoord zou kunnen zijn dat het eraan ligt hoe nat het eronder geworden is maar vind het ook wel gek dat de wateroverlast best erg was maar het zich heeft geconcentreerd op ongeveer 3 vierkante meter! (tot nog toe tenminste?)

Graag reakties....! Bedankt

5762 6 Rapporteer

user123
door user123 - Aug 7, 2005 om 14:50
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Silvana heeft ook een vraag gesteld over de afwikkeling van de schade (puur ter info, de onderwerpen zijn duidelijk afwijkend)

Laminaat wat is gaan bollen komt niet meer goed. Het geperste plaatmateriaal is gaan uitzetten en zal dit steeds gemakkelijker doen omdat er steeds gemakkelijker vocht bij komt. Door die bolling zal de toplaag zeer snel gaan slijten (steekt als het ware boven de vloer uit). Ik weet niet hoe het er bij u thuis uitziet, maar ik neem aan dat u zich hier absoluut aan gaat ergeren.

lenyenfred
door lenyenfred - Aug 8, 2005 om 17:42
93 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Silvana,

Ben je al eens wezen praten met Ikea?

Bij Ikea staat klantenservice nog steeds hoog in het vaandel en misschien kunnen zij jou verder helpen.

Vergeet echter niet, dat Ikea geen schuld heeft aan wateroverlast.

Maak eventueel een telefonische afspraak, zodat de juiste persoon op dat moment ook aanwezig kan zijn.

Veel sterkte en succes

ki
door kiekkiek - Aug 8, 2005 om 18:27
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ikea is geen partij, dus daar heb je dus niets te zoeken. Ga voor een nieuwe vloer, en plaats deze pas als de ondervloer weer goed droog is. Laat het laminaat dus niet liggen, want die waterschade verdwijnt niet meer uit de vloer!

ko
door kooshoek - Aug 8, 2005 om 19:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Silvana.

Zelf ruim 40 jr. in de houthandel werkzaam geweest en met dergelijke problemen te maken gehad, praat dus uit ervaring.Het z.g. opbollen zal nooit geheel verdwijnen daar het een produkt op basis van hout is. De houtvezels zijn uitgezet door het vocht en zullen hun oude staat nooit meer terug krijgen, dus 'n dikte verschil van 1 of meer mm. zal altijd blijven. Mijn advies in deze is alles eruit en nieuw leggen. Dat plaatselijk "opbollen" kan zijn door vocht van onderuit, welke door een plaatselijk gat tussen het laminaat en de afdeklaag is gekomen.

Succes in deze.

ha
door handy - Aug 8, 2005 om 19:48
5 Antwoorden / 1 Vragen

wat was de oorzaak van Uw waterschade ? een ongelukje of een natuur ongemak ? ik ben bang dat u handje-klap moet gaan doen met Uw verzekering . Ook laminaat blijft bollen zolang de oorzaak niet wordt weggenomen . Dit gaat danwel niet eeuwig door .

ha
door handy - Aug 8, 2005 om 20:04
5 Antwoorden / 1 Vragen

kooshoek , ik heb zojuist zijn reactie gelezen, bewoordt het juist .

op een gegeven moment NOW WAY BACK