an
door annacora Nov 16, 2003 om 15:02
Huishouden & energie

Wat kan en moet ik accepteren??

Ons bankstel is net een jaar oud. Het kostte ruin 4000 EURO een 3 zits en 2 losse stoelen. Aan het eind van de avond zitten we bijna op de grond.Iedere dag moet het hele bankstel uit elkaar gehaald worden om de hoes er helemaal weer in terug te stoppen. Er zit n.l. een losse hoes omheen en die verschuift. De achterkant van de hoes hangt ,aan het eind van de avond ,helemaal omhoog en de voorkant ligt op de grond. De kussen schuiven ook naar voren. Mijn vraag: moet ik accepteren dat het hele bankstel terug gaat naar de fabrikant voor reparatie of kan ik mijn geld terug eisen ( evt een ander bankstel uitzoeken) wat zouden jullie doen in zo'n situatie? ik ben benieuwd groetjes cora

882 4 Rapporteer

ps
door psych - Apr 16, 2004 om 12:00
2 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn verschillende mogelijkheden. Het is handig te weten wat u het liefste heeft: zou u de bank graag houden, als deze door middel van een reparatie niet meer zou verschuiven? Of heeft u liever maar gelijk een hele nieuwe bank?
Het lijkt mij geen constructiefout, maar een echte ontwerpfout. Dus dezelfde bank voor een ander exemplaar van hetzelfde type vragen zou ik niet doen. En als het aangeboden wordt zou ik het dus ook niet willen.
Wel kan ik me voorstellen dat een reparatie het probleem kan verhelpen. Het is reeel als u dat eerst laat doen, en pas als dat lelijk wordt uitgevoerd of het probleem niet wordt verholpen, zou u geld retour of een ander bankstel kunnen vragen.
U moet er ook aan denken dat u een vervangende bank nodig heeft als deze gerepareerd zou worden. Ook moet de bank gehaald en gebracht worden. Ik zou de winkel vragen dit voor u te verzorgen en het zien als service.
De fabrikant moet echter zorgen voor de oplossing van het probleem, en hopelijk wil de winkel dit voor u regelen.

Ik lees niets over de stoelen, dus blijkbaar is het probleem alleen bij de bank aan de orde. Omdat u een set heeft lijkt me het niet fraai om een ander soort bank te kiezen. Ik zou dus in eerste instantie aanraden te vragen om een reparatie van uw bank.

mv
door mve - Apr 16, 2004 om 12:00
9 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas ben je verplicht om in eerste instantie het bedrijf de kans te geven het probleem te verhelpen, dus je kunt niet gelijk je geld terug eisen. Lukt dit niet zal ik niet akkoord gaan om de bank te laten vervangen omdat er bijna altijd kleurverschil onstaat tussen de bank en de 2stoelen. probeer dan inderdaad een ander nieuw bankstel te krijgen. kijk eens of dit bedrijf cbw erkend is. Dan is er in ieder geval een klachtencommissie om je klacht te deponeren.

petrastrem
door petrastrem - Apr 16, 2004 om 12:00
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf zou proberen om een ander bankstel terug te krijgen voor dit bedrag.
Het gaat om erg veel geld en dan mag je verwachten dat je niet op de grond hoeft te zitten!

ma
door madonna - Apr 16, 2004 om 12:00
4 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi mag ik inhalen, ik heb een dergelijke situatie aan de hand en heb er inmiddels een advocaat op zitten. Zonder resultaat. De winkel is niet aangesloten bij een cbw, wat kan je dan doen??? Advocaat vind dat ik met sterke bewijs moet komen anders vind ze de zaak niet interessant!

Succes met jullie bank, het is flink balen :O((

Gr Madonna